2019-12-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmEx2
Någon som vet om några förhandlingar kring omhäktning skett eller är planerad?

Omhäktning senast 6/12 2019
Citera
2019-12-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Jag tror polisen har säkrat väldigt mycket teknisk bevisning i lägenheten, ganska snabbt. Annars hade men inte gått ut med att det skulle röra sig om ett mord så tidigt i utredningen

Att man har rätt GM är jag säker på och att han är ett riktigt svin råder ju ingen tvekan om
Där är vi överens. Frågan är om man kan få honom fälld för mord. Det är DÄR den springande punkten är. Det finns så mycket juridiska snår som måste gås igenom - inte helt enkelt. Alm åkte på griftefrid fast han både dödat, förflyttat och försökt bränna sin flickvän.

Men vi håller tummarna.
Citera
2019-12-02, 16:01
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Eeeh, hon hade väl egen lägenhet? Och ibland bodde hon även hos pojkvännen? Vill iallafall minnas att jag läste det någonstans inledningsvis men kan ha fel?
Nej hon var skriven hos pappan och bodde/vistades hos mgm och kanske någon släkting
Citera
2019-12-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja ... tack. Hon hade att välja ...inte lätt kanske.
Kanskehade hon bra kontakt med sin biologiska mamma L.nda Andersson ..kan man hoppas.
Och till morsan LA hade hon ju betydligt närmare, vid behov, när hon uppehöll sig i Ua....
Citera
2019-12-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Hon får inte ens ha en egen lägenhet vid den åldern!

Och Nej hon hade ingen lägenhet

ÖÖh, det får hon visst. Jag hade lägenhet när jag var 15. Finns gott om lägenheter i Sverige som är anpassade för Gymnasieelever som flyttar till orten. Kräs dock intyg iform av ackoderingsbidrag sov så att man kan visa att man faktiskt har pengar att betala med.

Finns även flera fall där föräldrar står på kontraktet men barn som bor där. Utan att bostadsbolagen har något att säga till om.

Så vart du får det påståendet ifrån har jag ingen aning.

Edit: https://lawline.se/answers/hyra-rumbostad-som-minderarig
Senast redigerad av zadnahoj 2019-12-02 kl. 16:12.
Citera
2019-12-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt. Och det sker ju i många fall och lär troligtvis ske i detta fall med.

Ja det vanliga är nog ändå häktning på två veckor. Men i detta fall så kan det nog, som du nämner, bli tal om en månads omhäktning.
Säkerligen inväntas en mängd analyssvar som ändå dröjer mer än två v tex.

Sedan kan kanske mgms inställning också spela in; om han uppger att han inte motsätter sig omhäktning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nej hon var skriven hos pappan och bodde/vistades hos mgm och kanske någon släkting

Jag flyttade hemifrån när jag var 15, men var fortf skriven hos mina föräldrar - först när jag var 25 så skrev jag mig på en annan address.

Så vad försöker du komma till?
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocca77
Mamman har varit ute varje dag och sökt. Även på nätterna. Sovit i 2-3h och sedan fortsatt leta.
De hade en fin och bra relation, men Wilma bodde inte där pga skolan.
var det inte pappans fru som var ute o letade?
Stått om det. Bor i Lysekil, hästgård o W sov/bodde ofta hos T pga skola i Uddevalla.
Citera
2019-12-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
var det inte pappans fru som var ute o letade?
Stått om det. Bor i Lysekil, hästgård o W sov/bodde ofta hos T pga skola i Uddevalla.

Båda har vart ute och sökt vad jag vet, men här på FB har stort fokus legat på styvmamman pgr av hennes Facebook inlägg om anfghaner.
Citera
2019-12-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det vanliga är nog ändå häktning på två veckor. Men i detta fall så kan det nog, som du nämner, bli tal om en månads omhäktning.
Säkerligen inväntas en mängd analyssvar som ändå dröjer mer än två v tex.

Sedan kan kanske mgms inställning också spela in; om han uppger att han inte motsätter sig omhäktning?
Jag har förstått att om den häktade inte motsätter sig att sitta kvar i häktet så krävs enbart ett utlåtande att det så sker istället för en formell häktningsförhandling.
Citera
2019-12-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag flyttade hemifrån när jag var 15, men var fortf skriven hos mina föräldrar - först när jag var 25 så skrev jag mig på en annan address.

Så vad försöker du komma till?

Vad du har gjort har väl inte jättemycket med Wilma att göra?

Om du inte hittar nån källa så får vi väl fortsätta gå på det som är sagt hittills i fallet, att hon tidigare bott hos pappa och styvmamma(och fortfarande var skriven där) men numera bodde mest hos pojkvännen?
Citera
2019-12-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har förstått att om den häktade inte motsätter sig att sitta kvar i häktet så krävs enbart ett utlåtande att det så sker istället för en formell häktningsförhandling.

Har också uppfattat det så.
Men TR måste dock ändå fatta ett beslut om häktning som gäller för en viss maxtid. Antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in