2019-12-01, 17:35
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det enda du kan få bort genom att legalisera droger är på sin höjd skjutningar mellan kriminella.
Det vi får bort ärflödet av pengar till organiserad brottslighet, ett pengaflöde som genom beskattning istället kan komma samhället till del. Villkoras dessa pengar till brottsbekämpning så är det utmärkt.

Citat:
Den andra brottsligheten som drabbar vem som helst kommer finnas kvar och bestå. Förmodligen blir den ännu mer omfattande när de inta har droger att sälja. Räkna med en högre frekvens av personrån, bedrägerier mot äldre, utpressning, stölder och inbrott från deras sida när inte drogerna finns kvar.
I mina öron låter det som ett direkt eko från Jens Orbacks berömda uttalande efter mordet på Theo van Gogh.

"Om vi bara är snälla och låter dem ha sin svarta marknad, så går vi alla lite tryggare".
2019-12-01, 17:44
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det vi får bort ärflödet av pengar till organiserad brottslighet, ett pengaflöde som genom beskattning istället kan komma samhället till del. Villkoras dessa pengar till brottsbekämpning så är det utmärkt.

I mina öron låter det som ett direkt eko från Jens Orbacks berömda uttalande efter mordet på Theo van Gogh.

"Om vi bara är snälla och låter dem ha sin svarta marknad, så går vi alla lite tryggare".

Jag tycker vi ska införa riktiga åtgärder.

* Stoppa asylinvandringen helt.
* Införa (mycket) hårdare straff för alla brott. Har du mördat så ska du aldrig få sätta din fot i samhället.
* Öka antalet övervakningskameror och ha ett system som i London. Gärna ett bättre samarbete mellan polis och media, så övervakningsbilder och signalement når allmänheten i större utsträckning.
* Öka antalet poliser.
* Sätt ner foten direkt och flytta på unga barn som riskerar hamna i kriminalitet och som finns i riskzonen.
* Ha en bättre gränsbevakning och tull. Och stoppa den fria rörligheten in till Sverige som gjort möjliggör för kriminella kommer hit för att exempelvis begå stölder, inbrott, rån.
* Satsa större resurser på identifiera barn med adhd eller andra problem i tidig ålder, ute i förorterna.
2019-12-01, 17:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Att jag tycker regeringen är ett gäng byfånar som inte klarar sitt uppdrag, behöver väl inte betyda att jag borde tycka det vore bra att legalisera cannabis, hur kan du göra den kopplingen...
Dock saknar du argumentation, fakta, forskning och saklighet.
Återkom gärna när du har detta, så kan vi ha en vuxen diskussion om vad som sker i avkriminalisering och legalisering!

Så kan vi diskutera följderna av detta, men det har du visat du inte ens kan.
Du kommer ju inte ens förbi faktumet att det finns för få problematiska konsumenter på cannabis tex.

Sen har du annat fakta också, som att vi som har de hårdaste konsumtionslagar på droger i Europa.
Är också den som har mest problem.
2019-12-01, 17:48
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:

* Införa (mycket) hårdare straff för alla brott. Har du mördat så ska du aldrig få sätta din fot i samhället.
* Öka antalet övervakningskameror och ha ett system som i London. Gärna ett bättre samarbete mellan polis och media, så övervakningsbilder och signalement når allmänheten i större utsträckning.
* Öka antalet poliser.
* Sätt ner foten direkt och flytta på unga barn som riskerar hamna i kriminalitet och som finns i riskzonen.
* Ha en bättre gränsbevakning och tull. Och stoppa den fria rörligheten in till Sverige som gjort möjliggör för kriminella kommer hit för att exempelvis begå stölder, inbrott, rån.
* Satsa större resurser på identifiera barn med adhd eller andra problem i tidig ålder, ute i förorterna.

Jag då? Jag som odlar eget röka till mig själv, inte skadar någon annan och som har ett skötsamt liv med ordnad ekonomi via vitt arbete. Vilket straff tycker du jag ska få?
2019-12-01, 17:49
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Heroin och kokain + massa andra syntetiska doger kommer dessutom aldrig gå att legalisera. Det man kan legalisera är cannabis. I Canada har de gjort det. Men där visar det sig att de legala bolag som säljer cannabis har enorma problem med att konkurrera med kriminella, fast det är lagligt.
Eftersom de kriminella säljer det till billigare priser, och de kan sälja starkare grejer. Företagen måste förhålla sig till skattesystemet och annat, så det är omöjligt för de att konkurrera.

Inför riktiga lösningar istället!!!
2019-12-01, 17:50
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Heroin och kokain + massa andra syntetiska doger kommer dessutom aldrig gå att legalisera. Det man kan legalisera är cannabis. I Canada har de gjort det. Men där visar det sig att de legala bolag som säljer cannabis har enorma problem med att konkurrera med kriminella, fast det är lagligt.
Eftersom de kriminella säljer det till billigare priser, och de kan sälja starkare grejer. Företagen måste förhålla sig till skattesystemet och annat, så det är omöjligt för de att konkurrera.

Inför riktiga lösningar istället!!!

Tillåt odling för privat bruk, problem solved.
2019-12-01, 17:52
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Jag då? Jag som odlar eget röka till mig själv, inte skadar någon annan och som har ett skötsamt liv med ordnad ekonomi via vitt arbete. Vilket straff tycker du jag ska få?

Nu kom vi fram till pudelns kärna.
Allt handlar om att ni vill legalisera droger.

Jag tänker såhär: Vill man legalisera cannabis så kanske man ska göra det. Om tillräckligt många vill det så varför inte. Alkohol är ju lagligt. Men man ska inte motivera det med illusioner om att det kommer ha någon större effekt på problemen ute i förorterna och vardagsbrottsligheten. För det har inte det.
2019-12-01, 17:54
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

* Öka antalet poliser.

En liten rättelse, du vill
* Öka antalet korrupta poliser som är köpta av terrorister och internationellt kriminella ligor med pengar från den svenska medelklassens cannabisaffärer.

Jag ska emigrera till Kanada om du får igenom din kravlista på hur korrupta poliser ska få mer befogenheter, det kommer gå käpprätt åt pipsvängen!
2019-12-01, 17:54
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Nu kom vi fram till pudelns kärna.
Allt handlar om att ni vill legalisera droger.

Jag tänker såhär: Vill man legalisera cannabis så kanske man ska göra det. Om tillräckligt många vill det så varför inte. Alkohol är ju lagligt. Men man ska inte motivera det med illusioner om att det kommer ha någon större effekt på problemen ute i förorterna och vardagsbrottsligheten. För det har inte det.

Självklart, och slå många flugor i samma smäll. Det är många saker som blir bättre om cannabis blir lagligt.

Cannabis fungerar bland annat bra som medicin mot tyngre drogmissbruk, alkoholmissbruk inkluderat:
https://www.marijuanadoctors.com/conditions/alcoholism/

Cannabis har dessutom en hel radda andra medicinska effekter. Det och att gängkriminellas inkomster blir mindre.

Cannabis har dessutom den trevliga effekten att man blir hög på ett trevligt sätt, med ytterst få biverkningar. Oavsett om det rör sig om rekreationellt och/eller medicinskt bruk.
Senast redigerad av Treantprotector 2019-12-01 kl. 18:00.
2019-12-01, 17:56
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
En liten rättelse, du vill
* Öka antalet korrupta poliser som är köpta av terrorister och internationellt kriminella ligor med pengar från den svenska medelklassens cannabisaffärer. Jag ska emigrera till Kanada om du får igenom din kravlista på hur korrupta poliser ska få mer befogenheter, det kommer gå käpprätt åt pipsvängen!

Polisen måste börja samarbeta med media bättre. Ge signalement och övervakningsbilder. Skapa ett övervakningssystem i varje storstad likt det som London har.
Stoppa asylinvandringen helt och satsa på de som finns här idag.
Stoppa den fria rörligheten in till Sverige.
Tredubbla strafftiderna i finkan.

Sånt hjälper på riktigt. Därför man röstar på SD.
2019-12-01, 17:58
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Självklart, och slå många flugor i samma smäll. Det är många saker som blir bättre om cannabis blir lagligt.

Cannabis fungerar bland annat bra som medicin mot tyngre drogmissbruk, alkoholmissbruk inkluderat. Cannabis har dessutom en hel radda andra medicinska effekter.

Jag kan köpa att det legaliseras. Förr eller senare gör det väl det. Även om det kommer ta tid. Så länge det är kontrollerat och man upplyser folk om eventuella bieffekter, som psykos och annan psykisk ohälsa.

Sedan som du säger, det har ju en medicinsk effekt.

Men det har noll effekt på kriminaliteten ute i förorterna som drabbar vanligt folk.
2019-12-01, 18:01
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Jag kan köpa att det legaliseras. Förr eller senare gör det väl det. Även om det kommer ta tid. Så länge det är kontrollerat och man upplyser folk om eventuella bieffekter, som psykos och annan psykisk ohälsa.

Sedan som du säger, det har ju en medicinsk effekt.

Men det har noll effekt på kriminaliteten ute i förorterna som drabbar vanligt folk.

Du tycker alltså att det är ok att en stor svart marknad finns?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in