2019-12-04, 15:57
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Kan du komma på ett fall i Svensk kriminalhistoria där identifiering via tandkort eller dna gått så snabbt?

Jag kan det inte, därav så inbilligar jag mig att det är en kroppsdel som man kan identifiera genom att bara kolla på den.

Notera dock att detta fall är en "särskild händelse" så det kanske går snabbar med dna analyser osv då vad vet jag.

Notera dock att det är teoretiskt möjligt att identifiera med DNA så snabbt. Jag kan dock aldrig minnas att den svenska polisen lyckats utföra det så snabbt någon gång tidigare. Brukar typ vara "hittat en kroppsdel" sen ett par veckor senare "den kroppsdel som hittades den DATUM MÅNAD är nu identifierad och tillhör X"

Samt att man kan se om blodet varit koagulerat innan styckningen och på så sätt veta om BO var död vid styckningen. Identifieringen görs efter kroppsbyggnad (benstorlek etc) och kroppsegna saker som tillhör en viss ålder tex. eller tatueringar, smycken, kläder, samt tid på nedbrytning av mänsklig vävnad.
Citera
2019-12-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weiners
Behöver inte handla om troende utan om kultur. Kolla in Balkan killar som är på samma nivå i sjuklighet med svartsjuka och diverse andra sociopatiska och narcissistiska drag. Det är just kulturdelen att tro de är bättre än andra.

Jo, men vi har väl ett gäng svenska lirare som blivit svartsjuka och tagit kål på sin flickvän/fru också.
Svartsjuka är så utspritt, de finns hos nästan alla. Men dödlig svartsjuka finns hos vissa och dom kan döda
Citera
2019-12-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo, men vi har väl ett gäng svenska lirare som blivit svartsjuka och tagit kål på sin flickvän/fru också.
Svartsjuka är så utspritt, de finns hos nästan alla. Men dödlig svartsjuka finns hos vissa och dom kan döda
Helt riktigt. Och den där dödliga svartsjukan finns enbart hos människor som saknar spärrar. Det brukar ha synts innan händelsen också. Vi lär få veta mycket om vår gärningsman i senare skede. Vittnesmål från tidigare flickvänner ex.vis.
Citera
2019-12-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Nu säger jag inte att det vittnet påstår är falskt, men "det var tänt men ingen öppnade" är inte en garanti för att han faktiskt var hemma.
Personligen har jag alltid lampor tända lite överallt, även när jag lämnar hemmet. I viss utsträckning för att inte bjuda in ovälkomna "gäster", men i första hand för att det inte ska vara så mörkt när jag kommer hem igen.

Är det bekräftat att han var hemma och inte öppnade, eller är det vittnets teori att han var hemma för att det lös i lägenheten?

Jag tolkar det som vittnets teori, inte läst något som bekräftar att han var hemma.
Citera
2019-12-04, 16:10
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt riktigt. Och den där dödliga svartsjukan finns enbart hos människor som saknar spärrar. Det brukar ha synts innan händelsen också. Vi lär få veta mycket om vår gärningsman i senare skede. Vittnesmål från tidigare flickvänner ex.vis.

Beror på hur man ser det. Det finns de lider av svartsjukeparanoia, som egentligen är psykiskt sjuka. Precis som folk som lider av förföljelseparanoia. Det kan röra sig om vanföreställningar och psykossjukdom. Och en sån person kanske inte i grunden saknar spärrar och kanske är en bra människa, men sjukdomen gör så de blir besatta av något och därmed farliga. Det kan leda till sömnbesvär, tvångstankar och en enorm psykisk stress. Blir en enorm rädsla som skapas hos personen.

Alla är inte empatilösa, och i grunden impulsiva eller farliga personer utan spärrar.
Senast redigerad av kungarolf 2019-12-04 kl. 16:14.
Citera
2019-12-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Hade hon verkligen det? Känns inte som denna tjej haft någon tillsyn i vardagen av sina föräldrar. Även rätt skyddslös och utan vardaglig emotionell omsorg. Hon blev inte anmäld försvunnen på fyra dagar. Fyra dagar är lång tid vilket får mig att tro att dessa föräldrar inte hade förmågan eller omsorgen att bry sig om var deras dotter var på dagarna eller på kvällar och nätter.

Känslan av en ungdom som drivit runt förstärks också när ni som tar föräldrarna i försvar, du mamman i detta fall, inte ens klarar av att svara på följdfrågor. Var bodde W och hos vem ?

Du läste inte ovanstående inlägg?
Hon studerade förmodligen i Uddevalla och träffade inte sina föräldrar varje dag.
Vissa gymnasieprogram finns inte i staden hon är skriven i.
Enkelt förklarat.
Bo i Uddevalla som många studenter gör eller spendera minst 3 timmar varje dag på buss. Vilket även är styrt av tidtabell.
Citera
2019-12-04, 16:14
Medlem
Citat:

Ja, de är ju sånt som oftast smyger sig på, de visas inte direkt. Wilmas anhöriga berättar om en plötslig förändring i GMs beteende. Och de är precis så de funkar. Man kan va "gulligt" svartsjuk i början, sen kan de växa mer o mer. Sen kan de sluta med att kan inte jag få dig ska ingen annan ha dig heller
Citera
2019-12-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Beror på hur man ser det. Det finns de lider av svartsjukeparanoia, som egentligen är psykiskt sjuka. Precis som folk som lider av förföljelseparanoia. Det kan röra sig om vanföreställningar och psykossjukdom. Och en sån person kanske inte i grunden saknar spärrar och kanske är en bra människa, men sjukdomen gör så de blir besatta av något och därmed farliga. Det kan leda till sömnbesvär, tvångstankar och en enorm psykisk stress.

Alla är inte empatilösa, och i grunden impulsiva eller farliga personer utan spärrar.
Då är vi inne på andra parametrar. Såna som Billy, Martin Jonsson och liknande är såna som hellre dödar sin tjej och sitter i fängelse - än att nån annan skall få henne. Det är främst dom jag pratade om. Vi får se vad GM i Wilmas fall är. Den som är psykiskt sjuk, eller den som är som Billy och Martin. Tiden får utvisa.
Citera
2019-12-04, 16:18
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Och tack för creed! Jag hade tyvärr inte möjlighet att kika mer innan mörkret föll men ja jag såg de bara i Bäveån. (KB) Mellan "rampen" och västerbron. Ja och det känns skönt att de tar in de resurser som krävs! Vart marinen körde vet jag inte men tänker inloppet till Bäveån? Har inte sett dem gå längre ut än silon iaf.

Vet du var dom hittade kroppsdelen, där polisen menade en plats "med närhet till intill liggande vatten" eller exakt vad dom nu sa?
Citera
2019-12-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Verkar inte som denne presenterade någon källa.
Vi får se om parasolltrollet kan visa var hen hittade det.

Trollet med parasollet har angivit källan:

Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej det är @skitiiibara som retweetade Y/B_ Sodermalm ..
Citera
2019-12-04, 16:22
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lite fel tråd att snacka om sånt kan jag tycka, men kalla mig aldrig de

Varför gillar du inte att man kallar dig Tortilla Spagge?

Citat:
Då är vi inne på andra parametrar. Såna som Billy, Martin Jonsson och liknande är såna som hellre dödar sin tjej och sitter i fängelse - än att nån annan skall få henne. Det är främst dom jag pratade om. Vi får se vad GM i Wilmas fall är. Den som är psykiskt sjuk, eller den som är som Billy och Martin. Tiden får utvisa.

Det som tyder på att det är så i detta fallet, att han inte har någon psykossjukdom, är att GM har styckat henne. Och att förmodligen någon annan har varit på och hjälpt honom. Får jag gissa så är GM en ond människa, och således förtjänar han 10 års isolering och sedan avrättning, som i Texas.
Senast redigerad av kungarolf 2019-12-04 kl. 16:27.
Citera
2019-12-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTiTaN
Du läste inte ovanstående inlägg?
Hon studerade förmodligen i Uddevalla och träffade inte sina föräldrar varje dag.
Vissa gymnasieprogram finns inte i staden hon är skriven i.
Enkelt förklarat.
Bo i Uddevalla som många studenter gör eller spendera minst 3 timmar varje dag på buss. Vilket även är styrt av tidtabell.

Just ditt ordval "förmodligen" tar bort tyngden i dina inlägg men du kanske kan reparera det genom att svara på följande fråga.

Hoppade W av gymnasiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in