Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Precis!! Förvånad att ingen annan läste det eller nappade på det.
Det är inte ofta man läser att en MGM vill ”uttala sig”.
Så det är ju rätt intressant.
Att han vill komma till tals.
Han nekar ju till brott.
Vad är det han inte kunnat uttrycka i förhör?
Är han ”ditsatt ”eller är det en racistisk komplott riktad mot kurder?
Eller ska han outa någon?
Eller bara att likt pappa få säga att han är ”ooskyyyldiiig”...
Fast eftersom ÅK säger att bevisläget stärkts så antar jag att de har teknisk bevisning i form av såväl digitala som biologiska spår.
Jag tror det handlar om att han vill ta möjligheten att ventilera en snyftvals om att han är faktiskt oskyldig och att det är allt för psykiskt tärande att sitta på häktet varför han nu har flyttats över till psyk.
Således inget dramatiskt men ett försök att skapa ett intryck inför kommande rättegång.
Rätten lyssnar till argumenten och beslutar sen att omhäkta.
Självklart pressas han hårt i förhör så länge kroppen saknas.
Ett erkännande tror jag definitivt inte på då det skulle vara väsentligt lättare att göra det i förhör.
När det gäller polisens arbete så påstås det från åklagarens sida att bevisen har stärkts.
Fullt möjligt att elektronisk bevisning har tillkommit. Brukar ju vara populärt bland mördare att likt en träskalle googla på förhand exempelvis: Straff för mord,hur stycka en kropp....
Likväl så tror jag att det fortsatt är svettigt för åklagaren. Ingen kropp = Ingen dödsorsak.
Inget erkännande från GM = endast stödbevisning,indicier.
Blir det för stökigt med indicier för GM så kan ett erkännande av brott mot griftefriden ge ett visst andrum....
Det positiva så här långt är att polisen är utmärkt skickliga i denna utredningen på att inte läcka till media.