2019-12-01, 00:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-inte-valkommen-pa-nobelfesten/

Så Åkesson är inte inbjuden till nobelfesten i år igen.

Det här kanske fungerade när SD hade 4%, men nu när de är Sveriges största parti och hyfsat normaliserade tror jag detta enbart kommer gynna SD i opinionen. Svenska folket hatar mobbare. Expressen skrev på ett bra sätt med, även Henrik svarade utmärkt och gav en rejäl känga mot etablissemanget.

*Clap*
S och SD båda 24.1% i Val Digital, men SD är det enda riksdagsparti som inte bjuds in eftersom 'alla har samma rättigheter'!
Citat:
Sverigedemokraterna är inte ett parti som alla andra. Partiets bakgrund i högerextremism och företrädarnas agerande i nuet visar på en bristande respekt för den grundläggande principen om alla människor är lika värda och rättigheter – oavsett hudfärg, härkomst eller religion.”
Så motiverar Nobelstiftelsen sitt beslut att inte bjuda in SD ...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nobel-nobbar-sd-utgar-inte-fran-matningar
2019-12-01, 02:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-inte-valkommen-pa-nobelfesten/
Så Åkesson är inte inbjuden till nobelfesten i år igen.
Det här kanske fungerade när SD hade 4%, men nu när de är Sveriges största parti och hyfsat normaliserade tror jag detta enbart kommer gynna SD i opinionen. Svenska folket hatar mobbare. Expressen skrev på ett bra sätt med, även Henrik svarade utmärkt och gav en rejäl känga mot etablissemanget.
*Clap*
Expressens artikel är anmärkningsvärd då de nämner SDs perspektiv. Jag hoppas media ger SD chans att spinna på detta. Nobelarna bjuder ju in diktatorer, antagligen är Kinas diplomater där som försöker krossa demokratin och friheten i Hong Kong. Får SD utrymme i MSM krossar de nobelstiftelsen. De kommer att framstå som någon elitistisk adel som vägrar lyssna på folket. Jag bor i Stockholm, jag är ingen urstockholmare, men jag vet att många kämpade mot nobellarnas nya museum, och de vann! Detta museum har gett nobelstiftelsen dåligt anseende även bland folk som inte är SD i Stockholm.

SD-aren har rätt, detta ger SS någon procent, om media låter SD komma till tals ger det mer. I den allmänna uppgången i OU kan detta ge effekt då Stockholm är stort och Nobelstiftelsen gjort sig impopulära, nu skall de bygga sitt monsterhus vid slussen.

Jag är lite full nu (Eller mycket om du frågar min pojkvän ) men jag hoppas ni förstår mig.

Ja alla moderatorer detta är ämnet! Jag blev avstängd förut vilket var fel. Ett par år sedan.
2019-12-01, 10:53
Medlem
Jirens avatar
Förr eller senare kommer ju Sverigedemokraternas väljarstöd att slå i taket.

Redan nu känns det som att de kvinnor som fortfarande vägrar att rösta på SD, hellre skulle konvertera till Islam än att ändra sin politiska åsikt. Även bland männen så verkar det gå ganska trögt.

Hela samhället är på väg ner i dasstunnan, men trots all skit som pågår så är SD:s ökningar ändå ganska små.

Ta veckans larm om 450 000 identitetslösa bidragsturister som exempel. Efter denna "nyhet" så tycker jag att SD borde skutta fram 2 - 3% i de kommande mätningarna, men det blir väl 0.2 - 0.3% istället.

Består svenska folket av världens allra trögaste människor, eller är det bara jag som har dåligt tålamod?
Senast redigerad av Jiren 2019-12-01 kl. 11:08.
2019-12-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Förr eller senare kommer ju Sverigedemokraternas väljarstöd att slå i taket.

Redan nu känns det som att de kvinnor som fortfarande vägrar att rösta på SD, hellre skulle konvertera till Islam än att ändra sin politiska åsikt.

Även bland männen så verket det gå ganska trögt.

Hela samhället är på väg ner i dasstunnan, men trots all skit som pågår så är SD:s ökningar ändå ganska små.

Ta veckans nyhet om 450 000 identitetslösa bidragstagare som exempel. Efter detta avslöjande så tycker jag att SD borde skutta fram 2 - 3% i de kommande mätningarna. Men det blir väl 0.2 - 0.3% istället.

Eller är det bara jag som har dåligt tålamod?

Låt det ta sin tid, lång tid till nästa val
2019-12-01, 14:24
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Låt det ta sin tid, lång tid till nästa val

Inte så lång tid som man kan tro, inte ur ett perspektiv där massan förändrar sig i snigelfart. Sen ska man inte se ett visst resultat i riksdagsvalen som mål. Tror man kan bli besviken om man bara väntar på det.

Egentligen, för mig åtminstone, är saker som händer mellan nu och valet mer intressanta; att se hur övriga partier måste vakna upp varje dag till ett växande SD, hur de förhåller sig till detta, samtidigt som massan av väljare förhåller sig till de problem som förvärras dag för dag. De måste inte nödvändigtvis vänta till valet för att påverka.

När stimmet sniglar ändrar riktning kommer det märkas rejält, likt en tryckvåg i slowmotion genom landet som flippar en switch i hjärnan på medelsvensken och känns som en knut i magen på SverigeOvännerna. Om man får drömma lite.
2019-12-01, 21:28
Medlem
Grevelesevis avatar
Opinionsundersökningars rolls royce är på inrullande. Åtminstone den mätningen som etablissemanget brukar gå igång på lite extra. Nämligen SCB stora undersökning som släpps 3 dec 9.00
Vad kan vi då vänta oss?
SD rekordet ligger på 19,9 %(nov 15 flyktingar fullkomligt strömmade in över landets gränser).
S sämsta ligger på 27,6 %
Kan SD bli största parti?
Nää knappast. SCB är kända för att leta upp de där sossarna som inga andra institut klarar av att fånga upp.
Likt bananflugor finns dom runt om i landet, väldigt irriterande och ingen vet var de kommer ifrån. Plötsligt är de bara där.
En gissningstävling fram till 9.00 på tisdag kanske?
Jag lägger mig på 21,8 för SD och nytt rekord. Motbud?
2019-12-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
20.5
2019-12-01, 22:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Opinionsundersökningars rolls royce är på inrullande. Åtminstone den mätningen som etablissemanget brukar gå igång på lite extra. Nämligen SCB stora undersökning som släpps 3 dec 9.00
Vad kan vi då vänta oss?
SD rekordet ligger på 19,9 %(nov 15 flyktingar fullkomligt strömmade in över landets gränser).
Nää knappast. SCB är kända för att leta upp de där sossarna som inga andra institut klarar av att fånga upp.
Likt bananflugor finns dom runt om i landet, väldigt irriterande och ingen vet var de kommer ifrån. Plötsligt är de bara där.

21.2, lägger mig lågt så man slipper bli besviken. Om det inte var SCB och mätperioden var 1-2 veckor efter slutdatumet istället för de 2 första veckorna som det inte hände så mycket på hade jag nog sagt 22.2
2019-12-01, 23:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vad kan vi då vänta oss?

I Juni hade SD 17,2 %. D.v.s. lägre än valresultatet. Det tror jag inte alls på så jag tror SCB kommer lägga SD lågt. Jag gissar 19,5 % men blir inte förvånad om det blir lägre.
2019-12-01, 23:37
Medlem
Grevelesevis avatar
Låga förväntningar ännu så länge. Var är optimisterna?

HejaFinland 19,5 %
Massey 20,5 %
Haddock93 21,2 %
Grevelesevi 21,8 %
2019-12-01, 23:49
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:

HejaFinland 19,5 %
Massey 20,5 %
Haddock93 21,2 %
Grevelesevi 21,8 %
23%
2019-12-01, 23:55
Medlem
Citat:

HejaFinland 19,5 %
Massey 20,5 %
Haddock93 21,2 %
Grevelesevi 21,8 %

20,7%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här