2019-12-04, 18:15
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
En tidsfråga innan han grips.

Nej det är det inte haha.
Citera
2019-12-04, 19:08
Medlem
Vi får hoppas någon jävel får dåligt samvete o sätter dit aset, men dom som vet är väl lika sjuka i huvudet som mördaren.
Citera
2019-12-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Så då framstår ju kyrkspåret genast som det mest troliga. Varför har inte det utretts?
På vilket sätt är det ens lite sannolikt?
Citera
2019-12-04, 20:04
Medlem
Tror att vi kan glömma scenariot att någon anger honom. Skulle säga att det är svårt att hitta många fall historiskt då detta skett, det funkar inte så. Endast DNA kan lösa detta men som Link04 tidigare skrivit så kan vi nog lägga ner det också framåt jul. Är ju en otrolig seghet polisen uppvisar.
Citera
2019-12-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Fantombilden föreställer den man som iakttogs nära mordplatsen.
Källa: https://www.svd.se/manga-tips-efter-fantombild

Mannen på parkbänken var svårt traumaiserad med ett förvridet ansikte, att döma av kvinnan som gick fram och försökte tala med honom.

Fantombilden förställer inte alls en traumatiserad ung man.
https://www.google.com/search?q=fantombild+dubbelmord+link%C3%B6ping&safe =active&rlz=1C1JZAP_svSE873SE873&sxsrf=ACYBGNQADqR 09uym8ujE62zrROuZHkJuvQ:1575153982749&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwimw-7sgZPmAhXWxcQBHZ_9C0kQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1280&bih= 578

Vad som utmärker personen på fantombilden är en rund ansiktsform. Där t ex. kan jordgubbsflickan sett likheter med den hon påstår sig veta är gm. Det finns förstås även andra igenkänningstecken i fantombilden.

Håret är inte likt alls.
Citera
2019-12-04, 21:21
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Håret är inte likt alls.
Där har du helt rätt om håret. Men ansiktsformen är bra likt eller?
Citera
2019-12-04, 21:23
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
På vilket sätt är det ens lite sannolikt?
Personligen, anser jag det spåret som lika osannolikt som anstiftarspåret. Det enda jag får ihop är fan ensam galen men inte alltför galen gärningsman hemmahörandes långt från Linköping som är död sedan länge tillbaka. Typ enda som kan förklara mycket av det konstiga.
Citera
2019-12-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tror att vi kan glömma scenariot att någon anger honom. Skulle säga att det är svårt att hitta många fall historiskt då detta skett, det funkar inte så. Endast DNA kan lösa detta men som Link04 tidigare skrivit så kan vi nog lägga ner det också framåt jul. Är ju en otrolig seghet polisen uppvisar.

Varför skulle polisen lägga ner att släktforska ”framåt jul”? Låter helt osannolikt. Svaren finns i DNA:t, det gäller för polisen bara att vaska fram det. Polisen är så klart själva medvetna om det och kommer inte bara ge upp. Tids nog kommer det att avslöjas vem som höll i kniven den tisdagsmorgonen. Är övertygad om att polisen är lika övertygade om det som jag är. Så ni som vet vem gm är borde dra av plåstret och tipsa polisen nu.
Citera
2019-12-04, 23:56
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Varför skulle polisen lägga ner att släktforska ”framåt jul”? Låter helt osannolikt. Svaren finns i DNA:t, det gäller för polisen bara att vaska fram det. Polisen är så klart själva medvetna om det och kommer inte bara ge upp. Tids nog kommer det att avslöjas vem som höll i kniven den tisdagsmorgonen. Är övertygad om att polisen är lika övertygade om det som jag är. Så ni som vet vem gm är borde dra av plåstret och tipsa polisen nu.
Snuten har fått många tänkbara tips av folket i Linkan, men sätter sig gm i vägrar pärmen så är det stopp och belägg. Gm kan sitta lika säkert där som guldet i Fort Knox.
Citera
2019-12-05, 05:29
Medlem
Citat:
Där har du helt rätt om håret. Men ansiktsformen är bra likt eller?

Nja...Jag skulle säga att kinderna inte var så runda. Ansiktet skulle vara något smalare.
Citera
2019-12-05, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Nja...Jag skulle säga att kinderna inte var så runda. Ansiktet skulle vara något smalare.

Skulle du inte kunna vara snäll och berätta hur du vet vem GM är?
Jag tror inte att du vet, utan gissar!
Jag kanske till och med gissar vem du gissar på...
Om du har fel förstör du ju mycket i tråden och det är rätt elakt mot de anhöriga. Svara, PM:a eller träffa mig och berätta
Citera
2019-12-05, 07:18
Medlem
Citat:
Snuten har fått många tänkbara tips av folket i Linkan, men sätter sig gm i vägrar pärmen så är det stopp och belägg. Gm kan sitta lika säkert där som guldet i Fort Knox.

Vad har vägrarpärmen med släktforskning att göra? Polisen laddar upp GMs DNA online och får x antal träffar av olika slag, och från det underlaget gräver de vidare tills de hittar en nära anhörig till GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in