Citat:
Ursprungligen postat av
mphenl
En jämförelse mellan att välja läsk och livspartner känns lite haltande. Att det är en forcerad utveckling är att ta i, precis som ökad frihet för gemene arbetande man så har kvinnors frigörelse kommit gradvis. Sen att det blir problem i en, två, tre eller fler generationer-det är heller inget nytt om man ser till tidigare större förändringar. Personligen tror jag att det faller på plats med tiden när kvinnor och män inte har längre har någon generation levande som påminner om att det en gång i tiden var belagt med skam att kvinnor hade fler sexpartner än den hon var gift med. Att vilja gå tillbaka till en familjestruktur som hade många nackdelar tror jag inte är möjligt eller gynnsamt för varken män, kvinnor eller barn.
Nu är ju du och går i jämställdhets-träsket dvs du tycker att kvinnor både får och bör bete sig som män. Som jag har sagt upprepade gånger i tråden så mår kvinnor mycket dåligt i Sverige
TROTS jämställdhet och feminism. Man har avsagt sig rollen som mor. Man ska istället arbeta, konkurrera med män, "förverkliga sig själv" och knulla runt. Kvinnor tror att det är så man ska bete sig därför att media säger att det är bra. Får man trots allt barn så lämnar man barnen på dagis så att staten kan ta hand om dem medans man jobbar. Det här är något som är relativt nytt i hela västvärlden och är helt främmande för övriga världen.
Kvinnor är som barn. Rent mentalt stannar de i 13-årsåldern. De vill bli omtyckta i större grad än män så de böjer sig lättare för grupptrycket. Det torde vem som helst kunna se. Trots att det var tydligt att invandrare våldtog svenska kvinnor så ville svenska kvinnor ha mer invandring. Trots att man kan se att kvinnor mår sjukt dåligt i Sverige så vill man ha mer feminism.
Gå till vilket random universitet i Sverige och du finner att kvinnor till 99% studerar rena skitkurser och jag kan garantera att hade vi levt i ett normalt Sverige där vi hade velat kvinnornas bästa och önskat att de tog vara på den värdefulla tid de har innan de når klimakteriet så hade situationen sett helt annorlunda ut.
Säg mig, vad är fördelen med att kvinnor kan stoppa in en främmande snopp i sin kropp varje helg?