Citat:
Ursprungligen postat av
folkesid
Du får nog tala för dig själv och inte dra med andra här på tråden vad de pallar med att läsa här inne. De flesta av oss som har empati och medkänsla för dessa drabbade är naturligtvis intresserade av hela händelseförloppet . Särskilt när det gäller Hampus och hans tillvaro. Många här och de flesta i sociala medier har kritiserat föräldern som inte tog sitt garantansvar för sina barn ( dvs. mamman) som lämnade barnen till joaquin trots Albins rädsla. Menar du då ändå att det kallas för skitprat när soc låter en så oansvarig person få vårdnaden om Hampus? Hur vill du själv att världen ska se ut? Ska vi ha ett land där barnen får ett hem att känna sig trygga i, eller ska vi strunta i om de lever i ett hem med missförhållanden och likgiltighet för hur de har det. Själv vill jag att alla barn ska få bli älskade och känna sig lyckliga i sina hem. Så för Hampus skull anser jag det nödvändigt att kämpa för dessa rättigheter. FÖR SOC KLARAR DET INTE!!!! Vad tyckar alla ni som inte håller på barnens rättigheter? Hur vill ni att världen ska se ut? Inte som den är i dag hoppas jag.
Men snälla, ni sitter här på Flashback och diskuterar vem som är sämst och inte....tror ni på allvar att ni kan göra någon skillnad i den situationen som råder med att sitta här och kasta skit på Flashback ? Kommer ni någonstans med era spekulationer ? Får ni genom spekulationer fram sanningen och vad som pågår och har hänt ? Det tror jag knappast att ni får. Dom som sitter på info om hur det faktiskt är och har varit sitter nog inte här och diskuterar vem som gjort vad och inte.
Tror att det är så jobbigt för dom drabbade att det absolut finns viktigare att spendera sin tid på.
Vill absolut inte trampa någon på tårna, säger bara att det knappast kommer att göra någon skillnad för dom stackars barnen och inblandade genom att ni sitter här och kastar skit med spekulationer.
Vill du göra någon skillnad får du nog vända dig till socialtjänsten då antar jag ? För Flashback hjälper inte .
Och vad jag kan utläsa i media så är ju inte pojken hos mamman ? Så vad finns att diskutera ?
Såvida man inte känner dom inblandade och har varit med i allt som hänt , är det svårt att uttala sig om vad som faktiskt är sant eller inte. Man vet ju väl om att rykte kan vridas från person till person beroende på hur man uppfattar saker och ting.
Tar inte parti för någon men man får faktiskt ta å välja sina ord, Flashbacks inlägg tas aldrig bort så det ni väljer att skriva finns alltid kvar.
(Man kan tyvärr inte förändra världen genom Flashback )