2019-12-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Njae, jag tror han kan ha huggit tag i hennes arm och tagit mobilen.

Tekniska bevisen kommer förhoppningsvis berätta.

Samtal emellan de båda kommer nog inte se vackra ut från något håll, tror jag.
Vänner och anhöriga ska nog låta bli att läsa FUP om de inte vill bli omskakade i sina föreställningar.

Om det skulle ha varit så, så borde det ha varit ett jävla liv på
vägen ner mot planket.
Då borde "hörvittnet", i den mån det existerar, ha hört mer än
några som pratade, tycker att det skulle ha varit livligare än så.

Vad gäller det sista så delar jag din uppfattning.
Citera
2019-12-01, 01:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför är du så övertygad om att denna tråd skulle vara skonad från desinformation från SDs vänner och allierade,när dom flesta trådar i ABK har en eller flera personer som försöker styra inläggen bort från GM och frenetiskt försöker skuldbelägga offret.Man behöver inte vara någon Leif GW Persson för att begripa det.Och nej jag tror inte att LW var guds gåva till mänskligheten och hon hade säkert sina brister och fel,men å andra sidan vilken människa har inte det,inte ens Jesus var felfri,men däremot så tror jag att LW förväntade sej ett liv tillsammans med SD och köpte alla hans lögner till den dagen hon förstod att han aldrig skulle lämna HD,Och jag är helt övertygad om att LW konfronterade SD om alla dessa lögner,tyvärr fick hon betala med sitt liv.

Och för övrigt så tycker jag att Notknapparen skriver mycket som är intressant för tråden

Jag tror inte att det inte existerar men det är knappast de flesta. Och det blir fånigt när man ifrågasätter ett långsökt argument/spekulation och det insinueras att det görs för att man "skyddar" MGM.

Att LW åtminstone initialt förväntade sig ett liv med SD stämmer nog ifall man ska tro på postare som sagt sig känt LW och berättat att hon talat om det. Däremot är det inte givet att han ljugit för henne, vare sig att han lovat lämna HD och gifta sig med LW. Inte ens om han lovat detta är det ju nödvändigt att det var lögn, det är rätt vanligt att känslor kan svalna även om man varit genuint förälskad i en person. Det är ju självklart att man kan skiljas i Sverige.
Citera
2019-12-01, 01:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Missförstår du med avsikt? Det som framstår som paranoia i notknapperens inlägg är hens återkommande antydningar om att postare som ifrågasätter helgonförklaringen av LW skulle ha en specifik agenda mer eller mindre på SDs uppdrag. Eller antagandet om att man bara kan ha en viss uppfattning om man känner någon av de inblandade.

Sätt dig inte in för mycket i störningar, det kanske smittar.

Ja, det är tydligen så obegripligt för
kantoneringslobbyn att inte alla tyckte om
LW så att den enda förklaring de kan
tänka sig är att SD måste ha hjärntvättat
alla som tycker så.

Det ska bli spännande när FUP kommer
att se hur kantoneringslobbyn kommer
att hantera den info som blir offentlig där
om LW. Jag tror som Ulanna att många
kommer att bli omskakade i sina
föreställningar.
Citera
2019-12-01, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tror inte att hon är ensamvårnadshavare. Ensam om att vårda barnen däremot.

De tycks vara likadana typ hela gänget. Man skulle ha kunnat tro att LW också prioriterade ungarna efter skilsmässan - men nej. Vuxenlekarna var viktigare..
Hade du läst hela min mening så skrev jag att "har hon inte fattat att hon för tillfället är ensam vårdnadshavare".

Som jag ser det är det inte rättvist att jämföra hur LW prioriterade barnen vid sin skilsmässa... hennes barn hade inte en pappa som satt inne misstänkt för mord... och en mamma som var MGK. Viss skillnad!
Citera
2019-12-01, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hon kanske bara får övervakade träffar med barnen? De kan ju vara omhändertagna p g a att mamma och pappa är mordmisstänkta.
Fast lek i skog går nog alltid först för Isdrottningen ändå. Flickorna har ju sina intressen med kaniner, hästar och lånehundar.
Vi vet ju att HD/SD redan för 3 år sen tyckte att en hund var en bra barnvakt när de valde lek i skog 14 mil bort och lämnade "avkommorna" ensamma hemma nästan ett dygn.

Barnen har haft "turen" att ha tillgång till djuren...
Ja... jag har också funderat över hur det är när någon är misstänkt för så grovt brott... får/har hon barnen hemma?
Citera
2019-12-01, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan barnen valt att bo hos morföräldrarna som har en villa i Vivalla?
Morföräldararna har villa i Lundby (strax norr om Vivalla... dock väldigt nära).

Frågan ang om barnen "får välja" att bo hos morföräldrarna är intressant, likväl frågan ang hur HD får ha barnen hemma som misstänkt.
Citera
2019-12-01, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om det gör gott för henne att komma ut då och då så är hon antagligt en bättre morsa än om hon offrar sina andningshål för att vara med barn som sedan ska ha dåligt samvete över att "mamma levde bara för mig". Om HD haft depression så är det lätt att falla tillbaka i det, och det skulle definitivt inte göra henne till en bättre förälder.
Som vuxen får man ta ansvar... det ligger inte på barnen!

Dessa barn behöver i vuxen ålder inte ha dåligt samvete ang att hon (och SD) valt att leva enbart för dem. Tyvärr tror jag att deras upplevelser ang sin barndom... när dom ser tillbaka... är precis tvärtom.

Jag tror att de (barnen) är rädda nu att även mamma ska hamna där SD befinner sig.
Citera
2019-12-01, 08:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som vuxen får man ta ansvar... det ligger inte på barnen!

Dessa barn behöver i vuxen ålder inte ha dåligt samvete ang att hon (och SD) valt att leva enbart för dem. Tyvärr tror jag att deras upplevelser ang sin barndom... när dom ser tillbaka... är precis tvärtom
.

Jag tror att de (barnen) är rädda nu att även mamma ska hamna där SD befinner sig.

Precis som LWs barn.
GC verkar vara en farlig drog.
Starkt beroendeframkallande.
Citera
2019-12-01, 08:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför är du så övertygad om att denna tråd skulle vara skonad från desinformation från SDs vänner och allierade,när dom flesta trådar i ABK har en eller flera personer som försöker styra inläggen bort från GM och frenetiskt försöker skuldbelägga offret.Man behöver inte vara någon Leif GW Persson för att begripa det.Och nej jag tror inte att LW var guds gåva till mänskligheten och hon hade säkert sina brister och fel,men å andra sidan vilken människa har inte det,inte ens Jesus var felfri,men däremot så tror jag att LW förväntade sej ett liv tillsammans med SD och köpte alla hans lögner till den dagen hon förstod att han aldrig skulle lämna HD,Och jag är helt övertygad om att LW konfronterade SD om alla dessa lögner,tyvärr fick hon betala med sitt liv.

Och för övrigt så tycker jag att Notknapparen skriver mycket som är intressant för tråden

Du tycker inte du gör samma korkade misstag som dom andra LW dyrkarna att i en tråd som handlar om att hon blev mördad bortse att hennes "fel och brister" var orsaken till det.

Det är så lätt att glömma vad denna tråd handlar om eller?

Det intressantaste är att Notknapparen " inte tror otroheten har med mordet att göra".
Hon har liksom JM svårt att skilja på vad hon vill ska vara sant och vad hon tror.
Citera
2019-12-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Precis som LWs barn.
GC verkar vara en farlig drog.
Starkt beroendeframkallande.
LW:s barn hade inte en pappa som satt i finkan misstänkt för mord... ej heller någon mamma som varit intagen som misstänkt GK.

HD har möjligheten (än så länge) att låta barnen komma i första hand (vilket LW tyvärr inte har) men tyvärr så verkar hon inte tänka så långt.
Citera
2019-12-01, 08:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
LW:s barn hade inte en pappa som satt i finkan misstänkt för mord... ej heller någon mamma som varit intagen som misstänkt GK.

HD har möjligheten (än så länge) att låta barnen komma i första hand (vilket LW tyvärr inte har) men tyvärr så verkar hon inte tänka så långt.

Jag svarade på:

Citat:

Dessa barn behöver i vuxen ålder inte ha dåligt samvete ang att hon (och SD) valt att leva enbart för dem. Tyvärr tror jag att deras upplevelser ang sin barndom... när dom ser tillbaka... är precis tvärtom
.

Det stämmer även in på LW.

”Tyvärr tror jag att deras upplevelser ang sin barndom... när dom ser tillbaka... är precis tvärtom”
Citera
2019-12-01, 08:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det är kanske precis det hon gör? Sätter barnen i första rummet genom att ta hand om sitt eget välbefinnande? En person som sjunker ned i depression, vilket är lätt hänt för den som haft det, är typiskt inte någon bra mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in