2019-12-01, 18:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Polisen måste börja samarbeta med media bättre. Ge signalement och övervakningsbilder. Skapa ett övervakningssystem i varje storstad likt det som London har.
Stoppa asylinvandringen helt och satsa på de som finns här idag.
Stoppa den fria rörligheten in till Sverige.
Tredubbla strafftiderna i finkan.

Sånt hjälper på riktigt. Därför man röstar på SD.

Man röstar också på SD om man vill att invandrartäta förorter ska kontrolleras av kriminella ligor och terrorister med pengar från den svenska medelklassens knarkaffärer.
Varje invandrare som blir kriminell är en valarbetare för SD, är det inte så sverigedemokrater brukar skriva på flashback?
2019-12-01, 18:16
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Du tycker alltså att det är ok att en stor svart marknad finns?

Kommer finnas en svart marknad oavsett vad, precis som inom massa andra yrken.
En begränsad marknad (som Brattsystemet/motboken) kommer innebära att de kriminella försöker samla ihop större mängder för att sälja svart, än värre blir det med en öppen marknad där de via ett företag kan tvätta pengarna i billiga turkaffärer (som sedan blir söndersprängda pga whatever anledning).

I brottsförebyggande åtgärd så ser jag detta enbart positivt för att man väldigt tillfälligt lär lamslå den "parallella ekonomin" så att man kan slå till hårt på flera fronter. Detta kommer man däremot inte att göra, för då kommer det verkligen att gå åt helvete (vi har inte råd dvs, om du nu inte vill omplacera dina 500k i skatteutjämning?).

Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Man röstar också på SD om man vill att invandrartäta förorter ska kontrolleras av kriminella ligor och terrorister med pengar från den svenska medelklassens knarkaffärer.
Varje invandrare som blir kriminell är en valarbetare för SD, är det inte så sverigedemokrater brukar skriva på flashback?

Man känner andra som man känner sig själv?
Senast redigerad av Seemve 2019-12-01 kl. 18:29.
2019-12-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Du har redan fått ditt straff, sitta i en kvart och bolma sönder lungor och förstånd är straff nog

Dricker du alkohol? Svara bara ja eller nej på frågan.
2019-12-01, 19:41
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Jag tycker vi ska införa riktiga åtgärder.

* Stoppa asylinvandringen helt.
* Införa (mycket) hårdare straff för alla brott. Har du mördat så ska du aldrig få sätta din fot i samhället.
* Öka antalet övervakningskameror och ha ett system som i London. Gärna ett bättre samarbete mellan polis och media, så övervakningsbilder och signalement når allmänheten i större utsträckning.
* Öka antalet poliser.
* Sätt ner foten direkt och flytta på unga barn som riskerar hamna i kriminalitet och som finns i riskzonen.
* Ha en bättre gränsbevakning och tull. Och stoppa den fria rörligheten in till Sverige som gjort möjliggör för kriminella kommer hit för att exempelvis begå stölder, inbrott, rån.
* Satsa större resurser på identifiera barn med adhd eller andra problem i tidig ålder, ute i förorterna.
Jättebra. Finns ingen motsättning här till det jag föreslår och en legalisering där skatteintäkterna öronmärks till finansiering av såna här åtgärder är klockrent. Om vi däremot skulle nöja oss med detta så skulle en bibehållen kriminalisering istället verka kontraproduktivt i flera avseenden. Dels genom att stärka den organiserade brottsligheten rent ekonomiskt, men också till att binda upp värdefulla resurser som kan komma till bättre användning.

Edit: ett par tillägg. Repatrieringen är helt essentiell och det är alltså en punkt som du av någon anledning helt förbiser. Därtill behöver vi en inre gränsbevakning för att komma åt illegala. Dina förslag är bra men räcker inte.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-12-01 kl. 20:25.
2019-12-01, 20:11
Medlem
Absolut. Få över alla lättare droger.
Mer för att skydda folket än att stoppa kriminalitet.
2019-12-01, 21:46
Medlem
Tycker verkligen inte knark ska vara lagligt. Vilket sorgligt Skepsväl för att minska gängens inkomst. Jag har ett annat förslag som är bättre. Höj straffen i nivå med amerikanska fängelser och sätt dit dom istället. Jag kan äta upp mitt eget huvud att brottsligheten minskar direkt om man sitter inne 150 år för mord och 10 år för misshandel, 25 år om man sålt knark. Jag är fullständigt övertygad om detta. Jag äter upp mitt eget huvud om de skjuts friskt under sådana lagar i Sverige.
2019-12-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Tycker verkligen inte knark ska vara lagligt. Vilket sorgligt Skepsväl för att minska gängens inkomst. Jag har ett annat förslag som är bättre. Höj straffen i nivå med amerikanska fängelser och sätt dit dom istället. Jag kan äta upp mitt eget huvud att brottsligheten minskar direkt om man sitter inne 150 år för mord och 10 år för misshandel, 25 år om man sålt knark. Jag är fullständigt övertygad om detta. Jag äter upp mitt eget huvud om de skjuts friskt under sådana lagar i Sverige.

Dricker du alkohol? Om ja - varför ska då inte jag på laglig väg få bruka en drog som är mildare? Känns inte det lite... vrickat?
2019-12-01, 22:06
Medlem
Citat:
Tycker verkligen inte knark ska vara lagligt. Vilket sorgligt Skepsväl för att minska gängens inkomst. Jag har ett annat förslag som är bättre. Höj straffen i nivå med amerikanska fängelser och sätt dit dom istället. Jag kan äta upp mitt eget huvud att brottsligheten minskar direkt om man sitter inne 150 år för mord och 10 år för misshandel, 25 år om man sålt knark. Jag är fullständigt övertygad om detta. Jag äter upp mitt eget huvud om de skjuts friskt
under sådana lagar i Sverige.
U.S.A är ju ett solklart exempel på att det här med hårdare tag inte fungerar, landet som har störst andel av befolkningen bakom lås och bom, kom med nått nytt.
2019-12-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
U.S.A är ju ett solklart exempel på att det här med hårdare tag inte fungerar, landet som har störst andel av befolkningen bakom lås och bom, kom med nått nytt.
Nej, det kommer alltid finnas kriminalitet men det betyder inte att man inte ska sättas bakom lås och bom när gjort sig skyldig till något brottsligt. Men USA hade sett mycket värre ut om de inte var sådana tuffa straff och det tänker ingen på. Om du vet att du får 100 år i fängelse om du åker fast för ett mord som du överväger då tror jag att det straffet hjälper till i åtanke att förhindra gärningen snarare än om det vore 12 år som i Sverige i vissa fall. 12 år i fängelse är något som man kan ta. 100 år riskerar du inte.
2019-12-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Dricker du alkohol? Om ja - varför ska då inte jag på laglig väg få bruka en drog som är mildare? Känns inte det lite... vrickat?

Ska jag vara ärlig? Jag är uppvuxen kring kulturen med alkohol och är således partisk men om jag fick bestämma skulle allt vara olagligt. Jag dricker mest för att andra gör det och för att det är kutym. Äger inte en enda spritflaska hemma eller köper några öl. Alltid bara i samband med fest eller middagar endast. Problemet med narkotika är att det är väldigt lätt att missbruka. Det tar 1 sekund att bruka och du får inga baksmällor som får dig att ångra att du drack för mycket under gårdagen. Jag har dessutom extremt låg tolerans så om det skulle stå haschtomtar i varje gatuport skulle jag förmodligen vara konstant hög och det är något jag helst slipper. Varför ska man behöva berusa sig överhuvudtaget? Bli hög på ditt egna liv istället. Det är min filosofi. Aktivt varje dag sträva efter något som innebär små
Delmål ger en tillräcklig berusning tror jag.
2019-12-02, 01:54
Medlem
II.Contes avatar
Som om att det organiserade blatteriet kommer sluta skjuta på varandra och ta sig an en enklare yrkesutbildning istället och börja jobba bara för att det inte längre går att pusha cannabis i "orten" längre... Hanif Alibi är pinsam.
Senast redigerad av II.Conte 2019-12-02 kl. 02:03.
2019-12-02, 07:43
Medlem
Citat:
Ska jag vara ärlig? Jag är uppvuxen kring kulturen med alkohol och är således partisk men om jag fick bestämma skulle allt vara olagligt. Jag dricker mest för att andra gör det och för att det är kutym. Äger inte en enda spritflaska hemma eller köper några öl. Alltid bara i samband med fest eller middagar endast. Problemet med narkotika är att det är väldigt lätt att missbruka. Det tar 1 sekund att bruka och du får inga baksmällor som får dig att ångra att du drack för mycket under gårdagen. Jag har dessutom extremt låg tolerans så om det skulle stå haschtomtar i varje gatuport skulle jag förmodligen vara konstant hög och det är något jag helst slipper. Varför ska man behöva berusa sig överhuvudtaget? Bli hög på ditt egna liv istället. Det är min filosofi. Aktivt varje dag sträva efter något som innebär små
Delmål ger en tillräcklig berusning tror jag.

Spola kröken så slipper du hyckla. Baksmällor kanske du inte får men jag kan garantera dig att dagen efter-humöret inte är på topp när man knappat molly (som f.ö. tappar effekt fort om man använder det ofta och dessutom inte orsakar fysisk abstinens; ingen utöver technovraken från hardcorescenen i 90-talets Leeds håller på så) eller tagit massa tjack. Just cannabis är lömskare på det sättet ja, men det är fortfarande inget rimligt skäl att ha det förbjudet. Människan har nyttjat sinnesreglerande substanser i tiotusentals år och kommer fortsätta göra det i så väl medicinskt som rekreationellt syfte. Att de droger som tillfaller narkotikabegreppet inte tillåts i dag har därtill, med ett fåtal undantag, inte att göra med att de skulle ha varit särskilt skadliga i sig. Det har istället handlat om att man velat ringa in och lagföra människor på samhällets utkant. I 20-talets USA skapade man tex nidbilder om "opiumrökande gulingar" och "jazztobaksrökande negrer". De passade inte in i kulturen, ansåg man, så då var det smidigt att kunna fängsla dem genom att punktmarkera drogbruket. I Sverige arbetade man på liknande sätt med andra grupper. Uttrycket "knark" blev här ett utmärkt verktyg för att förstärka vi/dom-tänket. De här i tråden som kallar folk haschtomtar hit och dit är därför utmärkta marionetter för överheten. De är för dumma för att tänka själva.

Behöva och behöva... Varför ska vi äta skräpmat? Varför dricka alkohol till fredagskycklingen? Varför ägna sig åt extremsport? För mig är svaret självklart. Så länge jag inte direkt skadar en annan person (vilket jag inte gör om jag går ut i skogen och tar ett par bloss) har jag rätt att göra vad fan jag vill med min kropp. Det är inget staten ska lägga sig i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in