2019-12-01, 23:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Ok, fattar hur du menar.
Men du måste tänka såhär.....
Polisen gick ut med att dom var 100% säkra på att Wilma var mördad. Hon var död. OK.?
Då finns det vissa kroppsdelar man kan utesluta.
Exempelvis en fot, en hand, ett öra,, ett finger mm.
Dessa kroppsdelar utesluter inte att nån är död... en tatuering betyder inget.
Vid många kidnappningar så skickas kroppsdelar... Ibland så stora som en arm, faktiskt.
Så 1. Det är en kroppsdel som till 100 % bekräftar att hon verkligen är död.
Sen 2. En kroppsdel som på 15-20 timmar bekräftar att det är Wilma.

Självklart får du tro vad du vill.
Jag sätter 1000 spänn på huvudet.

Jag måste inte alls tänka dom du.

Jag tänker såhär, att efter som att polisen tidigt misstänker mord så har man god bevisning som stödjer just det. Hypotesen är mord, kanske även styckning, en kroppsdel bekräftar styckning och pusslet blir komplett.

Inte rimligt att en styckad person är i livet.

Vi vet inte vilka spår polisen har säkrat i till exempel MGM lägenhet.

Men som sagt, jag utesluter inte huvudet.
Citera
2019-12-01, 23:50
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Moderator! Det är läge för en uppdatering av sammanfattningen på sid 1. Tråden är så full av skitkommentarer och icke relevanta inlägg att det är omöjligt att följa med (för oss som samtidigt ska sköta ett arbete). Tack på förhand!

PS Måste dock credda kommentaren som svarade på frågan: Vem är torso? -Torson är brorson till Göran Kropp. Dagens behållning. Tack. DS
Citera
2019-12-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
En annan sak.

Jag (som jag skrivit flera gånger) tror att pappan (och inte med hjälp av sonen) styckade kroppen på en annan plats än lägenheten.

Ni som säger att hon styckats i lägenheten, jag köper dock era argument om transportstyckning etc.

Men en fundering.

Jag inbillar mig att man vid styckning använder en eldriven såg eller liknande, och även om man inte skulle göra det så tänker jag att man vid en styckning av en kropp i en lägenhet har svårt att undvika ljud som i normalfall inte förekommer i en lägenhet?

Grannar har hört bråk och tunga steg i trappen, men inget som indikera "tungt arbete". Har grannar vart så uppmärksamma att det lagt märke till bråk och steg, så tänker jag att de även bör hört ljud från när styckningen skedd även om det - självklart - vid tillfället inte kopplade det till en styckning, typ dunkande, en såg etc.

Tankar?

GW tog upp detta och sa att man inte behöver en såg för att stycka någon. Man kunde använda i princip vilken liten kniv som helst och man styckade på rätt ställe och om man vet vart man ska skära och hur så blir det tydligen inte ens blodspill. Så en såg måste inte vara inblandad.
Citera
2019-12-01, 23:59
Medlem
eller så kanske hon drog iväg till mgm pappa efter bråket(som hon ofta gjorde för att prata) därför det blev tyst i lgh....o man vet inte vad som kunnat ske där?Mina funderingar
Citera
2019-12-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Off Topic.
Om du googlar lite på hur kidnappningar i Brasilien går till, så kommer du hitta många metoder du inte trodde var sant.

On Topic
En arm är inte ett bevis för att nån är död.
Förmodligen är personen det, men inte ett bevis för att med 100q säkerhet att så är fallet.

Det är svårt att bedöma trovärdigheten på sidor som inte är svenska. Men i Sverige kan jag inte minnas att ben och armar skickats i utpressning. Det har snarare varit djur, fingrar öron osv...
Citera
2019-12-02, 00:05
Medlem
Citat:
En annan sak.

Jag (som jag skrivit flera gånger) tror att pappan (och inte med hjälp av sonen) styckade kroppen på en annan plats än lägenheten.

Ni som säger att hon styckats i lägenheten, jag köper dock era argument om transportstyckning etc.

Men en fundering.

Jag inbillar mig att man vid styckning använder en eldriven såg eller liknande, och även om man inte skulle göra det så tänker jag att man vid en styckning av en kropp i en lägenhet har svårt att undvika ljud som i normalfall inte förekommer i en lägenhet?

Grannar har hört bråk och tunga steg i trappen, men inget som indikera "tungt arbete". Har grannar vart så uppmärksamma att det lagt märke till bråk och steg, så tänker jag att de även bör hört ljud från när styckningen skedd även om det - självklart - vid tillfället inte kopplade det till en styckning, typ dunkande, en såg etc.

Tankar?
Armar och ben går utan problem att lossa med en morakniv.
Citera
2019-12-02, 00:08
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
GW tog upp detta och sa att man inte behöver en såg för att stycka någon. Man kunde använda i princip vilken liten kniv som helst och man styckade på rätt ställe och om man vet vart man ska skära och hur så blir det tydligen inte ens blodspill. Så en såg måste inte vara inblandad.

Jag kanske är ute och cyköar2
Men.
Måste hålla med..
Har man jagat vilt och / ellet styckat ett djur så vet man hur det går till.
Faktum är att de flesta av oss har inte varit nära detta
Lite grann av en "skyddad verkstad"

Min tanke går ut till alla nära och kära.
Hopps detta får ett snabbt slut.

Hade det varit mitt barn.
Ja
Jag hade mördat.

Även om jag var tvungen att vänta 20 år.

Sån e jag
Citera
2019-12-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är sega myndigheter vi talar om. Det är teoretiskt möjligt men inte sannolikt att de hunnit med allt det där från torsdag kväll till fredag eftermiddag.

Uppenbarligen har så skett, annars skulle inte polisen sagt något. Punkt.
Enligt NFC tar det bara 3-4 timmar i akutfall, som i detta. Polisen som är van att hantera likdelar kan ha iltransporterat det till NFC.
Citera
2019-12-02, 00:10
Medlem
C.Ps avatar
Angående spekulationer om vilken kroppsdel som är hittad och hurvida man kan leva fast tex en fot är hittad, så kan dom ju, oavsett, se om kroppsdelen avlägsnades från kroppen när personen levde eller om personen redan var död när ingreppet skedde.
Citera
2019-12-02, 00:11
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
En annan sak.

Men en fundering.

Tankar?

Min första spontana tanke kring ditt inlägg är att ljudet av en fogsvans som skär genom kött inte är speciellt stor risk att det går igenom betongväggar på samma sätt som höga röster och fallande föremål.

Vidare tror jag det finns anledningar till att killen blev häktad på sannolika skäl så snabbt efter han greps. Min gissning är att polisen har samlat på sig ganska mycket bindande bevisning i mgm: s lägenhet som vi inte vet om.

Vittnet har sagt att det hördes tunga steg i trappen, och trodde det var någon som var full. Personligen tror jag inte att dessa tunga steg var någon som sate ner foten extra hårt, utan någon som kämpade med att ta sig fram. Alltså stönade, flämtade mm.

Ingen vet om dessa tunga steg kan knytas till brottet, men eftersom bråk hördes redan tidigt på kvällen, och stegen hördes efter midnatt så ligger inte tanken långt borta.

Min teori är att MGM har bråkat med W under kvällen om något som hände på festen dagen innan. Efter dödsfallet (olycka eller ej) så har det gått minst 6 timmar innan dessa steg hördes i trappen.
Förutsatt att stegen kom från MGM så ligger det ganska bra till i tidslinjen med att han tagit sig ut till tanten som vaknade av sin hund mitt i natten (rätta mig om jag har fel, jag bor inte i Uddevalla).
Alltså, efter att ha dumpat delarna (eller kroppen) ute vid sjön där tanten bor (via den olovligt lånade båten som figurerade tidigt i tråden) så har han dumpat minst en del (eventuellt huvudet) i närheten av fyndplatsen som omnämndes i fredags.
Under helgen vistades han mest inomhus för att försöka skaffa sig ett alibi, och detta medförde att han inte öppnade när W: s föräldrar knackade på.
På måndagen använde han företagsbilen för att åka till de platser där han dumpat delarna, och säkerställa att det såg schysst ut i dagsljus.

Teori två är att han förvarat delarna hemma över helgen (eventuellt i sin källare, och att det isf var därifrån stegen kom).
Det har framkommit info om att hans tjänstebil har varit ute på ställen den inte ska under måndagen, men också att den har varit hemma vid hans bostad flera ggr.
Detta skulle teoretiskt kunna indikera på att han har hämtat delarna från källaren i omgångar (och fått det att se ut som flyttgods eller grovsopor, och att den eller de platser han besökt utanför arbetet ligger i närheten av de platser man nu söker på.

Ett långskott är att han har kastat smådelar hemma hos sina brukare under måndagen, men att den del man hittat inte skulle se så bra ut i någons soppåse.

OBSERVERA ATT DETTA ENBART ÄR TEORIER, OCH ATT DOM BASERAS PÅ DET JAG LÄST I TRÅDEN
Citera
2019-12-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Eventuell bevisförstöring kan ju vara en teori...

Ja visst men om flera bilar brinner så är det ju ganska märklig i så fall. Man har nog bara använt en bil för att transportera en kropp. Dessutom är det nog inte så omöjligt att kolla ägare på ett fordon. Om någon i MGM:s närhets bil har brunnit så är det ju mycket misstänkt. Bilbränder är annars ganska vanliga i dagens Sverige.
Citera
2019-12-02, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen har så skett, annars skulle inte polisen sagt något. Punkt.
Enligt NFC tar det bara 3-4 timmar i akutfall, som i detta. Polisen som är van att hantera likdelar kan ha iltransporterat det till NFC.

Det är mer troligt att de tittat på ansiktet och tandkorten. Det går snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in