2019-12-04, 02:13
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Stort skämt
Väljer du att se det så. Visst.
Det har väl jag med gjort.
Citera
2019-12-04, 12:44
Medlem
Peyzs avatar
Per definition högsta kunskapsnivån och utvecklingen i hela universum.
Och om man accepterar det antagandet så kan man därmed också argumentera att inget är vackrare än gud för nivån är så otrolig att inget kan jämföras.

Sen är det dumt att säga per definition.
För om det är någon som kan definiera gud är så det bara gud som kan göra det.
Då ingen kan förstå gud eftersom vi inte är utvecklade till det.
Så det är också per definition omöjligt paradoxalt.

Men man kan ändå uppfatta vissa glimat och göra tolkning utifrån det.

Är gud en gubbe på moln?
Nej.
Är gud skaparen till allt?
Nej, gud kan inte skapa sig själv då han måste existera för att kunna göra så.
Skapa gud universum?
Nej. Gud är precis som oss en del av universum.
Inget skapa universum, universum för att det måste finnas.
Inget kan inte existerar då inget är just inget och inget finns inte. Så något måste finnas för det finns inget som heter inget.
Allt är och inget kan försvinna.

Så vad är gud. Jag man kan först säga att gud är en del av universum precis som oss.
Gud skapa inte vår existens vi finns för att det är möjligt. Möjligtvis är det så att gud skapa möjligheten för oss att bli gött och bed. Han gjorde det möjligt att inte fysisk form.
Men själen? Gud kan inte skapa själar eftersom gud själv är en själ precis som oss.
Och gud skapa inte sig sjäkv.
Istället för skapar så kan man kalla gud self made. Alltså han skapa sig själv. Ungefär som Arnold först var vek och sen skapa han sig själv genom hårt arbete.
Gud är gud för Gud har gått hela vägen och är endast gud för att han förtjänar att vara gud.
Hans utveckling är något han själv står för.

Därför kan man även säga att kristendomens, islam och judendomens förklaring av gud. Är felaktig och efterkonstruerad av människan.
Dom förklarar gud med som en härskare med makt. Vilket är en förklaring som inte är värd namnet gud.
Deras förklaring av gud låter mer som någon som förklarar hur han ser sig själv som gud och därmed ger en förklaring av gud.
Makt kåt idiot helt enkelt.
Där han förklarar gud som totala makten. Gör du som gud vill så kommer paradiset.
Det är trams.
Nej, det är småaktigt att tro något så löjligt. Gud är något mycket större och finare.
Intelligens nivån på Gud förklarar dom dessutom väldigt likt människan.
Vad får dig att tro att gud är så lågt utvecklad?
Ditt psycho.

Finns det någon mening med gud?
Nej. Mening innebär något förbestämt.
Inget är förbestämt utan det finns bara oändliga möjligheter och logiken säger att alla möjligheter kommer någon gång ske.
Även om man inte kan vara tvärsäker på att det gör det.
Men det är logiskt att anta iallafall.
Gud är gud för han är gud och gud gör det gud vill precis som du gör vad du vill.
Gud har inget syfte mer än att han skapar sitt egna syfte.

Universum är tro det eller ej även ett mysterium för Gud. Han vet bara typ allt.

Kan gud upphöra? Ja, självklart. Eller inte upphöra direkt utan bara byta plats. Du kan bli gud och jag kan bli gud. Då logiken gör detta till en möjligheten.

Så vad är gud? Ja jag vet inte. Han är en sjukt utvecklad varelse. Mer än så vet jag inte.

Kan tillägga det att gud straffar inte. För Gud vet att straffa någon saknar mening. Det leder inte till något och gud sysslar inte med något så lågt som straff. Då han förstår att straff är en naturlig.
Allting har en konsekvens och straff är något man skapat åt sig själv genom.
Eller vill inte ens säga straff då straff är något människan skapat det är inget universellt.

Utan mer konselevser av följder.
Jag kastar en sten i sjön - > stenen är i sjön för det är konsekvensen av handlingen.

Vågor skapas <---- för stenen blev kastad i sjön.

Det är naturliga följder som vi sen tolkar som bra eller dåliga.
Senast redigerad av Peyz 2019-12-04 kl. 12:58.
Citera
2019-12-04, 13:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Per definition högsta kunskapsnivån och utvecklingen i hela universum.
Och om man accepterar det antagandet så kan man därmed också argumentera att inget är vackrare än gud för nivån är så otrolig att inget kan jämföras.

Sen är det dumt att säga per definition.
För om det är någon som kan definiera gud är så det bara gud som kan göra det.
Då ingen kan förstå gud eftersom vi inte är utvecklade till det.
Så det är också per definition omöjligt paradoxalt.

Men man kan ändå uppfatta vissa glimat och göra tolkning utifrån det.

Är gud en gubbe på moln?
Nej.
Är gud skaparen till allt?
Nej, gud kan inte skapa sig själv då han måste existera för att kunna göra så.
Skapa gud universum?
Nej. Gud är precis som oss en del av universum.
Inget skapa universum, universum för att det måste finnas.
Inget kan inte existerar då inget är just inget och inget finns inte. Så något måste finnas för det finns inget som heter inget.
Allt är och inget kan försvinna.

Så vad är gud. Jag man kan först säga att gud är en del av universum precis som oss.
Gud skapa inte vår existens vi finns för att det är möjligt. Möjligtvis är det så att gud skapa möjligheten för oss att bli gött och bed. Han gjorde det möjligt att inte fysisk form.
Men själen? Gud kan inte skapa själar eftersom gud själv är en själ precis som oss.
Och gud skapa inte sig sjäkv.
Istället för skapar så kan man kalla gud self made. Alltså han skapa sig själv. Ungefär som Arnold först var vek och sen skapa han sig själv genom hårt arbete.
Gud är gud för Gud har gått hela vägen och är endast gud för att han förtjänar att vara gud.
Hans utveckling är något han själv står för.

Därför kan man även säga att kristendomens, islam och judendomens förklaring av gud. Är felaktig och efterkonstruerad av människan.
Dom förklarar gud med som en härskare med makt. Vilket är en förklaring som inte är värd namnet gud.
Deras förklaring av gud låter mer som någon som förklarar hur han ser sig själv som gud och därmed ger en förklaring av gud.
Makt kåt idiot helt enkelt.
Där han förklarar gud som totala makten. Gör du som gud vill så kommer paradiset.
Det är trams.
Nej, det är småaktigt att tro något så löjligt. Gud är något mycket större och finare.
Intelligens nivån på Gud förklarar dom dessutom väldigt likt människan.
Vad får dig att tro att gud är så lågt utvecklad?
Ditt psycho.

Finns det någon mening med gud?
Nej. Mening innebär något förbestämt.
Inget är förbestämt utan det finns bara oändliga möjligheter och logiken säger att alla möjligheter kommer någon gång ske.
Även om man inte kan vara tvärsäker på att det gör det.
Men det är logiskt att anta iallafall.
Gud är gud för han är gud och gud gör det gud vill precis som du gör vad du vill.
Gud har inget syfte mer än att han skapar sitt egna syfte.

Universum är tro det eller ej även ett mysterium för Gud. Han vet bara typ allt.

Kan gud upphöra? Ja, självklart. Eller inte upphöra direkt utan bara byta plats. Du kan bli gud och jag kan bli gud. Då logiken gör detta till en möjligheten.

Så vad är gud? Ja jag vet inte. Han är en sjukt utvecklad varelse. Mer än så vet jag inte.

Kan tillägga det att gud straffar inte. För Gud vet att straffa någon saknar mening. Det leder inte till något och gud sysslar inte med något så lågt som straff. Då han förstår att straff är en naturlig.
Allting har en konsekvens och straff är något man skapat åt sig själv genom.
Eller vill inte ens säga straff då straff är något människan skapat det är inget universellt.

Utan mer konselevser av följder.
Jag kastar en sten i sjön - > stenen är i sjön för det är konsekvensen av handlingen.

Vågor skapas <---- för stenen blev kastad i sjön.

Det är naturliga följder som vi sen tolkar som bra eller dåliga.
Hur vet du vad vi är utvecklade till att förstå eller inte förstå? En annan förklaring till att vi inte kan förstå gud kan vara att det inte finns någon gud att förstå någonting om.
Citera
2019-12-04, 15:23
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du vad vi är utvecklade till att förstå eller inte förstå? En annan förklaring till att vi inte kan förstå gud kan vara att det inte finns någon gud att förstå någonting om.

Gud finns. Jag har sett han.
Ingen kristen gud dock
Citera
2019-12-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ingen kristen gud dock

Då har du inte mött den sanna Guden.........
Citera
2019-12-04, 20:03
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Då har du inte mött den sanna Guden.........

Nej, jag har sett han. Har du mött han?
Citera
2019-12-04, 20:05
Medlem
Citat:
Nej, jag har sett han. Har du mött han?

Japp!
Citera
2019-12-04, 20:13
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Japp!

Det var inte givande eller varför berättat du inte om händelsen?
Citera
2019-12-04, 20:17
Medlem
Citat:

Varför berättar du inte om händelsen när du såg Gud?
Citera
2019-12-04, 20:43
Medlem
particulum1s avatar
Citat:

Citat:

Vilket dödläge.
Citera
2019-12-04, 21:21
Medlem
Peyzs avatar
Citat:

Den är diffus.
Guds roll är därför lite oklar.
Har gud, i traditionell mening som allsmäktig fader och skapare till allt?
Nej, det är han. Så är det gud jag menar då? Beror nog lite på hur man ser det.
Gud är skapad i universum och snudd på omnipotent. Så jag vill ändå säga att det är gud jag menar.
Gud innebär i total symbios med universum.
Han vet allt som har sket, sker och kommer hända. Han ser sitt egna öde, allas öde, hela universums öde. Då universum tillåter sannolikheten att precis allt som kan hända kommer hända.
Varenda liten bitt i universum kommer kombineras i alla kombinationer som kan kombineras.
Varför? Jag för det är en naturlag som bara är.
Intressant nog så är varenda liten bit information och representerar även all information som kan existerar. Information är även kunskap. Vilket antyder att gud genomsyrar hela universum.
Har gud någon mening? Nja ingen förbestämd sådan iallafall, han skapar sin egna mening.
Han försöker kombinera universum genom att trycka på naturlagar och styra dom dit han vill.
Han skapar inte blomman, men han sår fröet och vattnar sen jorden
För Gud har inga naturliga krafter i sig. Utan han får sina krafter från universum.

Är gud för evigt? Njae han kommer bytas ut när tids nog för för annar är inte total kunskap möjlig. Så han måste.
Citera
2019-12-05, 07:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ingen kristen gud dock
Hur förstod du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera