2019-12-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Håret är inte likt alls.
Håret är inte likt någons hår.
Citera
2019-12-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Håller med om att det är osannolikt att de kunnat hålla tyst när de pratat andra gånger, men det var inte en konflikt med farbrodern utan pappan. Det var åtminstone Mohammeds pappa som misshandlades i butiken, inte hans farbror. I polisförhör ska den ena av dem (krogväktare / kroppsbyggare) upplyst polisen att den andre uttryckt ett starkt hat för Hassan, dvs Mohammeds far. Så deras konflikt är mer direkt än du vill påskina, även om den alltjämt ändå är indirekt eftersom den inte riktar sig till Mohammed. Iofs.
Han förekommer många sjuka utredningar men alltid klarat sej undan straff .. vet han suttit igen för sjuk grej med sin sambo .. googla Västervik . Är oxå hundra han har ett nytt nick. Här inne ...
Citera
2019-12-05, 09:28
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Vad har vägrarpärmen med släktforskning att göra? Polisen laddar upp GMs DNA online och får x antal träffar av olika slag, och från det underlaget gräver de vidare tills de hittar en nära anhörig till GM.
Flera inlägg har uttryckt tvivel på att utredningen går i mål med släktforskningen. Ett inlägg uppmanar att de som vet/ tror sig veta vem gm är ska tipsa polisen. Vi vet att ställa upp på topsning är frivilligt. Den som satt sig i vägrar pärmen sitter lika säkert som guldet i Fort Knox. Det ska mycket till för att tvångstopsa ngn i det här fallet.
Citera
2019-12-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tror att vi kan glömma scenariot att någon anger honom. Skulle säga att det är svårt att hitta många fall historiskt då detta skett, det funkar inte så. Endast DNA kan lösa detta men som Link04 tidigare skrivit så kan vi nog lägga ner det också framåt jul. Är ju en otrolig seghet polisen uppvisar.
Håller med (min fetning). Luften verkar ha gått ur. I ett sånt här svårlöst ärende måste man hålla grytan kokande, annars dör intresset. Finns någon, ev några, som anar/vet. KOM IGEN NU SHERIFFEN!
Citera
2019-12-05, 12:08
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Håller med (min fetning). Luften verkar ha gått ur. I ett sånt här svårlöst ärende måste man hålla grytan kokande, annars dör intresset. Finns någon, ev några, som anar/vet. KOM IGEN NU SHERIFFEN!
Sheriffen är ursäktad. Han har två stora hinder.
1. En reducerad släktforsknings databas.
2. En vägrar-pärm som är som Fort Knox.
Citera
2019-12-05, 13:33
Medlem
Borde införa allmänna topsning dagen 1 januari 2020,då varenda jävel topsas o får en kaka o kaffe för besväret 😃
Citera
2019-12-05, 14:14
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Borde införa allmänna topsning dagen 1 januari 2020,då varenda jävel topsas o får en kaka o kaffe för besväret 😃
Dom kan ställa upp ett tält i varje stad med mer än 50k invånare. Och ha öppet mellan 7-21.

Kriminella som redan finns i registret slipper förstås.
Citera
2019-12-05, 14:35
Medlem
Citat:
Bra förslag. Vi måste gå utanför boxen och hitta bättre lösningar än hittills.
Citera
2019-12-05, 18:21
Medlem
Citat:
Precis vad jag tänkt.
Varför kan det inte åka runt en liten polisbuss och samla in frivilliga bidrag för att om möjligt hitta anknytningar till gm?
Bussen kan gå runt i de olika östgötska kommunerna. Tror många skulle topsa sig då!

Jag tänker att Linköping är dammsuget redan, gm finns kanske i Motala, Norrköping, Finspång, skärblacka, Åtvidaberg (osv osv osv)
..och för alla kommuner vad är det som gör att en åker till Linköping om en inte bor där?
Tänker på Högskolan, universitetet och sjukhuset.
Skolorna har nog kollats, då är det kanske någon som var på sjukan den dagen, besökte en anhörig på sjukan, gick gymnasiet/högskola/universitet eller jobbade där men pendlade(???)
Om en inte tror på ett planerat barn-mord/dubbelmord, men det gör inte jag.
Citera
2019-12-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Flera inlägg har uttryckt tvivel på att utredningen går i mål med släktforskningen. Ett inlägg uppmanar att de som vet/ tror sig veta vem gm är ska tipsa polisen. Vi vet att ställa upp på topsning är frivilligt. Den som satt sig i vägrar pärmen sitter lika säkert som guldet i Fort Knox. Det ska mycket till för att tvångstopsa ngn i det här fallet.

Ursäkta men har uppriktigt svårt att hänga med i logiken, men du menar att pga att ”flera inlägg” på Flashback betvivlar att polisen kommer lyckas med släktforskningen så betyder det att polisen snart kommer ge upp? De kommer läsa tråden som något slags facit och fästa extra uppmärksamhet på de virrigaste skeptikerna? Eller att dessa ”flera inlägg” indikerar någon slags sanning i sig, att de är representativa för polisens syn? Sen när blev inlägg på Flashback indikation för sanningen, oavsett de kommer i singular eller plural? Här är exempel på andra saker som ”flera inlägg” på Flashback påstår: att Lisbeth Palme sköt Olof, att Anna-Lena dödade Mohammed, att månlandningen aldrig ägt rum, att Estonia sänktes, att Palme var inblandad i mordet på JFK.

Sorry för tonen men blir provocerad och kanske lite förundrad.

Så här ser jag det: om polisen släktforskar sig fram till någon som finns i vägrarpärmen så ses den vägran som ligger till grund att hans namn finns med i vägrarpärmen snarare som misstänkliggörande än oskyldigförklarande, och hans vägran kommer väga lättare än luft. Han kommer plockas in på starka misstankesgrader som ger polisen befogenhet att vidta de åtgärder som är nödvändiga.

Du får gärna kritisera min uppfattning.
Citera
2019-12-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Sheriffen är ursäktad. Han har två stora hinder.
1. En reducerad släktforsknings databas.
2. En vägrar-pärm som är som Fort Knox.

Vägrarpärmen har noll verkan och är helt underordnad det som kommer fram i släktforskningen. De kommer alltid kunna hitta ett syskon, en kusin, en syssling till en person som vägrat och topsa denne för att på så sätt ringa in gm... såpass mycket att inringningen till slut blir så snäv att man genom uteslutningsmetod mer eller mindre kan bekräfta att det är han. Och i det här skedet kommer gm sakna mandat att vägra.

Även en reducerad släktforskningsdatabas kommer att rendera åtminstone några träffar, och det är allt som krävs. Det behövs bara en långväga släkting för att polisen ska kunna inleda sitt detektivarbete, som dock tar längre tid desto mer långväga släktskapsbanden är.
Citera
2019-12-05, 22:28
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursäkta men har uppriktigt svårt att hänga med i logiken, men du menar att pga att ”flera inlägg” på Flashback betvivlar att polisen kommer lyckas med släktforskningen så betyder det att polisen snart kommer ge upp? De kommer läsa tråden som något slags facit och fästa extra uppmärksamhet på de virrigaste skeptikerna? Eller att dessa ”flera inlägg” indikerar någon slags sanning i sig, att de är representativa för polisens syn? Sen när blev inlägg på Flashback indikation för sanningen, oavsett de kommer i singular eller plural? Här är exempel på andra saker som ”flera inlägg” på Flashback påstår: att Lisbeth Palme sköt Olof, att Anna-Lena dödade Mohammed, att månlandningen aldrig ägt rum, att Estonia sänktes, att Palme var inblandad i mordet på JFK.

Sorry för tonen men blir provocerad och kanske lite förundrad.

Så här ser jag det: om polisen släktforskar sig fram till någon som finns i vägrarpärmen så ses den vägran som ligger till grund att hans namn finns med i vägrarpärmen snarare som misstänkliggörande än oskyldigförklarande, och hans vägran kommer väga lättare än luft. Han kommer plockas in på starka misstankesgrader som ger polisen befogenhet att vidta de åtgärder som är nödvändiga.

Du får gärna kritisera min uppfattning.
Leder släktforskningen till ngn i vägrar-pärmen så är det klappat och klart: han åker in. Det var du som ropade på att ngn skulle berätta för polisen vem gm är. Jag tolkade det som att du misstrodde framgång i släktforsknings-spåret. Min erfarenhet av "heta tips" i det här fallet är att vägrar-pämen är ett Fort Knox där inte bara tänkbar gm kan sitta utan - som jag tror - även hans far och bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in