Citat:
Ursprungligen postat av
Mentapesola
Oss emellan. Tror du på fullt allvar att S kan skita i Fjamåt och C?
Enligt mig finns det inte en chans.
Jag följde regeringsbildningen 2018-2019 dagligen. Det fanns enbart en person som styrde, Fjamåt. Glöm Löven och S. Glöm L och majoren. Glöm aldrig dåren Annie.
Jag håller alltid ett vakande öga på Dårpippi Långstrump, och har noterat en tilltagande tillbakarullning av hennes kaxighet de senaste månaderna. Sannolikt för att det har gått upp för S att C skrämmer S-väljare till både V och SD samtidigt i en omfattning som blev större än befarat, varför Löfven sannolikt har tagit in Lööf i ett rum och snackat allvar om läget.
Jag tror att C förbereder sig för en framtid där deras profil som invandringsliberala har tonats ner betydligt. C har överlevnadsinstinkt, de vill inte tävla med L och MP om jumboplatsen. Än mindre vill de bli som V, ett satellitparti som ingen vill ha med i regering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mentapesola
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/kJPB09/s-kallor-stefan-lofven-avgar-2021
Citat.
Källor inom Socialdemokraterna menar att Stefan Löfven avgår 2021.
Riktningen nästa år väntas bli helt avgörande för hans framtid.
Men också SCB-mätningen på tisdag kan få stor betydelse.
Slut citat.
Som jag skrivit tidigare. Ett extraval är det enda som kan rädda S i den närmaste tiden.
Kruxet är väl bara att S normalt brukar ligga ganska högt i SCB.
Maj 2019: SCB = 27,6 / övriga OU 26,3 (+1,3)
Nov 2018: SCB = 30,5 / övriga OU 29,2 (+1,3)
Maj 2018: SCB = 28,3 / övriga OU 24,9 (+3,4)
Nov 2017: SCB = 32,6 / övriga OU 28,5 (+4,1)
Därmed ökar chansen för att den “stora betydelsen” som SCB får är att Löfven & co drar en suck av lättnad...