2019-12-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
En annan sak.

Jag (som jag skrivit flera gånger) tror att pappan (och inte med hjälp av sonen) styckade kroppen på en annan plats än lägenheten.

Ni som säger att hon styckats i lägenheten, jag köper dock era argument om transportstyckning etc.

Men en fundering.

Jag inbillar mig att man vid styckning använder en eldriven såg eller liknande, och även om man inte skulle göra det så tänker jag att man vid en styckning av en kropp i en lägenhet har svårt att undvika ljud som i normalfall inte förekommer i en lägenhet?

Grannar har hört bråk och tunga steg i trappen, men inget som indikera "tungt arbete". Har grannar vart så uppmärksamma att det lagt märke till bråk och steg, så tänker jag att de även bör hört ljud från när styckningen skedd även om det - självklart - vid tillfället inte kopplade det till en styckning, typ dunkande, en såg etc.

Tankar?
Varför skulle pappan stycka?
Citera
2019-12-02, 00:45
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollTillHoger
Enligt flera inlägg, har MGM jobbat som timvikarier, och det är aboslut räcker inte för en lägenhet, en bil, en vit svensk flickvän some jobbar inte.

Med 100% säkerhet, antingen fick han bidrag, jobbat svart, eller har jobbat med narkotika.

BO har absolut någon idé, och det kan bli en av dem anledningar tillsammans att han kanske svartsjuk, eller hon ville göra slut.

Om polisen läser, tänk er kolla försäkringskassan, eller om han sålde narkotika
timvikarie inom hemtjänst eller äldreboende kan i många kommuner innebära att man jobbar exakt hur mycket man vill. en av mina grannar jobbar som timvikarie och har lägenhet, bil, flickvän plus att han köper dyra kameraprylar när han känner för det.
Citera
2019-12-02, 00:48
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Fy helvete så jävla tragiskt. Att hon var naiv och hjärntvättad är begripligt. Att sandnegern beter sig som en sådan, är begripligt. All skuld ligger på Pappan. Det är en fars jävla plikt att hålla sin dotter borta från sådana folk. Det är en fars plikt att uppfostra och tillrättavisa sin dotter om att man inte umgås med och absolut inte har dessa människor till pojkvän eller dylikt.
Citera
2019-12-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbrott
timvikarie inom hemtjänst eller äldreboende kan i många kommuner innebära att man jobbar exakt hur mycket man vill. en av mina grannar jobbar som timvikarie och har lägenhet, bil, flickvän plus att han köper dyra kameraprylar när han känner för det.

Självklart kollar polisen arbete, försäkringskassa, ev övriga brott som narkotika o dylikt ...
Citera
2019-12-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Fy helvete så jävla tragiskt. Att hon var naiv och hjärntvättad är begripligt. Att sandnegern beter sig som en sådan, är begripligt. All skuld ligger på Pappan. Det är en fars jävla plikt att hålla sin dotter borta från sådana folk. Det är en fars plikt att uppfostra och tillrättavisa sin dotter om att man inte umgås med och absolut inte har dessa människor till pojkvän eller dylikt.

Men hon bodde inte hos sin pappa utan bodde hos sin styvmamma som utgångspunkt.
Hennes pappa bor inte ens i samma stad.
Han kanske ville hjälpa henne på något sätt, men kunde inte -
Citera
2019-12-02, 00:59
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Var kommer all denna information från?
Det är saker som folk har skrivit i tråden.
Meningen är att man ska ta allt som skrivs med en stor skopa salt.
Citera
2019-12-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Klart som fan att du inte skall tro som jag.
Tro vad du vill.
Känns det rätt för dig så gå på det.
Du behöver inte bevisa nåt för mig.
Jag bryr mig inte ett smack om vad du tror...
Jag tror att endast huvudet är avskilt från kroppen. Inget mer är styckat.
Polisen har hittat huvudet, och nu letar man efter kroppen.
Så tror jag.!!
Du får tro precis vad du vill.

Varför skulle GM avlägsna huvudet på kroppen tänker du?
Citera
2019-12-02, 01:03
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeranism
Jag tror: Det är varken torso eller huvud utan arm eller ben som hittts. Från detta fynd har de kunnat fastställa att lemmen avlägsnades efter döden.

Svårare än så behöver det inte vara.

Ja, möjligen kan man konstatera om lemmen kapades efter döden. Men det kan vara enklare än så. Om ett ben är amatörmässigt avkapat och rättsläkare konstaterar att pulsådern vid ljumsken är avskuren med halvslö kniv eller avsågad borde väl polisen med säkerhet skulle dra slutsatsen att om offret inte hade dött innan det skedde skulle offret åtminstone förblödda mycket kort efteråt...?
Citera
2019-12-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Snyggt svarat. Jag utesluter dog en fogsvans då den är för svag eller klumpig? Jag tänker att om man saknar erfarenhet av styckning så tar man något som kan kapa ben (dvs skelett) typ en eldriven såg. Eller om man har erfarenhet så tar man något smidigt (t.ex en morakniv som någon skrev om tidigare).

Jag tänker att om det nu är MGM som styckat, så lär han knappast haft erfarenhet av styckning?

Ja jag tycker också det är tänkbara scenarion, som "T..." beskriver , om möjliga.
Det rimmar rätt bra, alla tre alternativen, med vad vi vet och kan föreställa oss.

Nej ingen sådan erfarenhet antagligen. Men jag läste någonstans att han sökt på ämnet och sedan raderat det. Tyvärr minns jag inte var.
Men allt lär komma fram, i alla fall det mesta.
Citera
2019-12-02, 01:07
Medlem
Det talas om här i tråden att kroppsdelen skulle skickas till NFC. Kroppsdelen forslas väl till Rättsmedicin? Det som NFC får är väl vävnadsprover från kroppsdelen.
Citera
2019-12-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Gerhard
Det är saker som folk har skrivit i tråden.
Meningen är att man ska ta allt som skrivs med en stor skopa salt.

Många som skriver här som läst allt i tidningarna och en del som bor i samma stad som W och MGM.
Det ger en del uppslag som man går vidare med förstås -
Citera
2019-12-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingercake
Det talas om här i tråden att kroppsdelen skulle skickas till NFC. Kroppsdelen forslas väl till Rättsmedicin? Det som NFC får är väl vävnadsprover från kroppsdelen.

Det tänkte jag inte på, i så fall ligger
Sahlgrenska Sjukhuset synnerligen nära, ca 1 timme med bil.
Senast redigerad av Remark 2019-12-02 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in