2019-12-02, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Funderar på samma sak. Det som man måste utgå ifrån är att man hittat läsglasögon,jacka och skor uppeldade. Varför bara dessa saker? Borde inte W haft mer saker i lägenheten som också borde varit uppeldade. Vill bara peka på att är det möjligt att det var dessa saker hon hade på sig i stridens hetta så kan det vara så att antingen har hon blivit berövad livet någonstans förutom lägenheten eller så kan det ha varit i lägenheten men då ska hon ha haft dessa saker på sig när livet tog slut. Men!, hade hon inte mer saker i lägenheten?.

Inte osannolikt att en del av W tillhörigheter fanns kvar i MGM lägenhet.

Jacka och skor talar för att hon inte hade det på sig när hon miste livet, läsglasögon kan hon ju ha haft i jackfickan, trillat ur fickan någonstans under förloppet, eller?
Citera
2019-12-02, 21:03
Medlem
forungs avatar
Alltså folk använder ju knappast hjärnan när dom postar här.
Allt jävla dravvel om hur alla är experter på det här med vad fyndet gäller.

Sett hur många pers som helst som skriver "solklart huvudet, skulle det tex vara en tå eller en arm så kan man inte gå ut med att hon är död, så måste va huvudet."

Ok, analysera det för en sekund då, som många andra redan påpekat så kan ju förmodligen NFC se hur styckningen har skett.
Samt, ni har ju inga som helst reflektioner om kringliggande faktorer, mängd blod på fyndplatsen?
Skulle det ligga en stortå och 7 liter blod som man snabbt kan fastställa tillhör offret så känner jag mig som lekman rätt säker på utgången.

Men kul att ni tänker före ni postar.
Citera
2019-12-02, 21:04
Medlem
Jag tänkte på det här med den eventuella styckningen. Om MGM har styckat en kropp för förmodligen första gången och inte använt de bästa verktygen för detta, borde han väl rimligtvis ha kunnat skada sig själv? Som skärsår på händerna exempelvis. Det kanske är något sådant som han har haft lite svårt att förklara i förhör och som stärkt misstankarna.

/Lo
Citera
2019-12-02, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte osannolikt att en del av W tillhörigheter fanns kvar i MGM lägenhet.

Jacka och skor talar för att hon inte hade det på sig när hon miste livet, läsglasögon kan hon ju ha haft i jackfickan, trillat ur fickan någonstans under förloppet, eller?
Var finns mobilen? laddare? tandborste smink osv. Vad menar du talar för att hon inte hade på sig dessa saker som blivit uppeldade när hon blev berövad livet?.
Citera
2019-12-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Var bor mamman L.A?

I Ucklum.
Citera
Medlem
Det går att se på en kroppsdel ifall den är amputerad innan eller efter dödens inträde. Det kan således vara vilken kroppsdel som helst.
Citera
Medlem
swedeccpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forung

Sett hur många pers som helst som skriver "solklart huvudet, skulle det tex vara en tå eller en arm så kan man inte gå ut med att hon är död, så måste va huvudet."

Ok, analysera det för en sekund då, som många andra redan påpekat så kan ju förmodligen NFC se hur styckningen har skett.
Samt, ni har ju inga som helst reflektioner om kringliggande faktorer, mängd blod på fyndplatsen?
Skulle det ligga en stortå och 7 liter blod som man snabbt kan fastställa tillhör offret så känner jag mig som lekman rätt säker på utgången.

Jag är väldigt glad över att läsa ditt inlägg. Man får som i de flesta andra trådar filtrera bort väldigt mycket för att komma åt godbitarna som får tåget framåt. Tack igen!
Citera
2019-12-02, 21:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Själv läser jag detta som att ”styvmamman” skriver ”mina barns syster” för att hon tycker det låter mer nära än att skriva ”min sambos dotter”.

Ja så kan det i.o.f.s. också tydas.
Citera
2019-12-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Det går att se på en kroppsdel ifall den är amputerad innan eller efter dödens inträde. Det kan således vara vilken kroppsdel som helst.

Testa att läsa tråden innan du postar
Citera
2019-12-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Testa att läsa tråden innan du postar

Det var tänkt att citera ett äldre inlägg där användaren påstod att det måste vara huvudet som hittats men jag missade det. Kan inte hitta någonstans att man gått ut med vilken kroppsdel det är man funnit, länka gärna det inlägget i så fall.
Citera
2019-12-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forung

Det skulle onekligen vara en överraskning..

"En vuxen människa har mellan fyra och sex liter blod i kroppen".
Citera
2019-12-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Var finns mobilen? laddare? tandborste smink osv. Vad menar du talar för att hon inte hade på sig dessa saker som blivit uppeldade när hon blev berövad livet?.

Inte utan att man undrar, iaf jag, vad hon hade i lägenheten att göra..
Fast hade dom varit ihop 2år, hon bott där periodvis så ja hon kanske va där och hämtade de sista av sina saker..
Liksom markera att nu var det över....
Tja så tänkte jag nu😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in