2019-12-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Oj, Rågården! då rymmer han väl snart också
😂👍japp...
Citera
2019-12-04, 19:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Oj, Rågården! då rymmer han väl snart också

Ja precis. Det var väl någon som rymde därifrån på 30 sekunder eller något. Gick ut i Aftonbladet och berättade hur lätt det är att rymma därifrån.

Hoppas man har stenkoll denna gång...
Citera
2019-12-04, 19:38
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är du kunnig på rättsfrågor?
För jag undrar om hennes ålder kommer ha betydelse.
I tidigare fall jag kollat på har ålder haft inverkan, trots allt var hon ju bara 17år.
Går nästan sönder, hon hade precis börjat leva när han stal hennes framtid
Nej, inte särskilt. Så angående ålderns betydelse kan jag inte svara, möjligen något försvårande då hon var under 18.

Håller med dig i det sista, ett mycket tragiskt och sorgligt brottsfall. 😕
Citera
2019-12-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja precis. Det var väl någon som rymde därifrån på 30 sekunder eller något. Gick ut i Aftonbladet och berättade hur lätt det är att rymma därifrån.

Yes. Och han har inte hittats ännu. Jag bor nära Rågården och har sagt hela tiden att de är konstigt att inte fler rymmer än dom som gjort de. De är ju öppet. Bara du kommer förbi dom vakter som antagligen är med dig ut och går på området. Bara att springa upp i skogen sen
Citera
2019-12-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Han kanske kommer att säga att någon annan begått den olycksdigra handlingen?

Då måste han ju också peka ut denna person...
Citera
2019-12-04, 19:48
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så är det inte. Så om han inte godkänner den, blir han alltså utsläppt från häktet?
Nej precis.

Jag tror att han vill säga nu när bevisen börjar bli besvärande i förhören;
- allt var en olyckshändelse snyft, jag blev rädd och fick panik osv.

Kan ju i och för sig vara alt som du säger också.
Lite svårt att scanna hans tankegångar.
Om han fortfarande tror han kan komma undan har han ju plast i huvet.

Klart han kan bli omhäktad mot sitt nekande, på samma sätt som man kan bli dömd mot sitt nekande. Har jag någonstans påstått annorlunda?

Han har nekat hittills, så jag har svårt att se varför han helt plötslitg skulle göra något annat... Han krävde häktningsförhandling istället för att medge omhäktning, det tycker jag talar för att han ännu en gång vill framföra sin oskuld, men denna gång för dom som ska besluta om hans framtid i häktet.
Citera
2019-12-04, 19:48
Medlem
Citat:

Han hade tydligen frigång den där rymmaren. Lär ju inte hända vår GM i det här fallet.
Citera
2019-12-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade tydligen frigång den där rymmaren. Lär ju inte hända vår GM i det här fallet.

Var inte säker på de, har du sätt hur Rågården ser ut?
Citera
2019-12-04, 19:52
Medlem
Citat:
Sjukvården? Han befinner sig på rättspsykiatrisk avdelning. Tänk gökboet. Det är inte så att han ligger på en vanlig vårdavdelning någonstans och chillar. Dom har ju uteslutande erfarenhet av att ta hand om dessa och rutiner om hur man bemöter prat om händelsen som ligger till grund för hans vistelse där.

”Jaja nu är du inne och märker på ord.” För att citera ett färskt inlägg.

Men förstår inte riktigt vad du egentligen vill raljera om. Menar du att psykvård inte är en form av sjukvård?
Jag svarade ju på ett inlägg av KellyW som i sammanhanget hade valt begreppet ”sjukvård”, vilket jag inte tycker är opassande.
Varför skulle jag tro att han ligger på en vanlig avd och chillar?
Men du som vet hur det funkar kan ju kanske även ha vänligheten att förklara vilka sekretessregler som nu gäller för personalen på psyket om mgm skulle börja komma med erkännanden?
Att de har regler/rutiner för att bemöta ”prat om händelsen som ligger till grund för hans vistelse där” är ju en total självklarhet: vad skulle psykvården annars ägna sig åt än att engagera sig i anledningen till att en patient befinner sig på psykinrättningen i fråga?
Citera
2019-12-04, 19:53
Medlem
Citat:
Sjukvården? Han befinner sig på rättspsykiatrisk avdelning. Tänk gökboet. Det är inte så att han ligger på en vanlig vårdavdelning någonstans och chillar. Dom har ju uteslutande erfarenhet av att ta hand om dessa och rutiner om hur man bemöter prat om händelsen som ligger till grund för hans vistelse där.

Sitter man på rättpsykiatrin med restriktioner så är man ensam på sitt rum och blir inte utsläppet.
De är helt andra rum med helt andra möjligheter. Det är exakt som en cell på häktet och han tar inte ens ett knäckebröd utan att någon öppnar dörren åt honom. Han har inte möjlighet att röra sig.
Citera
2019-12-04, 19:54
Medlem
Citat:
Var inte säker på de, har du sätt hur Rågården ser ut?

Jag vet exakt hur det ser ut om man placeras med restriktioner där. Så nej, han kommet inte kunna rymma.
Citera
2019-12-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Håller sannerligen med. Allt vi fått veta är att hon är en "söt flicka".
"Kom hem Wilmis" skrev någon (till vilket hem avses?), som antingen har yppandeförbud eller tror att W var en liten
kissekatt?

Ja vilket hem menas, det vill ingen heller i tråden svara på fast frågan är ställd flertalet med gånger.

Nu sitter "Wilmis pojkvän" på rättspsyk, tog media ett antal dagar att välja att förmedla den infon till sina läsare. Vad som också börjar bli rätt enfaldigt av media är att dom hela tiden återkommer till att sätta allt som berör pojkvännen i negativa termer inom citattecken. Åklagaren blir alltid numera citerad med citattecken.

Aftonbladet; I förhören har mannen visat ”tecken” som fått åklagaren att begära en sinnesundersökning.

Expressen: – Han har fullständiga restriktioner. Han får inte kommunicera utåt och inte läsa medier, säger åklagaren Jim Westerberg som leder utredningen. Han konstaterar att bevisläget mot pojkvännen är ”bättre och klarare”.

Alla vet vi vad ett cittattecken står för, likaså gör de flesta journalister. Tidningarna vill verkligen markera att det inte är journalistens egen formulering, media vill verkligen inte tala illa om denna pojkvän. Om W vill dom inte alls tala, istället blev en kurd fallets leading lady.
Senast redigerad av iLivid 2019-12-04 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in