2019-12-02, 13:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Till valet var ju planen att utmåla folkhems-S som de verkliga rasisterna med bruna rötter, så att S skulle avskräckas från att brunsmeta SD. Den lysande planen slog dock inte så väl ut och alldeles nyligen attackerade Morgan Johansson SD:s Jomshof i riksdagen med samma slitna tal om 30-tal.

Hedrande nog för den senare, så gav han inte igen genom att kalla Per Albin för antisemit, utan konstaterade kyligt att Morgan var en osympatisk person. Värdigt och vuxenpoäng till SD.

Det var ju tidigare sagt att SD:s graverande exposé och folkbildning om S-förbrytelser skulle fortsätta med baltutlämningar och PLO-fjäsk och annat, men förhoppningsvis finns någon schackspelare på partikansliet som inser att det skulle öppna för motdrag om snapsvisor om Palmemordet och att Anna Lindhs solidaritet med rättslösa palestinier före sin död också skulle komma upp.

Grejen är som jag varit inne på att all den nostalgi som finns över ett förlorat Sverige, handlar om ett S-styrt Sverige. Att övertyga om att det i själva verket var ett jävla skitsamhälle, är inte att göra det lätt för sig.

Förhoppningsvis låter man bli.
Det föreligger säkerligen en hel del personligt agg.

Från 2002
När Richard Jomshof senare samma år sökte jobb på Vägga-skolan i Karlshamn uppmanade dåvarande SSU-ordföranden Mikael Damberg rektorerna att inte släppa in Jomshof i skolorna, varken som politiker eller lärare. SSU-basen sade i Sydöstran:
– Jag hade aldrig accepterat att min dotter hade Richard Jomshof som lärare i samhällskunskap.
http://archive.is/gChr4#selection-1379.1-1385.96
2019-12-02, 13:30
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
SCB NOV 19 Officiella gissningstävling:
BummingAround 19,3 %
HejaFinland 19,5 %
vidr23 20,2 %
Massey 20,5 %
Milton-E 20,7 %
Snigel1 20,8 %
Haddock93 21,2 %
FBerntsson 21,5 %
Grevelesevi 21,8 %
Friherr 22,0 %
Enoch.Thulin 22,1 %
WordWarrior 22,3 %
CrispyKreem 22,8 %
The Alamo och Mentapesola 23,0 % (Blir det 23,0 Vinner The Alamo eftersom han var först)
GRONAK.ankbonden 23,1 %
max-sc 24,9 %
Utflyttad 40,0 % (hans fega gissning på 22-23 % underkänns, endast ett decimaltal godkänns)

Har jag missat någon PM mig.

Uppdatering följer...
19,0%
Folk måste förbereda sig på att den parlamentariska vägen väldigt snart kommer att vara stängd. Lokal organisering och segregation är en sannolik och rimlig utväg. En separatiströrelse som har så lite som möjligt att göra med Sverige AB/Globohomokomplexet.
Ett stålbad väntar.
2019-12-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det föreligger säkerligen en hel del personligt agg.

Från 2002
När Richard Jomshof senare samma år sökte jobb på Vägga-skolan i Karlshamn uppmanade dåvarande SSU-ordföranden Mikael Damberg rektorerna att inte släppa in Jomshof i skolorna, varken som politiker eller lärare. SSU-basen sade i Sydöstran:
– Jag hade aldrig accepterat att min dotter hade Richard Jomshof som lärare i samhällskunskap.
http://archive.is/gChr4#selection-1379.1-1385.96

Det finns inget bättre sätt att hämnas än att väljarmaximera på S bekostnad. Varenda sosse som byter till SD är en swing på två röster mellan "blocken".

Och kritisera för SD-mobbing i närtid kan man absolut göra. Eller medias pliktförgätenhet, t ex Agenda 2011 som handlade om att Björn Söder länkat till Fria Tider-artikel om sexövergrepp mot 12-åriga tjejer i Husbybadet. Själva övergreppen var ju för vanliga att skriva om, visste nuvarande SVT-chefen Jan Helin att informera om.

Där finns nästa film - inte om Palme var kompis med Arafat på den tiden svensk mångkultur var ABBA-Frida.
2019-12-02, 14:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det finns inget bättre sätt att hämnas än att väljarmaximera på S bekostnad. Varenda sosse som byter till SD är en swing på två röster mellan "blocken".

Och kritisera för SD-mobbing i närtid kan man absolut göra. Eller medias pliktförgätenhet, t ex Agenda 2011 som handlade om att Björn Söder länkat till Fria Tider-artikel om sexövergrepp mot 12-åriga tjejer i Husbybadet. Själva övergreppen var ju för vanliga att skriva om, visste nuvarande SVT-chefen Jan Helin att informera om.

Där finns nästa film - inte om Palme var kompis med Arafat på den tiden svensk mångkultur var ABBA-Frida.
Det verkar nog som om man släppt planerna på del.2 av filmen. Den sades ju nästan ha varit klar innan valet. Jag tror man släppt tankarna på en uppföljning.

Även om jag förstod syftet med filmen när del.1 kom så är läget ett annat nu & man bör rikta ansträngningarna på annat.
2019-12-02, 14:10
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
19,0%
Folk måste förbereda sig på att den parlamentariska vägen väldigt snart kommer att vara stängd. Lokal organisering och segregation är en sannolik och rimlig utväg. En separatiströrelse som har så lite som möjligt att göra med Sverige AB/Globohomokomplexet.
Ett stålbad väntar.
Jag kan redan föreställa mig en framtid där Sverige har ett hundratal kopior av Sölvesborg och Staffanstorp. Där kommer till slut alla svenskar som vill leva svenskt att bosätta sig. Säkerheten kommer vara mycket god, med högeffektiv grannverksamhet och medborgargarden.

Övriga landet kommer framstå som en blandning mellan norra Mexiko, Nordafrika och Afghanistan. Multikulti, mångfald, karteller, gängkrig, Islam och klanliv för alla som önskar sig det. Det nya spännande Sverige i full blom!

P.S. Ja. Runt 19% är en rimlig gissning. Jag tänker aldrig mer överskatta svenska folket.
Senast redigerad av Jiren 2019-12-02 kl. 14:24.
2019-12-02, 14:22
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
SCB NOV 19 Officiella gissningstävling:
BummingAround 19,3 %
HejaFinland 19,5 %
vidr23 20,2 %
Massey 20,5 %
Milton-E 20,7 %
Snigel1 20,8 %
Haddock93 21,2 %
FBerntsson 21,5 %
Grevelesevi 21,8 %
Friherr 22,0 %
Enoch.Thulin 22,1 %
WordWarrior 22,3 %
CrispyKreem 22,8 %
The Alamo och Mentapesola 23,0 % (Blir det 23,0 Vinner The Alamo eftersom han var först)
GRONAK.ankbonden 23,1 %
max-sc 24,9 %
Utflyttad 40,0 % (hans fega gissning på 22-23 % underkänns, endast ett decimaltal godkänns)

Har jag missat någon PM mig.

Uppdatering följer...

21,9%
2019-12-02, 14:22
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror SD försöker skaffa sig en egen och tydlig politik i precis alla ämnen i god tid innan valet. I valrörelsen vill de ha allt på plats. Inga vaga abortskrivningar i något principprogram utan genomarbetade förslag. Sedan vill de nog vara på förkant igen; de har fått högst förtroende i invandring och brott och straff, för att de varit först med sina förslag som andra sedan kopierar. Här kan de återigen bli originalet som andra tar efter allt eftersom skolan havererar mer och mer. Så ja om PISA är katastrofal för Sverige igen så är det SD som har konkreta förslag på lösningar och inte "mer resurser".

Jag tror inte de tänker på resultat i OU kortsiktigt utan vad de specifikt vill göra med Sverige.

Bra skrivet. Tror också på detta, man passar på att slänga in dessa förslag innan PISA och nu när man redan är högt i opinionen.

Och som du säger, man vill va högst i förtroende på alla ämnen och inte bara säga ”mer resurser” utan konkreta förslag. Precis så politik ska spelas.
2019-12-02, 14:37
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar på 22.1% i SCB.

Helsike, vad Åsa springer i din bostad viftandes med läppstiftet i viktiga opinions- och valtider. Har hon inget bättre för sig?

Tror att SCB kan bli en liten besvikelse, tyvärr. Som K-G Bergström sa på sin tid har SCB då och då en tendens att överskatta S och underskatta andra. Dock inte alltid som sagt, så frågan är hur hamnar siffrorna imorgon? Tror tyvärr inte att SCB lyckas komma över 20% för SD utan hamnar på det lite lägre och irriterande 19,7%. S kring 24,5%. Hoppas innerligt att jag vänt på siffrorna

Förresten, är det elakt om man sitter och hoppas på ett smärre ras för S hos SCB i morgon? En extra julpanik på Sveavägen 68 och hos JÖKarna
2019-12-02, 14:50
Medlem
Den här filmen som diskuteras återigen i tråden gjordes i ett samarbete mellan tidningen Samtiden och Sverigedemokraterna. Chef för Samtiden är Dick Erixon och den här filmen har denne stamped all over it.

Jag tror alltså att det är fel att läsa in någon större genomtänkt strategi från Åkessons eller Karlssons sida här utan jag tror det gick till som så att Dick Erixon pitchade Joakim Wallerstein om sin idé och den senare hoppade på tåget. Hade Wallerstein varit politiker hade han kanske tänkt sig för lite mer noggrant men han är främst PR-kille.
2019-12-02, 14:52
Medlem
Får väl delta i gissningstävlingen också. Lite pessimistisk, så jag tror på 19,6.
Men hoppas på mycket mer dock, bara för att se JÖK-gänget minska, skulle vara en trevlig tidig julklapp. Men det är ju SCB vi talar om, så jag står vid mina 19,6.
2019-12-02, 15:19
Medlem
vanartads avatar
23,5% - Någon gång borde proppen lossna, så varför inte nu…?
2019-12-02, 15:53
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
23,5% - Någon gång borde proppen lossna, så varför inte nu…?
Kanske för att proppen borde ha lossnat redan innan valet 2018. Det hände oerhört mycket under förra mandatperioden. En hårresande samhällsutveckling som borde ha fått vem som helst att rösta på antingen SD eller AFS.

Överskatta inte svenska folket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in