2019-12-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Fel. Linda Chen blev inte styckad.

Blev inte Linda Chen- BO från styckmordet i Boden - styckad?

Hur lyckades då den ursvenske GM sprida ut hennes kroppsdelar om hennes kropp var intakt?
Citera
2019-12-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollTillHoger
Har tipsat poliesn!

MEn förväntar mig inte mycket, om polisen vill ha IP-adresser från Twitter kan det ta månder om det inte finns samarebete med svenska poliser

Stor eloge till Dig!
Citera
2019-12-02, 16:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfejset
Blev inte Linda Chen- BO från styckmordet i Boden - styckad?

Hur lyckades då den ursvenske GM sprida ut hennes kroppsdelar om hennes kropp var intakt?

Det är Vatchareeya Bangsuan du tänker på, inte Linda Chen. Linda Chen dödades av Mats Alm (eller kinesiska maffian som han sa). Han fälldes dock endast för griftefrid. Riktigt illa.

Vatchareeya Bangsuan´s mördare, Kristoffer Johansson fälldes och byter just nu kön och ska förflyttas till kvinnofängelse. Bara i Sverige...
Citera
2019-12-02, 16:58
Medlem
Begravningen äger gissningsvis rum i Lyse kyrka
Citera
2019-12-02, 17:00
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Polisen har inte läckt nåt om utredningen.
Dna från gärningsmannen kan bli svår att hitta då fyndet gjorts i vatten.
Jag är orolig att gm kommer komma undan för billigt med detta.
Jag såg på tv om styckmordet i boden som var för några år sen.
Ett liknande fall, han fick bara för dråp. Han kan bli villkorligt fri nästa år..,
Boden var speciellt. Det enda man fann var blod i GMs baklucka. Lägenheten var helt fri från spår, likaså samtliga kroppsdelar. Ryser fortfarande av tanken att han kan vara oskyldigt dömd, att någon satte dit honom.

I detta fall verkar det redan finnas mer att gå på, eftersom att han häktats i ett så tidigt skede. Till och med innan första kroppsdelen hittas.
Citera
2019-12-02, 17:02
Medlem
m00nlights avatar
Önska man visste hur samtalen går hemma hos den mordmisstänkte pojkvännen.
Citera
2019-12-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
länka?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Länk till hans sida? Detta tycker jag är värt att gräva i.

Se inlägg #7562 sidan 631.

Citera
2019-12-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan ju ha gjort både och? Spritt kvarlevor både i vatten och brunnar - spritt ut det hela? Och ja, troligen är det redskap också man kan hitta. Vilket pådrag - all heder till polis, kustbevakning, missing people och Fikk. Ungen skall hittas och gärningsmannen skall fan ta mig inte ta ett steg ute i frihet de närmaste 25 åren. Sy in den som anhölls i söndags också.
Man kan enligt svensk rättsprincip inte sy in någon utan ordentliga bevis. Personen som anhölls i söndags släpptes pga att bevisningen inte höll. Jag tycker vi ska lugna ner oss och inte hetsa mot personer innan vi vet att de är skyldiga.
Citera
2019-12-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Önska man visste hur samtalen går hemma hos den mordmisstänkte pojkvännen.

Tror att det är ganska tyst där eftersom han sitter häktad misstänkt för mord...
Citera
2019-12-02, 17:08
Medlem
notknapparens avatar
Länk DN:
Ny förundersökningsledare i Uddevallafallet

"Samtidigt byter åklagarmyndigheten förundersökningsledare i ärendet.

– Vi vill att man fortsätter att leta efter ytterligare kroppsdelar för att man ska kunna bedöma hur flickan har bragts om livet, säger den nya åklagaren Jim Westerberg.

Bytet av åklagare är inte dramatiskt. Tidigare förundersökningsledaren vice chefsåklagare Caroline Fransson har chefsuppgifter och kan inte ägna så mycket tid som behövs för tunga fall av det här slaget.
"
Citera
2019-12-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men för fan....
Sitter man på info som kan vara viktigt för ett fall kan man väl inte vara en sådan liten pussy att ens anonymitet kan vara viktigare?
Vad är det för små råttor ni är?

Hör av er till polisen med det ni tror er veta så får de avgöra om det är info de redan har eller inte, simple as that!
"Pussy" får stå för dig miapetter, men det kan finnas många olika anledningar att inte vilja outa sig själv och som vemsa skrev, önska en budbärare. Om du använder huvudet lite grand kan du säkert varför även du.
Har man information av något slag skall man självklart tipsa, på något sätt.
Citera
2019-12-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har också uppfattat det så.
Men TR måste dock ändå fatta ett beslut om häktning som gäller för en viss maxtid. Antar jag.

Stämmer. Formellt beslut ang omhäktning måste ske i tingsrätt senast var 14:e dag vid misstanke på sannolika skäl (och var 7:e dag vid skälig misstanke), oavsett om mt motsätter sig det eller inte. Det finns ingen bortre gräns för hur länge en person får hållas häktad så länge tr anser att skälen håller mer än preskriptionstiden för brottet, och för mord är preskriptionstiden borttagen.
Senast redigerad av TheCallOfKtulu 2019-12-02 kl. 17:31. Anledning: *tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in