2019-11-26, 07:07
Medlem
Jag verkar inte finns någon fup i tråden. Finns det någon? Var isf?
Citera
2019-11-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymuzkar
Ja fy faan för jul nu för syskonen och pappan framför allt
Finner inga ord för detta
Citera
2019-11-30, 16:16
Medlem
Tycker det blev väldigt tyst från mammans sida här ...
Citera
2019-11-30, 18:20
Medlem
Citat:
Tycker det blev väldigt tyst från mammans sida här ...
Har tänkt samma tanke. Tror jag listat ut vem det är härinne, men är inte hundra säker. Känner sig väl kanske obekväm? Det finns många som inte är kvar härinne. Jag skulle vilja ta ett snack med lurreburre för han vill inte svara på frågor. Lika med hamsterboll. Hälsa till pappan om du korsar hans väg.
Citera
2019-11-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkesid
Har tänkt samma tanke. Tror jag listat ut vem det är härinne, men är inte hundra säker. Känner sig väl kanske obekväm? Det finns många som inte är kvar härinne. Jag skulle vilja ta ett snack med lurreburre för han vill inte svara på frågor. Lika med hamsterboll. Hälsa till pappan om du korsar hans väg.

Det brukar vara så i trådarna, många har nog varit engagerade i Wilma tråden och här har det ju mest bara varit ”skitprat” det senaste av 3 personer.....folk pallar inte diskutera sånt. Finns annat som är ”viktigare” och mer intressant.
Citera
2019-12-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalizee
Det brukar vara så i trådarna, många har nog varit engagerade i Wilma tråden och här har det ju mest bara varit ”skitprat” det senaste av 3 personer.....folk pallar inte diskutera sånt. Finns annat som är ”viktigare” och mer intressant.

Man vill nog ha reda på allt då de är ett barn överlevande från denna situation och den tragiska händelsen . Så som vart han befinner sig hur de går för honom osv dvs hampus. Hur föräldrarnas situation ser ut m.m. själv ty mer jag det är ganska intressant och veta om hur det kommer gå för lille hampus ja men som du skriver alla är inte intresserade som sagt .

Du fick lite ny info så då delar jag med mig allt
Citera
2019-12-01, 15:36
Avslutad
Citat:
Nu kommer jag med lite ny gammal info då . Denna mannen som jag länkade på Facebook hade förhållande med mamman precis innan Joaquin Miranda. Han har sagt till SVB att han tyckte de var för jobbigt med barnen och ville avsluta pga barnen så någon form av barn hatande män tyr hon sig till . Och nu är dom på g med varandra åter igen kanske inte ihop med dessa träffas alla fall. Hoppas inte han har egna barn då som kanske bli iväg en för mamman

https://www.facebook.com/christoffer.v.henriksson

Ännu en kille som säljer droger. Fan vad lyckat. Hoppas soss vet om detta.
Citera
2019-12-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalizee
Du får nog tala för dig själv och inte dra med andra här på tråden vad de pallar med att läsa här inne. De flesta av oss som har empati och medkänsla för dessa drabbade är naturligtvis intresserade av hela händelseförloppet . Särskilt när det gäller Hampus och hans tillvaro. Många här och de flesta i sociala medier har kritiserat föräldern som inte tog sitt garantansvar för sina barn ( dvs. mamman) som lämnade barnen till joaquin trots Albins rädsla. Menar du då ändå att det kallas för skitprat när soc låter en så oansvarig person få vårdnaden om Hampus? Hur vill du själv att världen ska se ut? Ska vi ha ett land där barnen får ett hem att känna sig trygga i, eller ska vi strunta i om de lever i ett hem med missförhållanden och likgiltighet för hur de har det. Själv vill jag att alla barn ska få bli älskade och känna sig lyckliga i sina hem. Så för Hampus skull anser jag det nödvändigt att kämpa för dessa rättigheter. FÖR SOC KLARAR DET INTE!!!! Vad tyckar alla ni som inte håller på barnens rättigheter? Hur vill ni att världen ska se ut? Inte som den är i dag hoppas jag.
Citera
2019-12-01, 16:08
Medlem
Citat:
Du får nog tala för dig själv och inte dra med andra här på tråden vad de pallar med att läsa här inne. De flesta av oss som har empati och medkänsla för dessa drabbade är naturligtvis intresserade av hela händelseförloppet . Särskilt när det gäller Hampus och hans tillvaro. Många här och de flesta i sociala medier har kritiserat föräldern som inte tog sitt garantansvar för sina barn ( dvs. mamman) som lämnade barnen till joaquin trots Albins rädsla. Menar du då ändå att det kallas för skitprat när soc låter en så oansvarig person få vårdnaden om Hampus? Hur vill du själv att världen ska se ut? Ska vi ha ett land där barnen får ett hem att känna sig trygga i, eller ska vi strunta i om de lever i ett hem med missförhållanden och likgiltighet för hur de har det. Själv vill jag att alla barn ska få bli älskade och känna sig lyckliga i sina hem. Så för Hampus skull anser jag det nödvändigt att kämpa för dessa rättigheter. FÖR SOC KLARAR DET INTE!!!! Vad tyckar alla ni som inte håller på barnens rättigheter? Hur vill ni att världen ska se ut? Inte som den är i dag hoppas jag.

Men snälla, ni sitter här på Flashback och diskuterar vem som är sämst och inte....tror ni på allvar att ni kan göra någon skillnad i den situationen som råder med att sitta här och kasta skit på Flashback ? Kommer ni någonstans med era spekulationer ? Får ni genom spekulationer fram sanningen och vad som pågår och har hänt ? Det tror jag knappast att ni får. Dom som sitter på info om hur det faktiskt är och har varit sitter nog inte här och diskuterar vem som gjort vad och inte.
Tror att det är så jobbigt för dom drabbade att det absolut finns viktigare att spendera sin tid på.

Vill absolut inte trampa någon på tårna, säger bara att det knappast kommer att göra någon skillnad för dom stackars barnen och inblandade genom att ni sitter här och kastar skit med spekulationer.

Vill du göra någon skillnad får du nog vända dig till socialtjänsten då antar jag ? För Flashback hjälper inte .

Och vad jag kan utläsa i media så är ju inte pojken hos mamman ? Så vad finns att diskutera ?

Såvida man inte känner dom inblandade och har varit med i allt som hänt , är det svårt att uttala sig om vad som faktiskt är sant eller inte. Man vet ju väl om att rykte kan vridas från person till person beroende på hur man uppfattar saker och ting.
Tar inte parti för någon men man får faktiskt ta å välja sina ord, Flashbacks inlägg tas aldrig bort så det ni väljer att skriva finns alltid kvar.

(Man kan tyvärr inte förändra världen genom Flashback )
Senast redigerad av Legalizee 2019-12-01 kl. 16:16.
Citera
2019-12-02, 18:40
Medlem
Citat:
Man vill nog ha reda på allt då de är ett barn överlevande från denna situation och den tragiska händelsen . Så som vart han befinner sig hur de går för honom osv dvs hampus. Hur föräldrarnas situation ser ut m.m. själv ty mer jag det är ganska intressant och veta om hur det kommer gå för lille hampus ja men som du skriver alla är inte intresserade som sagt .

Du fick lite ny info så då delar jag med mig allt
Har jag missuppfattat? Är det mamman som har vårdnaden nu ?
Citera
2019-12-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Ännu en kille som säljer droger. Fan vad lyckat. Hoppas soss vet om detta.

Jaha ser man på .... Detta är så typiskt mamman verkar dra sig till sådant folk tydligen .... är väl ingen normal lille dock som skulle titta åt hennes håll med tanke på allt
Citera
2019-12-02, 20:23
Medlem
Citat:
Har jag missuppfattat? Är det mamman som har vårdnaden nu ?

Bara för tillfället vet att pappan kommer lämna in en lång ansökan snart och då blir de nog ändringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in