2019-12-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är kanske precis det hon gör? Sätter barnen i första rummet genom att ta hand om sitt eget välbefinnande? En person som sjunker ned i depression, vilket är lätt hänt för den som haft det, är typiskt inte någon bra mamma.
Så du menar att det är att "ta hand om sitt eget välbefinnande" sker genom att vara ute på div geo-äventyr i stället för att ta hand om och umgås med sina barn skulle vara bättre för någon som mår dåligt?

Hennes samvete/mående borde väl bli bättre genom att ta hand om barnen... ev med hjälp av sina föräldrar och att de kan umgås alla tillsammans.
Citera
2019-12-01, 09:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så du menar att det är att "ta hand om sitt eget välbefinnande" sker genom att vara ute på div geo-äventyr i stället för att ta hand om och umgås med sina barn skulle vara bättre för någon som mår dåligt?

Hennes samvete/mående borde väl bli bättre genom att ta hand om barnen... ev med hjälp av sina föräldrar och att de kan umgås alla tillsammans.

Det där låter som shaming snarare än ett konstruktivt råd.

Jo, jag menar att det är att ta hand om sina barn att ge utrymme för eget välbefinnande. Dels att komma ut och få motion men också tillfälle att ventilera tillvaron hur hon har det med andra vuxna (som dessutom känner såväl SD och LW). Det finns säkert en hel del oro hos HD även om hon själv kanske är oskyldig.
Människor som drabbas av stroke får också ofta depressioner och HD som arbetar med detta är nog insatt i hur det kan slita på anhöriga också och hur viktigt det är att försöka att inte isolera sig i en kokong. Familjemedlemmar är inte alltid bästa samtalspartner. Hur tänker du att hon ska ventilera hennes tankar och känslor med sina minderåriga barn utan att riskera att tynga ned dem? Hon kanske inte har anledning att ha dåligt samvete överhuvudtaget.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-01 kl. 09:44.
Citera
2019-12-01, 09:49
Medlem
Citat:
Det finns säkert en hel del oro hos HD även om hon själv kanske är oskyldig.

Eller också så var HD involverad i mordet på LW, vilket är betydligt mer troligare än det motsatta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Eller också så var HD involverad i mordet på LW, vilket är betydligt mer troligare än det motsatta.

Mvh/ @JokerMannen

Varför är det mer troligt, om hon dessutom släppts?
Citera
2019-12-01, 10:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar som att vissa inte tror att SD ljuger, utan att det är L*ena som ljuger.
Suck.

Jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att det blir ett åtal och att domen är övertygande så att det håller i HR.

Att få läsa SDs förhör ska bli ett sant nöje.

Både SD och LW har ljugit mycket för familj och vänner.
Citera
2019-12-01, 10:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Hiding väntar fortfarande på NFC resultat och utredning pågår angående HD.

Det kan vara en tidsfråga tills även HD omhäktas på sannolika skäl.

SD var också ute på fri fot skäligen misstänkt i över ett år.
Citera
2019-12-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du tycker inte du gör samma korkade misstag som dom andra LW dyrkarna att i en tråd som handlar om att hon blev mördad bortse att hennes "fel och brister" var orsaken till det.

Det är så lätt att glömma vad denna tråd handlar om eller?

Det intressantaste är att Notknapparen " inte tror otroheten har med mordet att göra".
Hon har liksom JM svårt att skilja på vad hon vill ska vara sant och vad hon tror.

LW blev inte bragt om sitt liv på grund av att vederbörande hade fel och brister, det är något som endast förekommer och lever inom din egen imaginära värld, däremot sagt, så hade mördaren stora fel och brister, detta sagt med anledning av att mördaren var den personen som ansåg sig ha rätten till att ta lagen i sin egen händer och för att därnäst begå ett mord genom att bringa livet om sitt då utvalda offer, det vill säga, det du kallar för fel och brister, är vad du kan se hos personer som mördar andra människor, inte hos offren.

Tråden handlar om mordet på LW, det vill säga, vem som bringade livet om LW och tillika, varför mördaren tog lagen i egna händer.

Och inom detta fallet samt enligt ovan skrivet, så är det mycket troligt att den nu länge mordmisstänkte SD på sannolika skäl är den personen som bringade livet om LW, samt att HD med mycket stor sannolikhet var på ett eller annat sätt involverad i mordet på LW.

Du har under en längre tid undvikit att svara på min tidigare ställda fråga till dig och jag undrar varför ?

Itererat: Först var du tvärsäker på att SD var den rätta Gärningspersonen, sedan var du säker på att NW var den rätta Gärningspersonen, sedan blev du plötsligt tvärsäker på att HD var den rätta Gärningspersonen och att SD endast hade hjälpt till lite grann vid sidan av, min fråga löd då till dig enligt följande sagt, vem, eller vilken person blir din nästa säkra Gärningsperson?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hiding väntar fortfarande på NFC resultat och utredning pågår angående HD.

Det kan vara en tidsfråga tills även HD omhäktas på sannolika skäl.

SD var också ute på fri fot skäligen misstänkt i över ett år.

Jo förvisso är hon fortsatt misstänkt men jag tänker att misstanken kan vara av indiciekaraktär. Motiv på grund av tjafset samt att de faktiskt umgåtts till och från, det kan finnas dna spår i varandras bilar, bostäder och så vidare.
Citera
2019-12-01, 10:44
Medlem
Citat:
LW blev inte bragt om sitt liv på grund av att vederbörande hade fel och brister, det är något som endast förekommer och lever inom din egen imaginära värld, däremot sagt, så hade mördaren stora fel och brister, detta sagt med anledning av att mördaren var den personen som ansåg sig ha rätten till att ta lagen i sin egen händer och för att därnäst begå ett mord genom att bringa livet om sitt då utvalda offer, det vill säga, det du kallar för fel och brister, är vad du kan se hos personer som mördar andra människor, inte hos offren.

Tråden handlar om mordet på LW, det vill säga, vem som bringade livet om LW och tillika, varför mördaren tog lagen i egna händer.

Och inom detta fallet samt enligt ovan skrivet, så är det mycket troligt att den nu länge mordmisstänkte SD på sannolika skäl är den personen som bringade livet om LW, samt att HD med mycket stor sannolikhet var på ett eller annat sätt involverad i mordet på LW.

Du har under en längre tid undvikit att svara på min tidigare ställda fråga till dig och jag undrar varför ?

Itererat: Först var du tvärsäker på att SD var den rätta Gärningspersonen, sedan var du säker på att NW var den rätta Gärningspersonen, sedan blev du plötsligt tvärsäker på att HD var den rätta Gärningspersonen och att SD endast hade hjälpt till lite grann vid sidan av, min fråga löd då till dig enligt följande sagt, vem, eller vilken person blir din nästa säkra Gärningsperson?

Mvh/ @JokerMannen

Fast nu ser ju lagstiftaren att provokationer från BO kan verka förmildrande till rubricering eller straffmätning för gärningen. Och den regeln har man väl för att man har erfarenhet av att en del BO faktiskt betett sig jävligt medan de levde?
Så BOs handel och vandel i relation till GM är ganska relevant.

Ponera att LW drog med sig baseballträet som sägs vara försvunnet innan hon gav sig ut för ett eventuellt möte? Då kanske det till och med handlar om något som mer liknar en nödvärnsituation.

Så jag skulle nog snåla på moralkakorna beträffande vad man får resonera om kring BO, ditt försök till desavouering av SJ beträffande den aspekten blir mest fånigt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-01 kl. 10:52.
Citera
2019-12-01, 10:56
Medlem
Citat:

Om vi jämför med SD, så försattes också vederbörande på fri fot ... för att till sist hämtas in med hjälp av en hel insats-styrka och för att därefter sedan häktas på sannolika skäl för att ha bragt LW om livet, vem säger då att inte samma sak kan hända med HD ?

Vad anbelangar HD, så kanske samma sak händer ifrågavarande förr eller senare, vederbörande står ju som bekant fortfarande skäligen misstänkt, vilket SD en gång i tiden också gjorde och som så småningom ändrades från skäligen misstänkt till sannolika skäl, vem säger då att inte HD kan hamna i samma situation ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 11:00
Medlem
Citat:
Om vi jämför med SD, så försattes också vederbörande på fri fot ... för att till sist hämtas in med hjälp av en hel insats-styrka och för att därefter sedan häktas på sannolika skäl för att ha bragt LW om livet, vem säger då att inte samma sak kan hända med HD ?

Vad anbelangar HD, så kanske samma sak händer ifrågavarande förr eller senare, vederbörande står ju som bekant fortfarande skäligen misstänkt, vilket SD en gång i tiden också gjorde och som så småningom ändrades från skäligen misstänkt till sannolika skäl, vem säger då att inte HD kan hamna i samma situation ?

Mvh/ @JokerMannen

Jag påstår inte att det inte kan hända, så öda ingen tid på att argumentera om det. Det jag påstår är att det är fullt möjligt att hon faktiskt är oskyldig i det avseendet. Om Hiding har hårda bevis för parets skuld, eller någon av dem, så ska hon väcka åtal utan dröjsmål väl?
Eftersom de ännu är misstänkta så finns kanske ännu inte några hårda bevis?
Citera
2019-12-01, 11:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo förvisso är hon fortsatt misstänkt men jag tänker att misstanken kan vara av indiciekaraktär. Motiv på grund av tjafset samt att de faktiskt umgåtts till och från, det kan finnas dna spår i varandras bilar, bostäder och så vidare.
Ja, det är intressant det här med att HD också är misstänkt för mord. Flera här har spekulerat om att Hiding skulle misstänka HD för att vara inblandad i bullerplanksscenariot, dvs. att hon skulle ha lockat dit LW eller rentav hållit fast henne åt SD, men det tycker jag blir alldeles för långsökt. Troligare är väl att misstankarna mot HD står på egna ben, och att det i det fallet handlar om ett helt annat scenario där SD kanske inte är inblandad alls. T.ex. begärdes ju HD häktad av en annan åklagare (TE), och det var också en annan domare (JL) som beslutade att hon skulle häktas som skäligen misstänkt. Den bevisning HD häktades på kan ha varit de fynd som enligt media gjordes vid den tekniska undersökningen av hennes bostad nu i höstas, snarare än på något som hittades vid bullerplanket i fjol. Enligt den senaste artikeln i NA säger åklagaren att misstankarna mot HD kvarstår i väntan på slutredovisningen från NFC, och min gissning är att det kan handla om att man nu försöker bestämma sig för om brottsplatsen skall ha varit HD:s bostad eller buskaget bakom bullerplanket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in