Citat:
Ursprungligen postat av
Amiron
Varför så stort fokus på exklusiva titlar? Bara för att en titel är exklusiv så betyder det inte att den per automatik är bra.
Sen kan jag tänka mig att en hel del fortsätter med det de är bekanta med och använder den plattformen där de har flest polare.
Vad ska jag annars fokusers på? Jag är en gamer, är inte intresserad av att kunna se på tv/youtube/browser, ej heller UI. Det jag är intresserad av är spelen i sig och då är exklusiva titlar viktigt då jag hellre väljer den konsoll med de bästa exklusiva titlarna.
Att en titel är exklusiv betyder inte per se att den är bra, men om och om igen så har ju sony bevisat att deras exclusives är top notch. Har du ett ps4? Har du kört;
Horizon zero dawn?
God of War (2018)?
Bloodborne?
Spider-Man?
Beyond: Two souls?
Detroit become human?
Ett handplock av exklusiva titlar som faktiskt ÄR riktigt bra. Vad är du ute efter när du köper en spelkonsol?
Kolla på Nintendo? Hade någon brytt sig om inte Mario, super smash, zelda mfl inte hade funnits där? Såklart inte.
Att man väljer den plattforn ens kompisar spelar mest på är väldigt förståligt, tur att jag har kompisar som är lika nördiga som mig och valde att byta över till ps4 efter 360 😁