Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymuzkar
Morfar är ungefär den samme som mamman men han har visat ett genuint intresse för barnen och deras bästa. Men så fort dottern vinkar så tror han på allt och kan inte säga ifrån till dottern och då blir det tyvärr inte till barnens bästa alltid men jag måste ju också erkänna att bra morfar det är han men han gör inga bra väl i livet och dessa väl kan ju drabba barnen i fråga så måste ju ändå säga både ja och nej på detta . Han är lite som en 15 åring mellan åt men jag skulle vilja säga från egen erfarenhet att innerst inne så skulle han kunna vara en jätte morfar än dom flesta om han ej tillät sig manipuleras av mamman .
Jag tror att morfar lägger mycket på sig själv då han inte kunde denna kvällen

men jag tycker absolut inte han har del i det som hänt där emot skulle han kanske valt att säga ifrån till dottern och hennes beteende om han kunde se hennes brister men ibland älskar mamman pappan dvs morfar för att sedan smutskasta honom grovt . Så jag lider med morfar också även om jag och han haft våra dispyter på gott och ont . Tycker han är en underbar människa om man bortser från hans val och vad de kan drabba barnen. Men höjer absolut inte honom till hyarna de ska också nämnas då jag anser att man har ansvar som förälder att säga till om något är fel och göra nått åt det . Han hade ju märkt på barnen att dom inte ville hem dit så varför agerar han inte liksom?