Citat:
Ursprungligen postat av
mphenl
Och din personliga smak får ju du givetvis ha, men tänker du att tatueringar bör avskaffas helt, förbjudas, för du tycker att det är....ja....varför du nu är negativt inställd till det? Eller är det okej att just det stannar vid att vara din personliga åsikt? Normer och sociala konventioner är ju valfria och beror på kontext, men individer har stor frihet idag att avvika från normer.
Det jag inte förstår i den här diskussionen är varför det här är fel? Det är en samhällsförändringar som pågår och det kommer aldrig smärtfritt, men vad är problemet? Är det ett egoistiskt plan att man vill ha det tidigare generationer av män fått? Är det tydligheten man vill ha, att var sak är på sin plats, givna roller etc? Och framför allt, hur ska det vara? Om en kvinna inte ska ha legat med tio män. Ska hon vara oskuld när hon gifter sig?
Jag har inte sagt att tatueringar ska förbjudas. Folk får tatuera sig bäst de vill. Jag tycker tatueringar på kvinnor är opassande och det är inget som har varit förenat med svensk kultur men som med så mycket annat har det kommit från USA. Man ska vara "stark kvinna, bitchig" etc. vad de gör är att de tar efter män och när kvinnor härmar män och tror att de kan konkurrera med män så blir de inget annat än
sämre män. En kvinna med tatueringar signalerar att hon är skräp, en tattare.
"Det är en samhällsförändringar som pågår och det kommer aldrig smärtfritt, men vad är problemet?"
Jag har ju skrivit det upprepade gånger. Den här samhällsförändringen är inget som skett spontant. Det är en del av feminismen. Det de kallar för "rätten till sin kropp" är inget annat än att säga att kvinnor ska få knulla runt. Det här är ett nytt fenomen och inte något som är "typiskt svenskt". Resultatet blir ett sämre samhälle, kvinnor mår sämre, färre stabila familjer skapas och i slutändan skapar det sämre individer. Jag behöver väl inte påpeka att barn som växt upp med en mamma och en pappa presterar mycket bättre i livet än barn som växt upp med sin mor?
Vad vill du själv ha - en öppnad coca-cola burk som haft 10 penisar doppade i sig eller en oöppnad burk? En kvinna som knullat runt har aldrig någonson varit accepterat i Sverige. Idag är det bara möjligt i större städer för där är man så privat dvs atomiserad individ.