Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-inte-valkommen-pa-nobelfesten/
Så Åkesson är inte inbjuden till nobelfesten i år igen.
Det här kanske fungerade när SD hade 4%, men nu när de är Sveriges största parti och hyfsat normaliserade tror jag detta enbart kommer gynna SD i opinionen. Svenska folket hatar mobbare. Expressen skrev på ett bra sätt med, även Henrik svarade utmärkt och gav en rejäl känga mot etablissemanget.
*Clap*
Expressens artikel är anmärkningsvärd då de nämner SDs perspektiv. Jag hoppas media ger SD chans att spinna på detta. Nobelarna bjuder ju in diktatorer, antagligen är Kinas diplomater där som försöker krossa demokratin och friheten i Hong Kong. Får SD utrymme i MSM krossar de nobelstiftelsen. De kommer att framstå som någon elitistisk adel som vägrar lyssna på folket. Jag bor i Stockholm, jag är ingen urstockholmare, men jag vet att många kämpade mot nobellarnas nya museum, och de vann! Detta museum har gett nobelstiftelsen dåligt anseende även bland folk som inte är SD i Stockholm.
SD-aren har rätt, detta ger SS någon procent, om media låter SD komma till tals ger det mer. I den allmänna uppgången i OU kan detta ge effekt då Stockholm är stort och Nobelstiftelsen gjort sig impopulära, nu skall de bygga sitt monsterhus vid slussen.
Jag är lite full nu (Eller mycket om du frågar min pojkvän

) men jag hoppas ni förstår mig.
Ja alla moderatorer detta är ämnet! Jag blev avstängd förut vilket var fel. Ett par år sedan.