2019-12-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Ponera att LW drog med sig baseballträet som sägs vara försvunnet innan hon gav sig ut för ett eventuellt möte? Då kanske det till och med handlar om något som mer liknar en nödvärnsituation.

ditt försök till desavouering av SJ beträffande den aspekten blir mest fånigt.

Jag tänker ens inte ponera i detta fallet att LW skulle ha tagit med sig ett basebollträ när vederbörande under den då aktuella kvällen lämnade sin bostadsrätt, däremot sagt, så känner jag mig mycket övertygad om att någon person placerade ut tillhygget och då, nära angränsande till mordplatsen i förväg för att då senare kunna brukas som mordvapen.

Att inte godta det vill säga, att desavouera, är något som du själv mycket ofta gör som skribent inom denna tråden, då allra främst när det gäller LW:s gamla anmälningar mot SD så som den så kallade "bilincidenten" för att sålunda rikta skulden på LW för SD:s "knoggnuggning" ... Gud skapade människan med en mun för att tala med, inte med hjälp av handen eller händerna, vilket i sin tur borde vara ett känt faktum för dig ?

Däremot sagt, så desavouerar jag att LW mördades, då som endast 45 år gammal, och till råga på allt faktiskt hade tre barn vid sin sida, jag desavouerar också vidare sagt, att mördaren går fri från ett åtal med mycket kännbara påföljder i detta fallet, ytterligare skall tilläggas ifrån min sida sagt, att jag även desavouerar att man smutskastar ett brottsoffer som mördats tillika desavouerar jag att man smutskastar KammarÅklagaren Åsa Hiding samt de övriga inom Rättsväsendet och försvarar den nu mordmisstänkte SD på sannolika skäl för att bragt LW om livet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 14:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad kommer bollträet ifrån, är inte det en trådsanning?

Citat:
Jag tror också det är en trådsanning, men i enlighet med Tjechovs gevär så, varför skulle LW ha ett bollträ i hallen om det inte skulle användas?

Här är ursprunget till den synnerligen envisa trådsanningen. Notera särskilt EGTs slarviga sätt att i detalj beskriva något som inte förekommit. EGT är Jokermannen light. Minns väl hon gjort de det vid ett flertal tillfällen som orsakade stor röra i tråden. T o m så att läckaget MV blev avstängd. Hur kan bollträt alltid stå innanför dörren om det inte existerat?

Postat 2018-06-13, 07:48 knappt en mån efter att LW försvann

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.
obs inlägget är avkortat.

Sen har pajasen JM fört fram bollträt som något fam Wesström saknat och i detalj beskrivit hur LW knäskålar krossats
Det finns inget bollträ allt är vilda spekulationer.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-01 kl. 14:31.
Citera
2019-12-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Pastor Lena Wesström lurade och ljög väl sig blå när hon högbröstat mässande om trohet för paret i vilken mannen blev så könsligt begärlig att hon liksom hennes kollegor i katolska kyrkan slängde allt vad heder och ära är. Det är verkligen stötande att hyckla om att LW var rättskaffens och ärlig (bara för att hon mördades) när det bevisligen var precis tvärt om.

En falsk profet vars egna åtrå var så stark att det svårligen går att förstå hur hon kunde fortsätta med falskspelet för alka hon kände i flera år.
Var hon så kär i kräket som lurat sin fru och barn och tänkte att hon själv var (knullade) så mycket bättre att hon inbillade sig att SD inte skulle tröttna på henne?

Den store kramkalas-kungen SD , eller som du så kärt kallar vederbörande för en normal Familjefar lurade och ljög sig både grön och lila när han högbröstat ställde upp sig framför sin Fru HD, SD påstod nog för HD att ifrågavarande hade varit och kört ett bröstpass på gymmet, när vederbörande i själva verket hade varit hos LW och utnyttjat henne sexuellt genom att inte passa på hennes bröst

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om vi jämför med SD, så försattes också vederbörande på fri fot ... för att till sist hämtas in med hjälp av en hel insats-styrka och för att därefter sedan häktas på sannolika skäl för att ha bragt LW om livet, vem säger då att inte samma sak kan hända med HD ?

Vad anbelangar HD, så kanske samma sak händer ifrågavarande förr eller senare, vederbörande står ju som bekant fortfarande skäligen misstänkt, vilket SD en gång i tiden också gjorde och som så småningom ändrades från skäligen misstänkt till sannolika skäl, vem säger då att inte HD kan hamna i samma situation ?

Mvh/ @JokerMannen

Helt klart.

Åsa Hiding vet precis vad hon gör, det är jag helt säker på. Hon "skyndar långsamt" och jag antar att HD är livrädd nu. Vare sig hon är skyldig eller fullkomligt oskyldig (vilket knappast är troligt). Hon kan inte ha umgåtts tight med SD ett helt år utan att begripa någonting alls. Tror inte att hon är helt blåst. Tvärtom.

Geofnattandet är kanske HDs sätt att öht överleva psykiskt innan "den stora smällen" kommer, dvs när Åsa Hiding släpper sin bomb och fallet går till åtal. När det nu blir.

En stensäker utnötningstaktik för alla inblandade. Förr eller senare faller en av käglorna och drar med sig de övriga.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-01 kl. 14:54.
Citera
2019-12-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är ursprunget till den synnerligen envisa trådsanningen. Notera särskilt EGTs slarviga sätt att i detalj beskriva något som inte förekommit. EGT är Jokermannen light. Minns väl hon gjort de det vid ett flertal tillfällen som orsakade stor röra i tråden. T o m så att läckaget MV blev avstängd. Hur kan bollträt alltid stå innanför dörren om det inte existerat?

Postat 2018-06-13, 07:48 knappt en mån efter att LW försvann

obs inlägget är avkortat.

Sen har pajasen JM fört fram bollträt som något fam Wesström saknat och i detalj beskrivit hur LW knäskålar krossats
Det finns inget bollträ allt är vilda spekulationer.

Familjen Wesstr*m saknar fortfarande än i dag ett basebollträ.

Gällande LW:s krossade knäskålar, så är du fortfarande osannfärdig i ditt påstående, jag har beskrivit det endast som tänkbart och ingenting annat.

Du har fortfarande inte svarat på min tidigare ställda fråga till dig, även itererad, vem, eller vilken, blir nästa säkra Gärningsperson för dig, som bringade livet om LW ?

Dina tidigare säkra Gärningspersoner 1: ) SD och 2: ) NW och nu den senaste 3: ) HD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart.

Åsa Hiding vet precis vad hon gör, det är jag helt säker på. Hon "skyndar långsamt" och jag antar att HD är livrädd nu. Vare sig hon är skyldig eller fullkomligt oskyldig (vilket knappast är troligt). Hon kan inte ha umgåtts tight med SD ett helt år utan att begripa någonting alls. Tror inte att hon är helt blåst. Tvärtom.

Geofnattandet är kanske HDs sätt att öht överleva psykiskt innan "den stora smällen" kommer, dvs när Åsa Hiding släpper sin bomb och fallet går till åtal. När det nu blir.

En stensäker utnötningstaktik för alla inblandade. Förr eller senare faller en av käglorna och drar med sig de övriga.

Jag är mycket imponerad av ditt framförda inom detta inlägget av dig tidigare skrivet, speciellt när du framförde att själva GeoCachandet för HD är ett tillvägagångssätt att överleva psykiskt innan den stora smällen kommer.

Det här mordfallet är ett mycket komplicerat fall att ta sig igenom, vilket i sin tur kräver lång tid, när man nu, som inom detta mordfallet gör ett noggrant arbeta med tidens gång, så brukar oftast slutresultatet bli mycket bra och därtill sagt också tillfredsställande, KammarÅklagaren Åsa Hiding, kommer förr eller senare att ro båten i land och därefter stundar ett åtal, vilket är min fullständiga övertygelse om att så blir fallet

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det uttalas väl inte om trovärdighetsfråga? Brott kan inte styrkas, på det som är samstämmigt kan man konstatera att knoggnuggningen inte är att anse som brottslig, för detta inverkar väl hennes försök att tvinga sig kvar i bilen?

"Uppgifterna om vad som ska ha hänt ”skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig”, skriver åklagaren och lägger till att den misstänkte: "

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Citera
2019-12-01, 16:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad kommer bollträet ifrån, är inte det en trådsanning?

Eller en freudiansk felsägning av EGT?
Citera
2019-12-01, 16:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Heter man Stefan, har flygcertifikat för små plan och ligger i skilsmässa, kan man bli väldigt farlig för sin omgivning? SA i Ronneby störtade sitt plan mot sin villa och omkom. Eftersom han prickade sitt hus, var det nog meningen att ta med sig familjen i självmordet alternativt ge den blivande exhustrun extra dåligt samvete för att hon ville skiljas.

Piloten SA verkade likt SD se sig som en superhjälte och hade Stålmannen som profilbild på sin Fb en period
Likt SD var han ett 70-talsbarn som var teknisk kunnig, social, äventyrlig, hade ett bra jobb, bodde i villa och var en aktiv föreningsmänniska i den lokala flygklubben.

Symboliskt för dessa Stefans kan vara att innanför hjälteskalen finns en liten, liten kille som inte klarar av att bli lämnad.
SD kan ha hotat att ta sitt liv och det kan ha varit därför HD eventuellt sjukskrev sig eller bytte pass på måndagen den 14 maj. Istället för att ta sitt liv släckte han LW:s som han ansåg var skulden till att HD inte ville han honom längre? Kanske hon skulle ta mordet som ett kärleksbevis och utåt sett verkar det som han lyckades eftersom de syntes bli tajtare efter mordet än innan skilsmässan.

Det som förbryllar är att HD inte ger något sken av att må dåligt över att hon är misstänkt som delaktig i mordet eller att hennes exman sitter häktad. Hennes inlägg på GC-kontot är naturligtvis tillrättalagda och man kan inte förvänta sig att hon ska visa sina innersta tankar, men det blir så fel att omvärlden bjuds på texter där det framgår att allt är toppen och det viktigaste för henne i livet tycks vara jakten på cacher.

Loggtext från HD 29/11 -19:
" {*FTF*} @ 11:08 😁

Idag för första gången på veckor sken solen och man såg den blå himmel som är så fin och jag var dessutom ledig. Hade en lugn och skön förmiddag hemma och höll som bäst på att plocka ihop för att åka på event i Arboga när det knackade till i mobilen. Två nya cacher!! Jag som hade förlikat mig med tanken att månadssviten med FTFer skulle brytas nu i november såg en öppning och styrde bilen åt "fel" håll mot event. Jag parkerar på ett lämpligt ställe och ser att vägen fram till burken bestod av orörd snö. Det var bara att gå fram och signera en tom loggremsa. Stort tack team_sq för denna burk. "

Det fetade: precis som LW.
Tydligen den typen av kvinnor som SD
gillar.
Citera
2019-12-01, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tänker ens inte ponera i detta fallet att LW skulle ha tagit med sig ett basebollträ när vederbörande under den då aktuella kvällen lämnade sin bostadsrätt, däremot sagt, så känner jag mig mycket övertygad om att någon person placerade ut tillhygget och då, nära angränsande till mordplatsen i förväg för att då senare kunna brukas som mordvapen.

Att inte godta det vill säga, att desavouera, är något som du själv mycket ofta gör som skribent inom denna tråden, då allra främst när det gäller LW:s gamla anmälningar mot SD så som den så kallade "bilincidenten" för att sålunda rikta skulden på LW för SD:s "knoggnuggning" ... Gud skapade människan med en mun för att tala med, inte med hjälp av handen eller händerna, vilket i sin tur borde vara ett känt faktum för dig ?

Däremot sagt, så desavouerar jag att LW mördades, då som endast 45 år gammal, och till råga på allt faktiskt hade tre barn vid sin sida, jag desavouerar också vidare sagt, att mördaren går fri från ett åtal med mycket kännbara påföljder i detta fallet, ytterligare skall tilläggas ifrån min sida sagt, att jag även desavouerar att man smutskastar ett brottsoffer som mördats tillika desavouerar jag att man smutskastar KammarÅklagaren Åsa Hiding samt de övriga inom Rättsväsendet och försvarar den nu mordmisstänkte SD på sannolika skäl för att bragt LW om livet.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, skulle hon på civiliserade människors sätt klivit ur bilen när han bad henne så hade hon sluppit bli ifrågasatt hos polisen och åklagaren. Då hade med största sannolikhet ingen knoggnuggning inträffat.

Men jag får heller inte ihop att SD skulle varit så slug och manipulativ, särskilt inte om han i förväg ställt ut något tillhygge på den eventuella mötesplatsen (vilket rimligtvis är obehövligt) och ändå menas att han skulle gjort sig av med LWs mobil mot Vivalla, om nu det är den som hittats vilket jag inte sett bekräftat officiellt. Är det LWs mobil så är jag lur på att det är någon kyligare än SD, som känner till ganska mycket om hans och LWs trassliga relation.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-01 kl. 17:03.
Citera
2019-12-01, 16:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Heter man Stefan, har flygcertifikat för små plan och ligger i skilsmässa, kan man bli väldigt farlig för sin omgivning? SA i Ronneby störtade sitt plan mot sin villa och omkom. Eftersom han prickade sitt hus, var det nog meningen att ta med sig familjen i självmordet alternativt ge den blivande exhustrun extra dåligt samvete för att hon ville skiljas.

Piloten SA verkade likt SD se sig som en superhjälte och hade Stålmannen som profilbild på sin Fb en period
Likt SD var han ett 70-talsbarn som var teknisk kunnig, social, äventyrlig, hade ett bra jobb, bodde i villa och var en aktiv föreningsmänniska i den lokala flygklubben.

Symboliskt för dessa Stefans kan vara att innanför hjälteskalen finns en liten, liten kille som inte klarar av att bli lämnad.
SD kan ha hotat att ta sitt liv och det kan ha varit därför HD eventuellt sjukskrev sig eller bytte pass på måndagen den 14 maj. Istället för att ta sitt liv släckte han LW:s som han ansåg var skulden till att HD inte ville han honom längre? Kanske hon skulle ta mordet som ett kärleksbevis och utåt sett verkar det som han lyckades eftersom de syntes bli tajtare efter mordet än innan skilsmässan.

Det som förbryllar är att HD inte ger något sken av att må dåligt över att hon är misstänkt som delaktig i mordet eller att hennes exman sitter häktad. Hennes inlägg på GC-kontot är naturligtvis tillrättalagda och man kan inte förvänta sig att hon ska visa sina innersta tankar, men det blir så fel att omvärlden bjuds på texter där det framgår att allt är toppen och det viktigaste för henne i livet tycks vara jakten på cacher.

Loggtext från HD 29/11 -19:
" {*FTF*} @ 11:08 😁

Idag för första gången på veckor sken solen och man såg den blå himmel som är så fin och jag var dessutom ledig. Hade en lugn och skön förmiddag hemma och höll som bäst på att plocka ihop för att åka på event i Arboga när det knackade till i mobilen. Två nya cacher!! Jag som hade förlikat mig med tanken att månadssviten med FTFer skulle brytas nu i november såg en öppning och styrde bilen åt "fel" håll mot event. Jag parkerar på ett lämpligt ställe och ser att vägen fram till burken bestod av orörd snö. Det var bara att gå fram och signera en tom loggremsa. Stort tack team_sq för denna burk. "

??? GC kontot är väl till för att göra inlägg om hittade cacher. Väldigt få exponerar väl sina innersta tankar och känslor på sociala medier. För inte länge sedan så var ni väl några som tyckte MH skulle skämmas för att hon bloggade om personliga saker. UW skildes från en till som hängde på sociala medier, människor som jobbar inom IT sektorn har ofta lägre tolerans för att visa upp för mycket av privatlivet p bloggar och liknande
Citera
2019-12-01, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller en freudiansk felsägning av EGT?

Det skulle kunna stämma att basebollträt verkligen har funnits, saknas, men att EGT inte gjorde den kopplingen att det skulle vara mordvapnet.

Det finns ju något ologiskt i det; att gm skulle tagit med sig det när de gick tillsammans neråt vägen. Vem följer med en ondsint "bat"man?

Att gm skulle ha återvänt till bostaden för att hämta ett basebollträ för att avsluta det hela känns inte heller rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in