Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Kan det inte vara tvärtom, att Yosegf och angelgirl har varit riktiga personer med högst tveksam engelska, och att botar tagit över dessa konton, men via AI behållt den dåliga engelskan?
Vet inte hur en bot fungerar, men jag kan inte för mitt liv begripa syftet med att en eventuell gärningsman skulle driva kontona. Vad skulle tanken kunna vara? Det är ju högst sannolikt inte ur alibi-synpunkt, det är ingenting som förvirrar mer än att man inte fattar vad som skrivits.
Jag lägger mina kort på att botarna har hittat dit av en slump (malware), och att namnen ändrats till sådant som återfunnits i andra kontaktlistor för den som dragit på sig boten från start.
Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Får tydligen inte redigera mitt eget inlägg....
Jag menar att allmygirls och angelhollywood skulle varit riktiga konton, men jag har ytterst svårt att tro det, för jag tror inte någon (ens en mördare) skulle döpa kontona till så märkliga namn.
Det är klart märkligt att dessa tre interagerat med varandra under aktuell tidslinje, men ju mer jag studerar kontona, desto mer anser jag att det finns ytterst lite som talar för att det faktiskt skulle ha något med dessa tre verkliga individer att göra. Ingenting pekar på att dessa konton skulle vara skapade av personer i Sverige, om inte syftet var att skapa dom just för mordet, men där snubblar man på att kontona är skapade för länge sedan.
Om vi leker med tanken att kontona faktiskt har något med utredningen att göra så tror jag vi kan förvänta oss något klart mycket större än en svartsjuk pojkvän, eller ett bråk som spårade ur. Men jag håller inte direkt några högre förväntningar om att så skulle vara fallet.
Som jag skrivit i detta inlägg:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Först tillhörde användarnamnet @tishkoshabaz ett konto med Twitter-id "1619058620", som skapades 25 juli 2013.
Men två av de andra kontona, de som @96yoseff och @wilmanouvelle nu tillhör, skapades 20 oktober 2019, med bara en timmes mellanrum.
Det sista kontot skapades 31 oktober 2019, och det var det kontot som @tishkoshabaz började tillhöra, när @tishkoahmed hade tagit över konto "1619058620" från @tishkoshabaz.
En mördare tänker inte alltid så bra, och kan vara förvirrad. Tishko Ahmed kan själv ha startat dessa konton och användarnamn, och skrivit olika saker med dem utan någon direkt planering. Spelat rollspel med sig själv. Och sen ville han mörda Wilma av nån orsak. Men det motsägs av Trump-propagandan i Twitter-inläggen.
Men det kan också ha varit någon annan, som har ändrat namn på sitt konto till @tishkoshabaz runt 22 oktober 2019, när den tidigaste (för mig kända) tweeten görs med något av alla dessa konton.
Personen, som antagligen är högerextrem, kan ha varit arg på Tishko Ahmed och Wilma av nån orsak, och fortsatte sin kontoaktivitet i Tishkos namn.
Och sen utvecklades den ilskan till en vilja att mörda Wilma, och då startades ytterligare konton och användarnamn, utan någon egentlig genomtänkt plan mer än att försöka lägga skulden på Tishko för mordet på Wilma.
Men vem kan den personen vara i så fall, som vill mörda just Wilma?