2019-12-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Omhäktning senast 6/12 2019

Ja det är datum för eventuell omhäktning.
Citera
2019-12-02, 16:17
Medlem
Novotars avatar
Bor mamman i Uddevalla?
Citera
2019-12-02, 16:18
Medlem
T34Panzers avatar
Åklagar/FUL-byte

”Tidigare har vice chefsåklagare Caroline Fransson varit förundersökningsledare i fallet, men nu tar Jim Westerberg över rollen, eftersom Fransson har chefsuppgifter och kan inte ägna så mycket tid som behövs för tunga fall av det här slaget.”

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7358128
Citera
2019-12-02, 16:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag flyttade hemifrån när jag var 15, men var fortf skriven hos mina föräldrar - först när jag var 25 så skrev jag mig på en annan address.

Så vad försöker du komma till?
Att hon INTE hade egen lägenhet
Citera
2019-12-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
I och med att den riktiga mamma inte synts till på något ställe eller socialamedier under den här tiden så får vi nog utgå ifrån att hon inte agerat klokare?
Ja, var befinner sig hon egentligen? Knäpptyst om den saken.
Citera
2019-12-02, 16:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det vanliga är nog ändå häktning på två veckor. Men i detta fall så kan det nog, som du nämner, bli tal om en månads omhäktning.
Säkerligen inväntas en mängd analyssvar som ändå dröjer mer än två v tex.

Sedan kan kanske mgms inställning också spela in; om han uppger att han inte motsätter sig omhäktning?

Ja, och sitter man på Sannolika Skäl (skyldig eller oskyldig) så går man nog med på 4 veckor om man vill undvika en massa extra artiklar i media. Misstänker att advokaterna råder dem till att inte kämpa emot utan att låta rättvisan har sin gång?

Inte minst med tanker på att denna MT (försöker anamma det riktiga, istället för MGM, men tror inte jag lyckas på FB) dessutom uttalat tydligt till sin advokat att han inte vill att advokaten uttalar sig om NÅGOT gällande honom.

Konstigt att MT´s pappa inte är ute i media nu och uttalar sig om sonen som han gjorde först. Kan det bero att han VET?
Citera
2019-12-02, 16:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Omhäktning senast 6/12 2019

Han sitter nog säkrare i häkte än vara utsläppt. Kan tänka mig att det är många som skulle vilja ha ett öga-mot-öga samtal med den lille gossen
Citera
2019-12-02, 16:22
Medlem
MauricePs avatar
Wilmas systers jobb, var är det???

Är det nån som vet var Wilmas syster Emeli, eller var hon heter, var hon jobbar (med friskvård tror jag) som Wilma skulle träffa dagen hon försvann?
Senast redigerad av MauriceP 2019-12-02 kl. 16:33. Anledning: Skrev fel!!!
Citera
2019-12-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
ÖÖh, det får hon visst. Jag hade lägenhet när jag var 15. Finns gott om lägenheter i Sverige som är anpassade för Gymnasieelever som flyttar till orten. Kräs dock intyg iform av ackoderingsbidrag sov så att man kan visa att man faktiskt har pengar att betala med.

Finns även flera fall där föräldrar står på kontraktet men barn som bor där. Utan att bostadsbolagen har något att säga till om.

Så vart du får det påståendet ifrån har jag ingen aning.

Edit: https://lawline.se/answers/hyra-rumbostad-som-minderarig

Se där ja!

Trodde jag faktiskt inte, ungar har inte i en egen lägenhet att göra tycker jag!
Citera
2019-12-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Han sitter nog säkrare i häkte än vara utsläppt. Kan tänka mig att det är många som skulle vilja ha ett öga-mot-öga samtal med den lille gossen

Det händer inte såna saker i det här landet!

Folka bara snackar, det kommer inte att hända honom ett skit tyvärr.

Varken som fri i samhället eller inlåst på anstalt.
Citera
2019-12-02, 16:28
Medlem
Har kollat närmare på den där släktingen som bor på annan ort men som besökte MGM1 dagen BO försvann och jag är inte imponerad. För de första har personen gillat FIKK och MSP, därtill har han nyligen gillat Efterlyst, Udevalla Rescue, Polisen Västra Fyrbodal (Uddevalla), och Polisen Hundförarna (lite misstänksamt eftersom personen inte bor på den orten). Det som är oroväckande är att samma person är medlem i grupper/gillat grupper som "1 grad ISIS på Haze Taiba" (google översättning) och andra liknande terroristsidor/fan-pages där män och kvinnor i alla åldrar poserar med vapen och andra otäcka bilder.
Citera
2019-12-02, 16:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Har kollat närmare på den där släktingen som bor på annan ort men som besökte MGM1 dagen BO försvann och jag är inte imponerad. För de första har personen gillat FIKK och MSP, därtill har han nyligen gillat Efterlyst, Udevalla Rescue, Polisen Västra Fyrbodal (Uddevalla), och Polisen Hundförarna (lite misstänksamt eftersom personen inte bor på den orten). Det som är oroväckande är att samma person är medlem i grupper/gillat grupper som "1 grad ISIS på Haze Taiba" (google översättning) och andra liknande terroristsidor/fan-pages där män och kvinnor i alla åldrar poserar med vapen och andra otäcka bilder.

Länk till hans sida? Detta tycker jag är värt att gräva i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in