Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Han verkar mest tala i egen sak, liksom Bodström som åtagit sig ett typiskt
RUBRIK-brott, men i sak är det minst sagt svårt att få gehör från lagens tolkare eller allmänhet. Inte ens ME-förespråkarna har han att luta sig mot.
Vad tycker övriga anhöriga om detta?
Ja, det tror jag med. Alvtegen m.fl är inte av samma åsikt och jag ser det som en väldigt riskabel väg att inleda den debatten.
Han säger att samhället svikit och då får väl insatserna och åtgärderna ligga där. Inte att ME sjuka ska dödas via eutanasi.
Jag tänkte mer på om han för frugans talan (åsikt) och eller om det alternativt var om ME han menar.
Citat:
Vad tycker övriga anhöriga om detta?
Ingen aning. Jag såg dock via scribble live att en syster (vid dödsbeskedet) först trott att det var en självmordspakt och att han också dött.
De verkar ha varit tighta. Snudd på symbiotiskt.
Tyvärr dålig liverapport för svaren faller bort, rumphugget.
RL:
"– Jag brukar säga att hon är min andra hälft, jag är halv utan henne på något vis, säger mannen."
Systern:
"Hon berättar att de inte setts så mycket de senaste åren. Hon beskriver även systern som en drivande och stark kvinna."
"Hon berättar att hon fick veta att kvinnan dött via polisen och blev upprörd och orolig om att även mannen hade dött och de hade avslutat sina liv tillsammans."
"– De var tajta och har levt länge ihop, säger systern kring hennes orolighet om att även mannen hade avlidit när polisen ringde för att ge henne beskedet att systern dött."
"– De var som en och gjorde allt ihop, fortsätter systern."
Brodern:
"Brodern beskriver att det var svårt att landa i det beslut som kvinnan fattat. Han berättar att kvinnan talade med honom om situationen."
Sen fattar jag inte vad han menar med tanke på all info om ME och att han var med i både patientförening och regionalt för ME-sjuka:
"Hon gick in 110 procent för att bli frisk, säger han."
Med tanke på att ME snarare handlar om stöd, hamstra och prioritera energi och symtomlindring. Det nämns behandlingar utomlands och i Sverige.
Det lär väl vara nåt mer för ÅK säger:
"– Det har blivit tydligt i målet att paret visste bäst själv vad som var bäst för kvinnan, säger Sjöqvist.
– Jag kan tycka att det är märkligt att paret inte har tagit till sig mer om råden som finns kring sjukdomen, säger åklagaren."
Finns FUP i tråden?