2019-12-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det skulle kunna stämma att basebollträt verkligen har funnits, saknas, men att EGT inte gjorde den kopplingen att det skulle vara mordvapnet.

Det finns ju något ologiskt i det; att gm skulle tagit med sig det när de gick tillsammans neråt vägen. Vem följer med en ondsint "bat"man?

Att gm skulle ha återvänt till bostaden för att hämta ett basebollträ för att avsluta det hela känns inte heller rimligt.

Just det. Men H. kan ju ha kommit förbi, sett en dörr på glänt och tagit det ökända bollträet. Kan inte riktigt komma ifrån tanken att BO ringt till H. och begärt assistans när S. dök upp. Vad tror du om det?
Citera
2019-12-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hade du läst hela min mening så skrev jag att "har hon inte fattat att hon för tillfället är ensam vårdnadshavare".

Som jag ser det är det inte rättvist att jämföra hur LW prioriterade barnen vid sin skilsmässa... hennes barn hade inte en pappa som satt inne misstänkt för mord... och en mamma som var MGK. Viss skillnad!

Jag vill ytterligare en gång till poängtera att du har fel. Hon är inte ens för tillfället "ensam vårdnadshavare". Varför skulle hon vara det? Bara för att man är misstänkt för ett brott förlorar man inte vårdnaden över sina barn.

Vidare anser jag att LW om någon borde ha prioriterat barnen under SIN vecka. Under sin barnlediga vecka kunde hon ju leka skattjakt bäst hon önskade. Så hennes prioritering förstår jag mig inte på överhuvudtaget.

HD som för tillfället tar ensam hand om barnen (obs = inte lika med ensam vårdnadshavare) eller rättare sagt mha sina föräldrar, allehanda djur och ev. kompisar kanske ändå har ett uppdämt behov av egen vuxen tid. Men å andra sidan har väl ensamstående föräldrar samma behov och ändå måste de orka prioritera ungarna?
Citera
2019-12-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
LW blev inte bragt om sitt liv på grund av att vederbörande hade fel och brister, det är något som endast förekommer och lever inom din egen imaginära värld, däremot sagt, så hade mördaren stora fel och brister, detta sagt med anledning av att mördaren var den personen som ansåg sig ha rätten till att ta lagen i sin egen händer och för att därnäst begå ett mord genom att bringa livet om sitt då utvalda offer, det vill säga, det du kallar för fel och brister, är vad du kan se hos personer som mördar andra människor, inte hos offren.

Tråden handlar om mordet på LW, det vill säga, vem som bringade livet om LW och tillika, varför mördaren tog lagen i egna händer.

Och inom detta fallet samt enligt ovan skrivet, så är det mycket troligt att den nu länge mordmisstänkte SD på sannolika skäl är den personen som bringade livet om LW, samt att HD med mycket stor sannolikhet var på ett eller annat sätt involverad i mordet på LW.

Du har under en längre tid undvikit att svara på min tidigare ställda fråga till dig och jag undrar varför ?

Itererat: Först var du tvärsäker på att SD var den rätta Gärningspersonen, sedan var du säker på att NW var den rätta Gärningspersonen, sedan blev du plötsligt tvärsäker på att HD var den rätta Gärningspersonen och att SD endast hade hjälpt till lite grann vid sidan av, min fråga löd då till dig enligt följande sagt, vem, eller vilken person blir din nästa säkra Gärningsperson?

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade. Hade LW inte inlett en sexuell relation med SD då skulle hon vad vid liv även idag. Så visst hade mordet med bristerna i hennes karaktär att göra.
Citera
2019-12-01, 18:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det. Men H. kan ju ha kommit förbi, sett en dörr på glänt och tagit det ökända bollträet. Kan inte riktigt komma ifrån tanken att BO ringt till H. och begärt assistans när S. dök upp. Vad tror du om det?

Det fanns kanske en altandörr i LW's bostadsrätt, och som vette mot en uteplats med utsikt mot HD's hem? Det var väl en ganska ljum majkväll och altandörren kanske stod öppen? Då är det ju inte alltför svårt för någon att smyga in och överraska LW i köket.
Citera
2019-12-01, 18:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

HD kan jag varken få in eller utesluta i mordet

Om LW hade ringt till HD, vid mordkvällen och den aktuella tidpunkten...
då hade det synts i samtalslistorna.

Att det kändes obehagligt för LW när SD kom, är kanske inte alls otänkbart.

Jag utgår från att L*ena nekat SD att komma, annars hade han nog suttit på sannolika från start?
Så då borde L*ena inte alls känna sig bekväm med att han ändå stod där. Och kanske han inte heller gick, om hon bad honom. Så kan någon hjälpa henne?

Om jag var L*ena skulle jag ringt till UW? Men nu var han i annat län, visserligen inte långt, men för långt. Så HD är väl rimligt att hon skulle be om hjälp, även om de inte var bästa vänner längre.

Men om LW hade kontaktat HD, borde polisen inte fått upp ögonen tidigare på HD?
Citera
2019-12-01, 18:46
Medlem
Redan efter bara några dagar i utredningen hade man misstankar om att det kunde vara 2 gärningspersoner. Kolla särskilt de sista meningarna i artikeln.

Så varför hade man det redan så tidigt, tro...? Vad tydde på detta så gott som omedelbart?

Samtidigt säger LWs skidklubb fina ord om en glad, duktig och trevlig klubbkamrat. Jag vet att vissa, särskilt här i tråden, gärna insinuerar att det alltid finns tendenser att alltid tala gott om döda, även om de var skitstövlar i levande livet. Men så är det verkligen inte alls alltid. Lena var uppenbarligen en god kamrat som peppade och gjorde de flesta på gott humör.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/stora-sorgen-efter-lena-sjalvklart-jattelaskigt/
Citera
2019-12-01, 19:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där låter som shaming snarare än ett konstruktivt råd.

Jo, jag menar att det är att ta hand om sina barn att ge utrymme för eget välbefinnande. Dels att komma ut och få motion men också tillfälle att ventilera tillvaron hur hon har det med andra vuxna (som dessutom känner såväl SD och LW). Det finns säkert en hel del oro hos HD även om hon själv kanske är oskyldig.
Människor som drabbas av stroke får också ofta depressioner och HD som arbetar med detta är nog insatt i hur det kan slita på anhöriga också och hur viktigt det är att försöka att inte isolera sig i en kokong. Familjemedlemmar är inte alltid bästa samtalspartner. Hur tänker du att hon ska ventilera hennes tankar och känslor med sina minderåriga barn utan att riskera att tynga ned dem? Hon kanske inte har anledning att ha dåligt samvete överhuvudtaget.
Eller också har hon riktigt dåligt samvete och klarar inte av att se sina barn i ögonen.
Därför undviker hon dem.
Citera
2019-12-01, 19:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men han blev inte varse om anmälan förrän han förhördes. Än en gång: utöver det så gav ju LW och SD samstämmiga uppgifter om händelseförloppet så varför envisas med att "det nog var något värre"? Det är ju det som gör dig foliehattig.
Någonting döljer sig bakom det som är sekretessat.
Kanske tillräckligt allvarligt eller obehagligt för att beläggas med sekretess.
Varken du eller jag vet vad det handlar om.
Det enda vi vet är att vi inte har tillräcklig information om vad som verkligen hände.
Citera
2019-12-01, 19:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
1. Detta är bekräftat av folk som känner honom IRL. Direkt (IRL) till mig.

2. Det har vi läst oss till genom allt han skrivit. Men även detta är bekräftat IRL.

3. Instämmer! Åsa Hiding är en person med stark integritet, styrka och ett imponerande fokus. Hon och Polisen har lyckats hålla detta mål i stort sett helt fritt från läckor i 1,5 år! Den enda läcka vi kan misstänka vara sann är den som tycks komma från Rättspsyk.

4. Vem vet, kanske är han en ny Peter Mangs som helt plötsligt har hittat hem när han hamnade i kurran? Men jag tror också att hans advokat rått honom att sitta lugnt i båten om han vill slippa vara på bild i tidningen varje dag. Advokaten har såklart förstått att det inte är lönt att överklaga i nuläget. Känner faktiskt med Backman som ska behöva höra SD´s lögner,skryt och fantasier var och varannan dag.

5. Kramkalas och kaffe med "dopp" kan han säkert få uppleva framöver. Bara inte den sorten han är van vid.

Om du inte har högre krav än att Åkl som efter att hängts ut för sin mediatabbe "jättemycket bevisning" ska hålla tätt så visar du på en häpnadsväckande okunnig syn på som krävs för en framgångsrik utredning.

Det vore intressant om du kunde utveckla dig om styrkan och det imponerande focus du påstår utredningen präglats av så man inte förleds tro att det bara är ett ogenerat fjäskande.
Citera
2019-12-01, 19:27
Medlem
Snälla.
Gå inte i polemik med trollen.
Det är bättre att inte bemöta dem eftersom det inte leder till någonting.
Släpp fokus på dem, de är bara uppmärksamhetskåta.
Undrar om det börjar närma sig ett gripande av H D eller låter det vänta på sig till nästa år.
Citera
2019-12-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Redan efter bara några dagar i utredningen hade man misstankar om att det kunde vara 2 gärningspersoner. Kolla särskilt de sista meningarna i artikeln.

Så varför hade man det redan så tidigt, tro...? Vad tydde på detta så gott som omedelbart?

Samtidigt säger LWs skidklubb fina ord om en glad, duktig och trevlig klubbkamrat. Jag vet att vissa, särskilt här i tråden, gärna insinuerar att det alltid finns tendenser att alltid tala gott om döda, även om de var skitstövlar i levande livet. Men så är det verkligen inte alls alltid. Lena var uppenbarligen en god kamrat som peppade och gjorde de flesta på gott humör.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/stora-sorgen-efter-lena-sjalvklart-jattelaskigt/

Det kan du ju verkligen inte hävda efter det som har kommit fram hittills! En god kamrat snor inte sin kompis man bakom kompisens rygg och sen låtsas som ingenting..

Att hennes kamrater inom de olika idrottsgrenar inte hade ngt ont att säga om henne strax efter försvinnandet ter väl sig naturligt: de flesta visste ju inget om hennes dubbelliv förrän de läste om det i tidningar. Ingen av dessa skidåkare och cyklister kunde ana vad Lena egentligen sysslade med när hon "hade så mycket energi".

Jag är övertygad om att alla geocachare inte kan beskriva LW som en god kamrat efter att de har fått veta vad hon gjorde gentemot HD.
Citera
2019-12-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kan du ju verkligen inte hävda efter det som har kommit fram hittills! En god kamrat snor inte sin kompis man bakom kompisens rygg och sen låtsas som ingenting..

Att hennes kamrater inom de olika idrottsgrenar inte hade ngt ont att säga om henne strax efter försvinnandet ter väl sig naturligt: de flesta visste ju inget om hennes dubbelliv förrän de läste om det i tidningar. Ingen av dessa skidåkare och cyklister kunde ana vad Lena egentligen sysslade med när hon "hade så mycket energi".

Jag är övertygad om att alla geocachare inte kan beskriva LW som en god kamrat efter att de har fått veta vad hon gjorde gentemot HD.

Du, jag tror inte hon var väninna till HD först och främst.
Sen var hon inte pastor när hon inledde förhållandet med SD.
Man är väl inte ett med sitt yrke?
Det finns präster som inte är speciellt troende men man får en viss status när man utbildar sig till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in