2019-12-04, 23:20
Medlem
Stollexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Tror jag inte alls på...
Kan meddela att huvudet är hittat, enligt mina källor. Polisen bad om hennes tandkort hos tandläkaren.. (säker källa).sedan vad som hänt med resten är oklart... spola ner i toan är omöjligt. Bäckenben, lårben mm. mm är alldeles för svårt att stycka till småbitar för att lyckas spola ner i toalett.
Citera
2019-12-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stollex
Kan meddela att huvudet är hittat, enligt mina källor. Polisen bad om hennes tandkort hos tandläkaren.. (säker källa).sedan vad som hänt med resten är oklart... spola ner i toan är omöjligt. Bäckenben, lårben mm. mm är alldeles för svårt att stycka till småbitar för att lyckas spola ner i toalett.
Bad dom om tandkort före eller efter fyndet? Ibland kan de kanske skaffa fram sånt innan så man har till hands utifall att?
Citera
2019-12-04, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej det är två olika eldningsplatser. Jag *tror* att det är 3,8km mellan dom platserna. Men bildperspektivet är snävt, så i det senare fallet kan jag ta miste.
Nu får vi vara lite varsamma här, är du säker på att bilden du la upp är eldningsplatsen för glasögon och skor? Så du inte blandar ihop det med eldningsplats nr två (jackan).
Citera
2019-12-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stollex
Exakt.. Vilken säker källa har du?
Citera
2019-12-04, 23:34
Medlem
Följer denna tråd då jag är från stan och tycker såklart att detta är så hemskt. Varit mkt nu sista åren och nu detta?? Och jag kan säga att anhörig bor i precis i närheten av där Mgm bor. Förra torsdagen på kvällen så var det massa poliser utanför. Hundar hade markerat i ett sophus; varifrån det bars ut saker. Troligen fyndplats🥴😥
Citera
2019-12-04, 23:35
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Följer denna tråd då jag är från stan och tycker såklart att detta är så hemskt. Varit mkt nu sista åren och nu detta?? Och jag kan säga att anhörig bor i precis i närheten av där Mgm bor. Förra torsdagen på kvällen så var det massa poliser utanför. Hundar hade markerat i ett sophus; varifrån det bars ut saker. Troligen fyndplats🥴😥
Berätta inte detaljer
Citera
2019-12-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Berätta inte detaljer

??
Citera
2019-12-04, 23:37
Medlem
spelberoendes avatar
Jag skrev att en teori som polisen har är att...
Aldrig att det är sanning eller något fast ställt.

Sedan står det idag i tidningen Bohusläningen

"Misstänktes bostad tros vara mordplatsen – mannen begärs omhäktad"
Citera
2019-12-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Inte om han är psykopat. Psykopater är experter på att manipulera sin omgivning. Detta är ett taktiskt drag. Jag tror inte alls att han mår dåligt. Tvärtom.
Man ska inte underskatta idioter/psykopater och löst folk.

Du verkar inte fatta hur ASPS och s.k. psykopati fungerar. Bara för att den här smutshuden eventuellt inte ångrar mordet betyder det inte att han inte mår dåligt; han kan ångra handlingen i den mån den lett till att han burats in. Det finns inte en levande människa som inte mår kasst av att sitta i häktet, det är värre än slutna avdelningar på kåken.

Själv tror jag han är en helt normal blatte, som inte ångrar sig, men inte på grund av någon larvig låtsasdiagnos som psykopati, utan p.g.a. låg IQ och noll konsekvenstänk. Dumma människor klarar sig överlag bättre i KVVs regi än klipska sådana.
Citera
2019-12-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
MGM är flyttad till rättspsykiatrisk klinik för länge sedan.

Åklagaren begärde rättspsykiatrisk undersökning på grund av tecken som han visat i förhör.
"Det är också på grund av dessa tecken han har behov av att vistas där". Alltså istället för vanliga häktet..

Han verkar alltså totalt tappat det efter mordet. Uppgifterna som florerat om skrattanfall kanske stämmer?

Källa
https://www.aftonbladet.se/a/Op19JE

Det börja krypa på honom kanske och en cell dag ut och dag in är påfrestande och vem vet vad polisen slängt upp för bilder i förhör osv. Men det är många som hamnat på rättspsyk när dom varit häktade men dom har ändå dömts till fängelse.

Rättspsykiatriska kliniken Rågården utanför Göteborg sitter han alltså så då får man hoppas han inte flyr för det sker ofta där.
Citera
2019-12-04, 23:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Nu får vi vara lite varsamma här, är du säker på att bilden du la upp är eldningsplatsen för glasögon och skor? Så du inte blandar ihop det med eldningsplats nr två (jackan).

Jaa, jag är helt säker på att jag markerade rätt plats på bilden. När det gäller jackan så tycker jag det är oklart, någon i tråden nämner Bulid. Om det stämmer så blir det flera kilometer nordväst om den här platsen.
Citera
2019-12-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy

Sophuset måste ju ha tömts ett flertal gånger från det att hon dödats, så det känns ju inte så troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in