2019-12-06, 00:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Det stämmer med 100/g, men köper du så mycket så blir det billigare grampris. Danmark på 90-talet, ja, då var det något helt annat och Christiania var en trygg plats att vara på alla plan...ljuva tider... Oavsett så blir detta OT, så såna diskussioner borde tas i bättre lämpade trådar, så ingen får skig för att gå Off-Topic här. Anyways, bara en detalj.

Precis, då var cannabis lika med fred och flum och ingen blev knivmördad eller skjuten för nåt sånt. Men då fanns det ju inte lika många aggressiva muslimer i trakterna heller. Off topic. Men det som är värdefullt för tråden är värdet på knarket som AA kan ha dealat med och då är det priset till slutkonsumenten på gatan som kan vara aktuellt. Hur mycket han tjänade och vad för eventuella skulder det kan ha rört sig om och om det är värt att mörda för och det verkar ju bara handla om tusenlappar.
Citera
2019-12-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, alltså nånting är jävligt konstigt & obehagligt här.
Det håller jag med om!
Men du borde ha någon slags teori i det du misstänker?
Citera
2019-12-06, 00:41
Medlem
Citat:
Alltså, Kärleksstigen är bara en kort stig i Tollarp. Vattenriket är ett biosfärområde som täcker hela låglandet runt Kristianstad.

Jag tror dock inte att man släpat runt på kroppen. Hon bör ju ha mördats ungefär där hon kastas i vattnet.

Jag syftar på området "bakom" tivoliparken. Tänker på fel stig då I guess. My bad.
Citera
2019-12-06, 00:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Det håller jag med om!

Kroppen har rört sig ner efter ån under den vecka hon var försvunnen. Hon mördades säkert högre upp och inte i sumpmarkerna. Under en vecka hinner mycket hända och gaser som bildas kan lyfta kroppen osv. Eller så flöt den iväg med en gång och fastnade längre ner.
Citera
2019-12-06, 00:46
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Det håller jag med om!

Alltså det konstiga & obehagliga är ju att jag misstänker att de rört sig ute i terräng söder om E22.
Citera
2019-12-06, 00:47
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det rör sig alltså om personer i 20-årsåldern. Har svårt att tänka mig drogskulder som ett tillräckligt starkt motiv. Åtminstone inte skulderna i sig, det rör ju sig knappast om någon förmögenhet. Däremot kan man ju bli förbannad för minsta lilla, i en given situation. Skulle tro att det handlar om ett vredesutbrott som gick för långt, om h*n nu blev mördad.
Jag är verkligen nyfiken på vad man har på den anhållne som gör det till "sannolika skäl". Ett sms med texten "Jag ska döda dig!"? Hans DNA på hennes persedlar? Om han bara är den som setts med henne senast är det lite väl vagt, tänker jag mig.
Enligt hans advokat är han lika förtvivlad som alla andra över det som hänt. Det kan ju vara så också.
Låter troligt med vredesutbrott som gått över styr
Citera
2019-12-06, 01:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Alltså det konstiga & obehagliga är ju att jag misstänker att de rört sig ute i terräng söder om E22.

Söder om E22 på södra sidan om Vramsån finns ju en fotbollsplan där man verkar kunna köra in med bil och komma rätt nära ån. De kan ha träffats där eller åkt dit tillsammans i en bil. Sjöpolisen sökte runt området där ån gör en stor kurva innan reningsverket.
Samtidigt var det någon som tidigare i tråden skrev att de brukade röka under E22:an och där kan ju mordet ha skett och kroppen sedan flutit nedströms. Det satt ju polis-avspärrningsband vid brofästet.
Citera
2019-12-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Söder om E22 på södra sidan om Vramsån finns ju en fotbollsplan där man verkar kunna köra in med bil och komma rätt nära ån. De kan ha träffats där eller åkt dit tillsammans i en bil. Sjöpolisen sökte runt området där ån gör en stor kurva innan reningsverket.
Samtidigt var det någon som tidigare i tråden skrev att de brukade röka under E22:an och där kan ju mordet ha skett och kroppen sedan flutit nedströms. Det satt ju polis-avspärrningsband vid brofästet.

Ja, låter rätt så rimligt. Det är 3km gångavstånd från hennes bostad till fotbollsplanen, och med tanke på klädsel den aktuella dagen så borde hon i så fall åkt bil dit. Där är även buskage/trädunge i änden av brobyggargatan som skymmer sikt från närliggande hus.
Citera
2019-12-06, 01:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Ja, låter rätt så rimligt. Det är 3km gångavstånd från hennes bostad till fotbollsplanen, och med tanke på klädsel den aktuella dagen så borde hon i så fall åkt bil dit. Där är även buskage/trädunge i änden av brobyggargatan som skymmer sikt från närliggande hus.

Det finns ju en liten bro över ån vid sidan om E22-bron som leder vidare till fotbollsplanen. Det kan inte vara 3 km.
Citera
2019-12-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det finns ju en liten bro över ån vid sidan om E22-bron som leder vidare till fotbollsplanen. Det kan inte vara 3 km.

Tog närmsta bilväg från Sigrids väg.
Citera
2019-12-06, 06:19
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Med tanke på hur Emilia var klädd så skulle hon ut bara en kortare sväng och jag tror inte att hon bar några större summor på sig i sin handväska.

Det behöver det inte vara men detta med droger går hela tiden som en röd tråd. Fyrklövern var inte främmande för droger. Emilia själv. Den nu anhållne har blivit dömd för droghantering. I o f s i mindre skala men visar på att droger fanns med på hans agenda.

Anledningen till att hon kom att bli mördad tror jag berodde på just droger/drogskulder men vi får väl se vad som framkommer.

Jag har frågat förut och frågar nu igen. Vad har RJ, DT, MK och AA för arbeten?
Är alla dessa fyra misstänkt inblandade i denna gärning?
-Fast det är väl bara en som är anhållen/häktad? (AA)?
Citera
2019-12-06, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Tog närmsta bilväg från Sigrids väg.

Men det är barndomshemmet som ligger där, inte E’s lägenhet.
Från bostaden till idrottsplatsen snackar vi drygt 300 meter, snabbt uppskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in