2019-11-03, 19:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Vilken jävla dum kommentar!
Hur du än försöker vända och vrida för att det ska passa din rasistiska agenda, så blir det inte sant för det.

Är du medveten om att just DU betalar de korrupta politikerna i Ungern, pengar som de stoppar i egen ficka...grattis!

Vi betalar för svenska korrupta politiker såväl som de som sitter i Bryssel, så vad ska vi bry oss om?
Citera
2019-11-03, 19:07
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det är väldigt trevligt i Prag man känner sig trygg och jag såg inga muslimer nånstans, toppenstad.
Citera
2019-11-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har inte orkat läsa igenom tråden. Känns inte som att det behövs. Har verkat mycket inom idrotten. Där är det så att man väljer om man är med i laget eller inte. Samma här. Väljer Ungern,Polen och Tjeckien att inte ställa upp på reglerna så är det så. Bara för dem att lämna!

Ja, varför vill inte Sverige spela i européernas lag? Sverige envisas ju med att byta ut sitt eget folk mot afrikaner, araber o.s.v. Det är en närmast patetisk självmordspakt svenskarna har ingått, simpla livsformer som amöbor har mer överlevnadsinstinkt. Är det att vara på Europas lag? Om du är så sugen på att försörja de utomeuropeiska migranter som Tjeckien, Polen och Ungern inte vill ha så kan du ju frivilligt betala mer - utöver skatten - det är ingen som hindrar dig.
Senast redigerad av 2718281828459045 2019-11-03 kl. 22:31.
Citera
2019-11-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Det spelar nog ingen roll hur höga böterna från EU blir. Antingen betalar Polen eller så lämnar man EU. Vinnare hursom.

Du kan ju kolla upp när de blir nettogivare istället för att sitta i din lilla PKbubbla där hela världen snurrar runt Sverige svetsarn o greta.
Citera
2019-11-04, 08:18
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Du kan ju kolla upp när de blir nettogivare istället för att sitta i din lilla PKbubbla där hela världen snurrar runt Sverige svetsarn o greta.
Du gillar alltså massinvandring, EU och mångkultur. Det är väl PK bubbla om nåt.
Citera
2019-11-04, 08:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Är du trög på något sätt???

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dublinf%C3%B6rordningen

https://www.europaportalen.se/2019/07/eu-stammer-ungern-forbud-att-hjalpa-migranter

Ungern följer alltså Dublinförordningen och skickar tillbaka flyktingarna till första säkra land.

Sverige däremot, bryter mot Dublinförordningen varje dag. Sverige borde straffas hårt, Ungern är ett föredöme.
Citera
2019-11-14, 17:35
Medlem
Bajsbooks avatar
Polen är de stolta och hyllar sitt land till skillnad från Sverige där man ska skämmas och vara rasist

https://www.youtube.com/watch?v=pvtu9VpXEps
Citera
2019-11-16, 02:56
Medlem
Synd att det är sådana skitländer annars hade man kanske kunnat flyttat dit.
Citera
2019-12-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Synd att det är sådana skitländer annars hade man kanske kunnat flyttat dit.

Skitländer skulle jag inte påstå att det är, skulle säga att det är de bästa länderna att bo i i Europa i dagsläget =)
Citera
2019-12-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Skitländer skulle jag inte påstå att det är, skulle säga att det är de bästa länderna att bo i i Europa i dagsläget =)

Det är klart att det finns säkert positiva saker där också.
Jag gillar att dom skiter fullständigt i EU och går sin egen väg, fuck PK liksom.

Lönemässigt är det riktigt uruselt och skulle jag flytta dit och jobba som vanlig knegare så skulle jag inte ha det bra.
Kriminalitet är väldigt hög i dessa länder.

Så förklara för mig om varför dom 3 är dom bästa länderna?
Citera
2019-12-05, 16:42
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är klart att det finns säkert positiva saker där också.
Jag gillar att dom skiter fullständigt i EU och går sin egen väg, fuck PK liksom.

Lönemässigt är det riktigt uruselt och skulle jag flytta dit och jobba som vanlig knegare så skulle jag inte ha det bra.
Kriminalitet är väldigt hög i dessa länder.

Så förklara för mig om varför dom 3 är dom bästa länderna?
Gäller det verkligen Tjeckien? De ligger lååångt under Sverige om man räknar kriminalitet.

Man kan tjäna bra i Tjeckien som egenföretagare. Knegare däremot är det lite si och så med. Men de är snart ikapp och förbi Sverige med tanke på kronraset och Tjeckiens ständiga högkonjunktur. Mindre än 2% i arbetslöshet kan ju vi bara drömma om och då fuskas det ändå med siffrorna här.
Citera
2019-12-05, 17:13
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det klart att det är en prestigeförlust för EU men har du något annat förslag?
Jaha, så det handlar om prestige? Tack!

Pragmatism tycks vara ett okänt begrepp för politrukerna i Bryssel. Historien om Visegrad-länderna och deras ovilja att bli kulturberikade började när Europa stormades 2014. På 5 år har de inte ändrat åsikt, och positionerna är låsta. Dessutom har Visegrad bevisligen fått rätt beträffande sina farhågor. Trots det fortsätter Bryssel med en dåres envishet att forcera frågan 2019 - kosta vad det vill.

Varför? - Varför väljer Bryssel hellre splittra EU än att göra sig en aning smidigt, pragmatiskt? Varför är det så fruktansvärt viktigt att förpesta alla EU-länder med "kaoz"?
Det är en mycket intressantare fråga än varför Polen, Tjeckien, Ungern värjer sig mot mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in