2019-09-08, 19:39
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Gav det här en chans nu när man kunde få två månader av Game Pass Ultimate för 20 kr. Håller på att ladda ned nya Gears 5 nu och laddar väl ned senaste Forza efter det. Håller dock på att letar efter en funktion i Xbox (Beta)-appen om det går att begränsa nedladdningshastigheten så man kan syssla med litet annat under tiden. Om det går så är funktionen väl gömd.

Såg också att The Outer Worlds släpps den 25 oktober. Får väl spela skiten ur det fram tills den 7/11 då min prenumeration går ut, för någon förnyelse kommer det inte bli då utbudet inte var något speciellt att hänga i granen, det som är intressant äger jag ju på steam redan.
Citera
2019-09-10, 21:22
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2019-11-15, 17:57
Medlem
Xbox Game Pass är överlägset alla andra liknande alternativ på marknaden. Just nu ingår 239 spel om jag uppfattar det korrekt. Att köpa enskilda spel numera är väl ungefär lika vettigt som att köpa enskilda filmer istället för att teckna ett Netflix-abonnemang. Inget fel med att göra det, men för de flesta så är nog ett Netflix, Spotify och ett Xbox Game Pass-abonnemang mer prisvärt än att köpa enskilda album, låtar, filmer, serier och spel.

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/games
Citera
2019-11-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritzen
Xbox Game Pass är överlägset alla andra liknande alternativ på marknaden. Just nu ingår 239 spel om jag uppfattar det korrekt. Att köpa enskilda spel numera är väl ungefär lika vettigt som att köpa enskilda filmer istället för att teckna ett Netflix-abonnemang. Inget fel med att göra det, men för de flesta så är nog ett Netflix, Spotify och ett Xbox Game Pass-abonnemang mer prisvärt än att köpa enskilda album, låtar, filmer, serier och spel.

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/games

Fast det är skillnad på spel och filmer. Anledningen till detta underbara pris för så många spel är ju att de flesta av dom är skit, precis som netflix.

TS jag skulle rekommendera att inskaffa ett PS4 istället, finns inte ett bra spel på xbox som inte finns på ps4 också, (utom forza, så fair enough) men på ps4 får du otroligt många exklusiva titlar som du inte kan spela någon annanstans. Så fråga dig själv, vill du ha netflix bajsfilmer, eller vill du ha mäktiga bioupplevelser som Gudfadern, shawshank redemption etc etc?
Citera
2019-12-03, 11:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Fast det är skillnad på spel och filmer. Anledningen till detta underbara pris för så många spel är ju att de flesta av dom är skit, precis som netflix.

TS jag skulle rekommendera att inskaffa ett PS4 istället, finns inte ett bra spel på xbox som inte finns på ps4 också, (utom forza, så fair enough) men på ps4 får du otroligt många exklusiva titlar som du inte kan spela någon annanstans. Så fråga dig själv, vill du ha netflix bajsfilmer, eller vill du ha mäktiga bioupplevelser som Gudfadern, shawshank redemption etc etc?
"Finns inte ett bra spel som inte finns..." är ju inte så lite av en åsikt snarare än en sanning.
Citera
2019-12-03, 11:42
Medlem
Conceptions avatar
Kan tillägga en sak som jag tycker är fantastiskt nu. Då jag har både en gaming PC och några xboxar så kan jag spela alla spel i game pass både på PC och xbox.

Körde faktiskt outer worlds på både PC och xbox och save'n följde med.

Sedan finns det faktiskt fler spel än bara Forza som är xbox exclusive. Visst har PS fler men att det skulle vara en deal breaker tycker jag inte. PS har ju ett betydligt sämre gränssnitt än Xbox.
Citera
2019-12-03, 15:37
Medlem
Ja, smaken är väl som baken. Min poäng var att allt jag vill kunna lira på xbox kan jag ändå lira på pc.

Lycka till att köra exempelvis God of War på pc, och det spelet vann Game of they year 2018, så att det spelet är bra är nog mer en sanning än en åsikt. Sen vill jag jättegärna höra om vilka spel microsoft har som är exklusiva och bättre än något sony har på ps4. Nämn gärna 5 stycken! Kan börjs med 2:

Ori and the blind forest
Forza

Edit - Tror nog hollow knight är bättre än Ori på alla punkter, så då är vi tillbaka på EN franchise microsoft har. Jag är genuint sugen på ett bra svar då jag länge försökt hitta en anledning att köpa ett xbox one. Men hittills kommer dom inte nära mästerverken som var xbox 360.

Sen kan jag tänka mig att om man är en casual gamer så finns det nog ett mycket större värde i xbox gamepass, och man bryr sig nog inte så mycket om kvalitén på spel generellt. Quantum break eller Detroit become human? För en casual är det ingen skillnad på dessa två spel, för en hardcoregamer är det så uppenbart att det blir komiskt.

Kanske inte bästa jämförelsen, quantum break / Control hade varit bättre. Men nu suger Control tyvärr också. Tacka vet jag max payne 1 & 2, där satte remedy huvudet på spiken.
Senast redigerad av Kingmeister 2019-12-03 kl. 15:50.
Citera
2019-12-03, 15:58
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ja, smaken är väl som baken. Min poäng var att allt jag vill kunna lira på xbox kan jag ändå lira på pc.

Lycka till att köra exempelvis God of War på pc, och det spelet vann Game of they year 2018, så att det spelet är bra är nog mer en sanning än en åsikt. Sen vill jag jättegärna höra om vilka spel microsoft har som är exklusiva och bättre än något sony har på ps4. Nämn gärna 5 stycken! Kan börjs med 2:

Ori and the blind forest
Forza

Edit - Tror nog hollow knight är bättre än Ori på alla punkter, så då är vi tillbaka på EN franchise microsoft har. Jag är genuint sugen på ett bra svar då jag länge försökt hitta en anledning att köpa ett xbox one. Men hittills kommer dom inte nära mästerverken som var xbox 360.

Sen kan jag tänka mig att om man är en casual gamer så finns det nog ett mycket större värde i xbox gamepass, och man bryr sig nog inte så mycket om kvalitén på spel generellt. Quantum break eller Detroit become human? För en casual är det ingen skillnad på dessa två spel, för en hardcoregamer är det så uppenbart att det blir komiskt.

Kanske inte bästa jämförelsen, quantum break / Control hade varit bättre. Men nu suger Control tyvärr också. Tacka vet jag max payne 1 & 2, där satte remedy huvudet på spiken.

Varför så stort fokus på exklusiva titlar? Bara för att en titel är exklusiv så betyder det inte att den per automatik är bra.
Sen kan jag tänka mig att en hel del fortsätter med det de är bekanta med och använder den plattformen där de har flest polare.
Citera
2019-12-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Varför så stort fokus på exklusiva titlar? Bara för att en titel är exklusiv så betyder det inte att den per automatik är bra.
Sen kan jag tänka mig att en hel del fortsätter med det de är bekanta med och använder den plattformen där de har flest polare.

För att det är de exklusiva titlarna som spelar roll? Självklart spelar vänners val in ang konsol.
Men om man tittar på två hyfsat likvärdiga produkter så köper du ju den som har mervärde dvs de exklusiva spelen.
Jag menar, tror du någon hade köpt en switch (eller ja i varje fall majoriteten av de som köpt den)
ifall det inte funnits nintendo exklusiva spel som Zelda och Mario?
Citera
2019-12-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron

Vad ska jag annars fokusers på? Jag är en gamer, är inte intresserad av att kunna se på tv/youtube/browser, ej heller UI. Det jag är intresserad av är spelen i sig och då är exklusiva titlar viktigt då jag hellre väljer den konsoll med de bästa exklusiva titlarna.

Att en titel är exklusiv betyder inte per se att den är bra, men om och om igen så har ju sony bevisat att deras exclusives är top notch. Har du ett ps4? Har du kört;

Horizon zero dawn?
God of War (2018)?
Bloodborne?
Spider-Man?
Beyond: Two souls?
Detroit become human?

Ett handplock av exklusiva titlar som faktiskt ÄR riktigt bra. Vad är du ute efter när du köper en spelkonsol?

Kolla på Nintendo? Hade någon brytt sig om inte Mario, super smash, zelda mfl inte hade funnits där? Såklart inte.

Att man väljer den plattforn ens kompisar spelar mest på är väldigt förståligt, tur att jag har kompisar som är lika nördiga som mig och valde att byta över till ps4 efter 360 😁
Senast redigerad av Kingmeister 2019-12-03 kl. 16:15.
Citera
2019-12-10, 10:39
Medlem
Citat:

Du uttrycker subjektiva åsikter som en sanning, så det är inte lönt att involvera sig i någon lång diskussion med dig. Jag såg nyligen gudfadern på Netflix, skönare än på bio med deras vidriga volymnivå som ska trigga fram en starkare adrenalinrespons så att biobesökare ska komma tillbaka. Det är bara att googla på för den som inte känner till detta.
Citera
2019-12-10, 11:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
För att det är de exklusiva titlarna som spelar roll? Självklart spelar vänners val in ang konsol.
Men om man tittar på två hyfsat likvärdiga produkter så köper du ju den som har mervärde dvs de exklusiva spelen.
Jag menar, tror du någon hade köpt en switch (eller ja i varje fall majoriteten av de som köpt den)
ifall det inte funnits nintendo exklusiva spel som Zelda och Mario?
Mervärde för mig är inte de exklusiva spelen, mervärde för mig är en handkontroll som jag orkar spelar med i timmar i sträck.

Sen är jag ju en vuxen människa som tjänar mina egna pengar och köper således givetvis inte bara ena konsol utan alla som jag vill ha. Precis som förra generationen så köper jag ett Xbox som huvudkonsol och till sist ett Playstation för de PS-exklusiva spelen. Men som sagt så värderar jag en bra handkontroll över exklusiva spel. Eftersom jag har all möjlighet i världen att köpa alla konsoler som jag vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in