2019-12-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Är väldigt oinsatt i HMF lagen. Vad gäller det för tex vita? Om en svart afrikan kallar mig "vitjävel" kan jag anmäla honom gör HMF?

Ja, men troligen med föga framgång. Denna och liknande lagar har fått en tolkning att det bara är "svagare" grupper som skyddas av lagen. Att gå åt kristna, vita, heterosexuella, män räknas alltså vare sig HMF eller diskriminering. Detta är iaf vad jag har för mig.
Citera
2019-12-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Ja, men troligen med föga framgång. Denna och liknande lagar har fått en tolkning att det bara är "svagare" grupper som skyddas av lagen. Att gå åt kristna, vita, heterosexuella, män räknas alltså vare sig HMF eller diskriminering. Detta är iaf vad jag har för mig.
Om det nu är så, är inte lagen i sig rasistisk? Den förutsätter ju faktiskt att andra raser/religioner/sexualitet är svagare.
Citera
2019-12-05, 12:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Vad anser ni om detta? : Kritiserade arabernas film om att "ta över Sverige från svenska horor" – döms till 17.000 kronor i böter. Varför får man inte kritisera folk som hetsar mot svenskar utan att dömas för åsiktslagen HMF?

https://www.friatider.se/kritiserade-arabernas-film-om-att-ta-ver-sverige-fr-n-svenska-horor-d-ms-till-17000-kronor-i-b-ter

En rassenyhet med källa Fria tider. Försök igen. Det är som att ta upp en artikel som hyllar kubansk läkarvård med källa Flamman.
Citera
2019-12-05, 12:54
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En rassenyhet med källa Fria tider. Försök igen. Det är som att ta upp en artikel som hyllar kubansk läkarvård med källa Flamman.

Tror du inte det är sant?, varför tror du att tex inte Aftonbladet har tagit upp den här uppseendeväckande domen?
Citera
2019-12-05, 13:10
Medlem
substitutes avatar
Citat:

Vad krävs det för källa av en kommunisthora som dig då, SVT, Aftonbladet, Norrskensflamman?
Citera
2019-12-05, 13:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Vad krävs det för källa av en kommunisthora som dig då, SVT, Aftonbladet, Norrskensflamman?

Norrskensflamman var det många år sedan någon tidning hette. Om du hade läst HELA mitt svinlånga inlägg hade du insett att Flamman är en lika dålig källa.
Citera
2019-12-05, 13:20
Medlem
dubbelkvacks avatar
Fan vad ni gnäller. Likt vrålapor sitter ni in era träd och gapar. Det är det enda ni kan. Ta för fan och anmäl babianaraben för hets mot folkgrupp. Vem är han? Heter och bor?
Sluta babbla och visa handlingskraft. Gör något istället för att sitta hemma och runka.
Citera
2019-12-05, 13:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Tror du inte det är sant?, varför tror du att tex inte Aftonbladet har tagit upp den här uppseendeväckande domen?

Det är säkert sant men hur ska man veta det när källan är en nättidning som har som affärsidé att skriva artiklar som misskrediterar invandrare?
Citera
2019-12-05, 13:30
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Det är säkert sant men hur ska man veta det när källan är en nättidning som har som affärsidé att skriva artiklar som misskrediterar invandrare?
Jag trodde att de tog upp vad massmedia inte tar upp. Skulle tro att det mesta är sant och något enstaka material tillskruvat. På det stora hela är jag övertygad om att sanningshalten är minst lika stor som i de dominerande vänstervridna massmedierna. Sorglig men sann läsning.
Citera
2019-12-05, 13:34
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Vad anser ni om detta? : Kritiserade arabernas film om att "ta över Sverige från svenska horor" – döms till 17.000 kronor i böter. Varför får man inte kritisera folk som hetsar mot svenskar utan att dömas för åsiktslagen HMF?

https://www.friatider.se/kritiserade-arabernas-film-om-att-ta-ver-sverige-fr-n-svenska-horor-d-ms-till-17000-kronor-i-b-ter

Ja de va väl AllaHiansen som införde DO runt 2008-10. Vi har mycket att tacka fuhrer reinfäll för.

Hoppas Kristersson tar väck den ytterst sjuka instansen, men skulle inte tro det.
Citera
2019-12-05, 13:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Jag trodde att de tog upp vad massmedia inte tar upp. Skulle tro att det mesta är sant och något enstaka material tillskruvat. På det stora hela är jag övertygad om att sanningshalten är minst lika stor som i de dominerande vänstervridna massmedierna. Sorglig men sann läsning.

Det är därför den gamla journalistiska principen ”av varandra två oberoende källor” passande i fall som detta.
Citera
2019-12-05, 13:51
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Det är därför den gamla journalistiska principen ”av varandra två oberoende källor” passande i fall som detta.

Men Expressen etc vill ju inte publicera saker som visar hur illa invandrare kan bete sig, jag tror det är mer farligt att dölja sanningen såsom de gör. Folket märker att de blir ljugna för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in