2019-12-05, 23:07
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Svenskar är alltså en folkgrupp som får anses tåla mer.

Men enligt regeringen är alla som bor i Sverige att betrakta som Svenskar! "IS-Svenskarna" till exempel. Hur är det med alla mörkhyade Svenskar? Gäller samma sak där? Landet Sverige alltså...
Citera
2019-12-05, 23:15
Medlem
dubbelkvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
Fast araben kommer ju inte dömas. Det är poängen din dumma jävel.

Min poäng är att du kan pröva. Men det är inget som du kommer försöka göra, för det passar inte i din berättelse. Få in i din lättkränkta lilla hjärna att man inte kan anklaga alla ”araber” för att vara kräk, när det är ett pucko som är det i ett videoklipp.
Citera
2019-12-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelkvack
Min poäng är att du kan pröva. Men det är inget som du kommer försöka göra, för det passar inte i din berättelse. Få in i din lättkränkta lilla hjärna att man inte kan anklaga alla ”araber” för att vara kräk, när det är ett pucko som är det i ett videoklipp.

Självklart ska man kunna tycka och uttrycka att alla araber är kräk. Att det sen inte stämmer är en annan sak, åsikter måste inte vara korrekta, det ligger i sakens natur.
Citera
2019-12-06, 04:42
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:

Är det inte månne du som är lättkränkt och näthatgranskaren och det svenska rättsväsendet som har tunnelseende tror du?
Senast redigerad av Bajjamannen87 2019-12-06 kl. 04:44.
Citera
2019-12-06, 07:19
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pladd3r
Viktiga punkter att reda ut:

1) Vad är arabens identitet?
2) Vem anmälde den andra mannen?
3) Vem gick böterna till?
4) Kan någon dela med sig av FUP, domstolspapper m.m.?

Här håller jag med. Vi måste veta vilka männen i videon är (1) för att kunna anmäla för HMF.
Någon här måste veta?
Citera
2019-12-06, 07:20
Medlem
AmerikanskDoktors avatar
Det här är så sjukt....
Citera
2019-12-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Om det nu är så, är inte lagen i sig rasistisk? Den förutsätter ju faktiskt att andra raser/religioner/sexualitet är svagare.

Ja, men det har man valt att tillåta i regeringsformen under vissa omständigheter. Om jag försöker minnas hur det var så tror jag de tog grund i om det rörde sig om en minoritet eller inte. Heterosexuella, svenskor osv är inte tillräckligt få för att skyddas av denna lag.

Sen kan man ju fundera på vad syftet med lagen är och om den är speciellt pricksäker för att uppnå sitt syfte. Jag vet inte om jag håller med så mycket (lite beroende på vad syftet är förstås).

Glömde att säga att oavsett är det obegåvat sätt att kalla dem för "arabkräk" i detta sammanhang. Jag tycker att man skjuter sig ganska rejält i foten med ett sånt språkbruk aldeles oavsett om det är brottsligt eller ej.
Citera
2019-12-06, 10:12
Medlem
Så om man gör en Ernst Hugo och ställer sig vid sundet och vrålar "Danskjävlar!", så är det också HMF? Någon som tror att någon dansk kommer känna sig kränkt?
Citera
2019-12-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Håller inte alls med dig, lika litet som jag skulle vilja radera samtliga hajar, om jag blivit biten av en. De jag hade velat radera är de som är skyldiga till domen. Quisling är värre än tyskarna.
Ja, personligt ansvar är inte så populärt längre. Klart du skulle skylla ifrån dig.
Citera
2019-12-06, 11:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Du har rätt i sak. Alla araber är inte kräk, men flera araber är kräk, och har tydligt visat det för alla att se. Se det som ett matteproblem. Utkristallisera vad du vill kritisera utan att dra alla(h) över en kam.

Man ska tänka på att uttrycka sig tydligt, till exempel: "Mannen i klippet är ett vidrigt litet kräk när han säger att svenskar är horor och att han vill ta över Sverige med sexuellt våld. Sådana klär vi i träfrack".

Man ska främst akta sig för tillmälen med rasen före tillmälet. Exempel: "[ras]svin" eller "jävla mammaknullande [ras]orcher" eller "goat-raping [ras]bastards".

#TheMoreYouKnow
Citera
2019-12-06, 11:48
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Håller inte alls med dig, lika litet som jag skulle vilja radera samtliga hajar, om jag blivit biten av en. De jag hade velat radera är de som är skyldiga till domen. Quisling är värre än tyskarna.

Jag vet men utan sådana element i världen hade ju allt varit bra.

Hade man bombat bort alting i nordafrika o mellanöstern plus arabiska halvön i samma veva som man bomba Hiroshima o Nagasaki hade allt varit jättebra bra här i världen för oss riktiga människor
Citera
2019-12-06, 14:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Här håller jag med. Vi måste veta vilka männen i videon är (1) för att kunna anmäla för HMF.
Någon här måste veta?

Gärna ett försök men minoriteter brukar inte dömas för hets mot folkgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in