2019-12-05, 23:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 61a
Ren gissning från min sida.
Någon i Emilias närhet vet om/ har sett att Emilia brukade ha en större summa kontanter i väskan. Personen som sett detta har diskuterat detta med sina kompisar ( som kanske inte alls känner henne). Ett rån planeras i all hast. Emilia lockas ut på en kort promenad. Rånet urartar eftersom Emilia är både starkare och tuffare än dom trodde. Hon försöker fly och jackan dras av henne i flykten. Hon blir övermannad och nedtryckt i vattnet så länge att hon drunknar trots att vattnet är väldigt grunt.
Det behöver ju inte nödvändningsvis ha direkt koppling till droger/ drogskuld.
Jag har följt tråden från början men absolut kan jag missat om detta varit uppe innan i tråden.

Dränka någon i slutet av november? Man måste ju själv gå ut i vattnet om man ska dränka någon. Det känns inte så lockande. Förutom då att det vore rekord i känslokall brutalitet att handgripligen dränka någon för några tusenlappar.
Citera
2019-12-05, 23:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
I drogkretsar mördar folk varandra för en sil eller hundralappar.

Drogskulder eller liknande kan absolut inte uteslutas.

Men jag tror ändå på något mer personligt i detta fallet.

Det är 20-åringar. De har precis gått ut gymnasiet. En del är skrivna hemma i villan hos sina föräldrar fortfarande. Det är inga tunga kriminella eller nergångna knarkare. Ungdomar som håller på med marijuana på helgerna och testat lite annat. AA hade knark värt kanske 20 000 i cannabis och tabletter. Ingen blir mördad för såna småsummor. Det lutar åt nåt personligt. Nåt tjafs som spårat ur och slutat med att en kniv kom fram. AA skulle ju tydligen in på kåken någon månad eller två för första gången i livet och kanske var allmänt labil, nere och irriterad och kanske även påverkad när det hände.
Citera
2019-12-05, 23:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Dränka någon i slutet av november? Man måste ju själv gå ut i vattnet om man ska dränka någon. Det känns inte så lockande. Förutom då att det vore rekord i känslokall brutalitet att handgripligen dränka någon för några tusenlappar.

Håller med. Jag tror inte detta varit särskilt planerat. Något urartade och sen var man tvungen att försöka göra sig av med kroppen och släpade den till ån. Man sitter inte hemma på kammaren och planerar att utföra ett mord några hundra meter bort från där man bor en lördageftermiddag.
Citera
2019-12-06, 00:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Ett alternativ är att Emilia också varit inblandad i att AA åkte dit för narkotikainnehav. Hon vittnade ju mot R*mmin och kan ha varit insyltad i det här också. AA kanske var förbannad på henne för att hon pratat med polisen och det var en vedergällning, men aldrig var planerat att bli ett mord.
Citera
2019-12-06, 00:07
Medlem
squamigeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ett alternativ är att Emilia också varit inblandad i att AA åkte dit för narkotikainnehav. Hon vittnade ju mot R*mmin och kan ha varit insyltad i det här också. AA kanske var förbannad på henne för att hon pratat med polisen och det var en vedergällning, men aldrig var planerat att bli ett mord.

Är det rimmin svennson vi pratar om?
Citera
2019-12-06, 00:15
Medlem
Citat:
Jag misstänker ju att man kan ha rört sig söder om E22 i terräng.
Och hur tänker du isåfall att GM fick med Emilia i den terrängen?
Skulle hon gå med frivilligt? Och med den klädseln hon bar dessutom!
Eller var hon rädd och gick med GM under hot?
Citera
2019-12-06, 00:21
Medlem
Vi kan iallafall beta av att det skulle kunna vara RJ som är den andre som sitter anhållen.
Citera
2019-12-06, 00:21
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Tycker det är sumpig mark så fort man kommer ut från vägarna i Kristianstadtrakten. Vattenriket ligger här med någonstans, tror kärleksstigen går genom vattenriket.

Alltså, Kärleksstigen är bara en kort stig i Tollarp. Vattenriket är ett biosfärområde som täcker hela låglandet runt Kristianstad.

Citat:
Håller med. Jag tror inte detta varit särskilt planerat. Något urartade och sen var man tvungen att försöka göra sig av med kroppen och släpade den till ån. Man sitter inte hemma på kammaren och planerar att utföra ett mord några hundra meter bort från där man bor en lördageftermiddag.

Jag tror dock inte att man släpat runt på kroppen. Hon bör ju ha mördats ungefär där hon kastas i vattnet.
Citera
2019-12-06, 00:24
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Och hur tänker du isåfall att GM fick med Emilia i den terrängen?
Skulle hon gå med frivilligt? Och med den klädseln hon bar dessutom!
Eller var hon rädd och gick med GM under hot?

Ja, alltså nånting är jävligt konstigt & obehagligt här.
Citera
2019-12-06, 00:25
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad det kostar nu. Köpte på 90-talet i Danmark, men minns inte pris då. Däremot står det att priset på cannabis gått upp på senare år och det ligger kring 100 kr/gram:

https://drugnews.nu/2018/03/06/cannabis-viktig-basinkomst-gangen/
Det stämmer med 100/g, men köper du så mycket så blir det billigare grampris. Danmark på 90-talet, ja, då var det något helt annat och Christiania var en trygg plats att vara på alla plan...ljuva tider... Oavsett så blir detta OT, så såna diskussioner borde tas i bättre lämpade trådar, så ingen får skig för att gå Off-Topic här. Anyways, bara en detalj.
Citera
2019-12-06, 00:28
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad har RJ, DT, MK och AA för arbeten?

Känns väl helt osannolikt att RJ skulle ha eller ens haft ett hederligt arbete.
Citera
2019-12-06, 00:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Alltså, Kärleksstigen är bara en kort stig i Tollarp. Vattenriket är ett biosfärområde som täcker hela låglandet runt Kristianstad.

Jag tror dock inte att man släpat runt på kroppen. Hon bör ju ha mördats ungefär där hon kastas i vattnet.

Självklart. Jag menar ju inte att de har släpat runt på kroppen. Att du tolkar det så fel. Släpat ner den till vattnet. Tror inte hon mördas i vattnet, utan på land. Men sen måste man ju släpa kroppen till vattnet även om det handlar om tre meter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in