2019-06-14, 16:14
Medlem
Yllevantars avatar
Hallå,

Jag satt och blev sugen på att spela lite bra bilspel, tittade då upp Forza-spelen och så vidare. Ganska säker på att jag ska åka och köpa ett Xbox one X alldeles strax. Hur som helst så såg jag också att dom erbjuder en tjänst som heter Game Pass, där dom säger att man betalar en viss månadssumma, sedan får man tillgång till ett bibliotek av spel.

När man tittar igenom det här så ser det på tok för bra ut för att vara sant i mina ögon, så jag undrar om det finns någon hake i det hela? Är det några dolda avgifter eller är det bara 99 kr/månaden som krävs för att ge mig tillgång till alla spelen som de erbjuder? Om det är så himla enkelt så verkar ju det fantastiskt trevligt att ta del av den tjänsten.

När jag tittar igenom deras sida så ser jag inga uppenbara hakar eller så, men det kanske finns någon här som upplever något annat som använder sig av tjänsten?

Tack på förhand
Citera
2019-06-14, 16:20
Medlem
Gamepass får du 30-40 spel men vill du ha tillgång till allt så finns det nått som heter guldpass som är dyrare
Citera
2019-06-14, 16:30
Medlem
Neverdancessobers avatar
Du behöver ett gold pass för att komma åt multiplayer tjänster etc på xbox live , köpte ett via nyckel handlare på nätet tror jag gav 250 sek för 12 månader. detta ingår som trial även game pass vid köp av ny konsol.
Citera
2019-06-14, 16:42
Medlem
Nu finns det nya gamepass ultimate och där ingår Xbox live gold och gamepass för 135kr i månaden. Efter sommaren så kommer även gamepass för PC ingå. Dvs du kan spela spelen på PC om det är intressant.
Enda haken är ju att vissa spel försvinner efter ett tag.
Men Microsoft egna spel tex Forza och Halo dom finns nog kvar för alltid medans andra företags spel kommer och går.

https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq7ttc0khs0?activetab=pivot%3Aoverviewtab
Senast redigerad av SnuskisMaximus 2019-06-14 kl. 16:45.
Citera
2019-06-14, 17:52
Moderator
rancors avatar
Just nu kostar första månaden 10 kr för Xbox beta på PC

https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass/CFQ7TTC0KGQ8/0002?activetab=pivot%3Aoverviewtab

// rancor
Citera
2019-06-14, 18:40
Medlem
elephantstones avatar
Xbox Game Pass är fantastiskt och blir nu efter E3 ännu bättre. Bra utbud för många olika målgrupper. Rekommenderar Ori and the Blind Forest.
Citera
2019-06-14, 18:56
Medlem
Den enda haken är för onlinespel, då måste du även ha xbox guld som kostar runt 35-40 kr i månaden om du köper en kod för det på nätet. Microsoft har även mycket kampanjer så du kan ofta komma billigare undan än 99 kr/mån för game pass. Det är bara en enda månad som jag betalat 99 kr för. Just nu har jag betalat 10 kr/mån för tre månader framåt då jag hoppade på en sådan kampanj.
Citera
2019-06-14, 19:15
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfinland
Gamepass får du 30-40 spel men vill du ha tillgång till allt så finns det nått som heter guldpass som är dyrare
Man får över 200 spel med Game Pass. Guld är något helt annat.

Finns väl egentligen ingen hållhake. Däremot så kanske du betalar för tillfällen du inte spelar under. Jag kommer inte spela särskilt mycket nu under sommaren, så det är månader som jag har betalat för som går bort.

Dock tycker jag ändå att det är värt det. Du får tillgång till alla nya spel från Microsoft på releasedagen, och de utökar biblioteket kontinuerligt. Nu senast lade de till Metro Exodus, inkl PC-versionen om du har Ultimate eller Game Pass for PC, vilket är jävligt bra för alla som inte vill ge sina pengar till Epic.
Citera
2019-06-14, 19:17
Medlem
Tyrranics avatar
Saxat från Sweclockers

Microsoft har en smått vansinnig kampanj just nu där man kan uppgradera sitt konto till Xbox Game Pass Ultimate för endast 10 kr (ord. pris 149 kr/mån). Ultimate-prenumerationen innehåller Xbox Live, Game pass för Xbox One, deras nylanserade Game Pass för PC samt i framtiden troligen deras spelstreamingtjänst XCloud.

Det vansinniga med erbjudandet är dock att all förbetald tid med Xbox Live / Game Pass som redan finns lagrad på ditt Microsoft-konto slås ihop och konverteras till Ultimate-tid. Jag hade Xbox live förbetalt till feb 2022, vilket innebar att jag för 10 kr fick en Ultimate-prenumeration till feb 2022. De 10 kronorna är en engångskostnad och alltså inget som dras måndagsvis (förrän 2022 ).

Det går alltså att köpa på sig ett par 12-månaders livekoder och, efter att löst in dessa, uppgradera dem till en Ultimate-prenumeration. När ens förbetalda tid är slut återgår månadspriset till 135 kr/mån, så det är alltså av intresse att bunkra upp på maximalt 36 månader live i förväg innan man uppgraderar för 10 kr

https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq7ttc0khs0?wa=wsignin1.0&activetab=pivotvervie wtab

Hoppas det fortfarande gäller. Jag fyllde på så nu har jag Ultimate till 2021. Ett bra tips!
Citera
2019-06-15, 07:56
Avslutad
Gamepass är en fantastisk service. Man får hela tiden erbjudanden om 10 kr/månaden. Har aldrig betalat fullt pris för tjänsten. Förnyar hela tiden när det dyker upp en kampanj.
Citera
2019-06-15, 19:00
Medlem
Yllevantars avatar
Tack för alla bra svar! Jag har en bra speldator så den kanske får användning också sen då via det här. Men jag kommer nog att köpa ett Xbox one X fpr att spela i soffan!
Citera
2019-09-08, 12:19
Medlem
sigurts avatar
Hej!

Just nu finns erbjudande om att första två månaderna kostar 20kr på Ultimate gamepass. Jag har förbetalt xbox live guld konto till mars 2021.

Min fråga, som jag inte hittat nånstans online är: Kommer jag få betala en månadskostnad varje månad efter de två första trots att jag har förbetalt guldmedlemsskap? (på den tidigare kampanjen fick man uppgraderat utan extra kostnad som det står här i tråden)

Hittar info om att om man säger upp game pass får man inte tillbaka sitt xbox live guld igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in