2019-12-03, 15:07
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det finns just nu ingenting som talar för att wilmas fd pojkvän är psykiskt störd.
Det är bara svenska rasister som insinuerar det, de tortyrförhör som man hittills provat på honom har ju inte bitit på honom, kan gissa att han åtlytt advokaters och torges goda råd; Tig, hela tiden - uppge bara person- och skonummer.
Famlandet efter olika demonterade kroppsdelar må fortsättas, när fynd gjorts kan allas idol Leffe GW sätta igång att lösa fallet.
Får ju verkligen hoppas att han inte är det så han får ett ordentligt straff!!
Men jaha, har du varit med på förhören alltså??
Tror nog tvärtom, han hade inte suttit på sannolika skäl om de inte haft något.. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera
2019-12-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag har också hört detta med droger, och att det var därför som W inte fick bo hos föräldrarna utan ska någon tid ha bott på ett behandlingshem eller liknande.

Vad gäller apo-dos har jag sett hur påsar ligger slängda o gömda i byrålådor hos äldre med hemtjänst. Det är livsfarligt och ingen tar ansvar. Dödlig dos för alvedon är inte många tabletter och att det får förekomma hos äldre åldersdementa tangerar gränsen för anmälan till IVO. Det kan handla om allt från alvedol till sömntabletter. Hur lätt som helst

Mycket tragiskt att en Ung tjej inte kan ”fångas upp” innan det gått för långt.
Hade det varit min dotter hade jag gjort ALLT och ännu mer. Jag hade aldrig gett mig.

Finns många föräldrar som gör allt och lite till, men tyvärr räcker inte det . Finns ett samhälle som brister . Samhället är så hårt belastat idag att dom tvingas prioritera bort väldigt många som behöver hjälp .
Citera
2019-12-03, 15:08
Medlem
Citat:
Jag har också hört detta med droger, och att det var därför som W inte fick bo hos föräldrarna utan ska någon tid ha bott på ett behandlingshem eller liknande.

Vad gäller apo-dos har jag sett hur påsar ligger slängda o gömda i byrålådor hos äldre med hemtjänst. Det är livsfarligt och ingen tar ansvar. Dödlig dos för alvedon är inte många tabletter och att det får förekomma hos äldre åldersdementa tangerar gränsen för anmälan till IVO. Det kan handla om allt från alvedol till sömntabletter. Hur lätt som helst

Hade det varit min dotter hade jag gjort ALLT och ännu mer. Jag hade aldrig gett mig.

Slängda och gömda apodos påsar? Jag har jobbat innom vården 20 år.. Jag måste slå in personlig kod för att kvittera ut nyckel till medicinskåp, som sen öppnar vårdtagaren medicinskåp vidare sign medicin lista och får på inga villkor ens ge en alvedon utan att ringa ssk först och få klartecken.. Väldigt kontrollerat..
Citera
2019-12-03, 15:08
Medlem
Från idag 14.05:

https://www.expressen.se/gt/pojkvannen-halls-helt-isolerad-fran-omvarlden/
Citera
2019-12-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
https://www.expressen.se/gt/pojkvannen-halls-helt-isolerad-fran-omvarlden/

"Han har också begärt att pojkvännen ska genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning, för att bedöma om mannen kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning.
– Det är inte sällan att man förordnar detta i samband med häktningar när det gäller grova våldsbrott.
I det här fallet är det ett mycket grovt våldsbrott och till detta kommer att det hittats en kroppsdel, konstaterar Jim Westerberg".

Mycket grovt våldsbrott! Är det vad man sett i MGMs lägenhet? Eller genom märken på kroppsdelen som hittades? Låter som att det då inte rör sig om en olyckshändelse eller kvävning eller strypning. Eller menar de grovt våldsbrott i den bemärkelsen att Wilma blev styckad efteråt? Fast så tolkar inte jag det eftersom han uttrycker sig "och till detta kommer att det hittats en kroppsdel". Då låter det ju som att Wilma orsakats stor skada och stort lidande och sedan styckats efteråt 😟🥺

Ja det är ett mycket grovt våldsbrott .
En människa är död oCh man har funnit en del av henne.säger dock inget om ifall det var en olycka eller ej från första början. Behöver inte överanalysare allt
Citera
2019-12-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Att hon inte har haft det bra i sin egen familj tror jag stämmer. Det kan man läsa inte bara mellan raderna tycker jag... Och att ena eller båda föräldrarna är missbrukare känns ju också som en riktig lågoddsare ärligt talat, vem låter sin sjuttonåring driva för vinden så som Wilma verkar ha gjort?

Det såg man direkt W familj uttalade sig. Dom ursäktade sig med att MGM var bästa killen och att hans familj var så fin. Dom hade fullt förtroende att deras 15-åriga dotter "flyttat" in till denna 20åriga kurd, det tyckte W familj var det viktigaste att förmedla till media. Redan där förstod man att något var fel och JA jag tror saker och ting inte stod rätt till.

W var femton när hon träffa denna kurd, två år har dom strulat runt. MGM och hans familj fick ta det W familj borde tagit. Mycket händer under två år i tonåren för en tjej som fick driva för vinden, mycket händer även fast barnet bor hemma. Jättekritiska år som absolut kräver regler rutin och en föräldraroll, en uppgift som borde varit W familjs ansvar, inte en 22-årig kurd med familj.
Citera
2019-12-03, 15:13
Bannlyst
Citat:

Jag sa tidigare i tråden för vecka sedan att MGM var riktig kokain torsk mm. Det blandat med hans narcissistiska, psykopatiska natur så resulterade i att han antagligen fick svartsjuke psykos.
Citera
2019-12-03, 15:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Det fanns ju ett flertal "vuxna" i W´s närhet, fler än hos de flesta. Egen, biologisk familj - syster, mamma, pappa. Nytänd, inbytt relation - vuxen förälder - annans syskon. Hel, alternativt halv kurdklan, bestående av "pojkvän" - hans pappa + fyra softare på samma adress.
Ingen såg - ingen gjorde nåt.... knappt ens nu...
Citera
2019-12-03, 15:22
Medlem
m00nlights avatar
Tycker inte man ska gå in för mycket på vad föräldrarna till Wilma borde ha gjort och vad dom har gjort osv. Jag tyckte själv att de var jätteskumt att dem går ut och gör en anmälan 3 dagar för sent då dem första dygnen är jätteviktiga för en utredning och för varje dygn minskar oddsen att hitta en människa vid liv. Att man väntar med att efterlysa sin dotter så länge är också ett bevis på hur dålig relationen måste ha varit, då dem kanske trodde att hon frivilligt hållit sig undan.. vilken människa som helst borde ha reagerat efter ett dygn. När man inte svarat på ett par samtal. Men men. Återigen är det inte deras fel. Tishko borde ha förstått att man inte mördar någon.
Citera
2019-12-03, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weiners
Jag sa tidigare i tråden för vecka sedan att MGM var riktig kokain torsk mm. Det blandat med hans narcissistiska, psykopatiska natur så resulterade i att han antagligen fick svartsjuke psykos.
Och vilka miljöer befann sig GM i när du pratar droger. Vilka umgicks han med? Var införskaffades dessa droger. Var hängde han på fritiden?.
Citera
2019-12-03, 15:24
Medlem
Browndawgs avatar
Det är alltså bland annat hans beteende i förhör som gör att en sinnesundersökning är aktuell.

"Jim Westerberg vill även att mannen ska genomgå en paragraf 7-undersökning, som brukar kallas för en ”liten sinnesundersökning”.

– Det är förhörsledaren som har redogjort för hur han agerat i förhör. Till detta hör att mannen är misstänkt för ett grovt våldsbrott, och så har man hittat en kroppsdel av offret, säger Jim Westerberg."

Han sitter väl och skrattar eller nåt, kan jag tänka mig.
Citera
2019-12-03, 15:26
Medlem
harperlees avatar
Fick inte bo hos föräldrarna för vem? Man får inte slänga ut sina minderåriga barn hursomhelst... Men förklarar ju varför de inte ringde polisen direkt, känner ingen människa som skulle vänta flera dygn med att anmäla en minderårig son/dotter försvunnen.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in