2019-12-01, 17:16
Medlem
Sunimods avatar
Intressant sökområde Bäveån för precis intill finns en hel del båtar uppställda och polisen har tidigare varit intresserade av om det kan finnas något i en uppställd båt.

https://www.google.se/maps/@58.3438936,11.912891,1203m/data=!3m1!1e3
Citera
2019-12-01, 17:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Just det. Vi vet att allmäheten vill veta - saker som INTE polis eller t exMP, FIKK får lämna ut.

INSE att polis endast ger ut saker i media - i hopp om allmänhetens vilja att hitta spår.
De FÅR (enligt lagen) och KAN INTE heller lämna ut detaljer som kan komma att sabotera en rättegång om brott. Just - för att ni (allmogen) inte gör annat än glappar med munnen ...

Ingen av er skulle platsa vare sig inom FM eller Polisen som anställda. Helt klart. För ni klarar inte av att hålla tyst.

INSE - det!!!

---
Och ja - jag har arbetat inom FM = kollad och klar (ang brott och sekretess - vilket man gör kontinuerligt vid ev. ny anställning) - inser också att ni aldrig kan bli anställda inom denna changer/bransh.

Varför? Ni kan inte sluta glappa.

Vad är det här för tramsigt inlägg?
Varför är du här i denna tråd på detta forum om du inte vill diskutera brottsfallet?

SÅ oseriöst det bara kan bli, och ger inget vidare stabilt intryck.
Hade du varit anställd inom FM eller Rättsväsendet hade du inte suttit här och bröstat dig.
Citera
2019-12-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Imorgon återupptar dom sökandet. Intressant att kunna följa dom live.

Mycket intressant. Dom arbetar systematiskt. Liksom det görs på andra enheter hos polisen. Tur att vattnet i ån är svalt.
Citera
2019-12-01, 17:32
Medlem
Marsipanankas avatar
Förmodligen har delningen av kroppen skett i MGM:s lägenhet, gissningsvis badkaret eller dusch, beroende av vilket han har.
Därefter har han lagt delarna i plastpåsar och burit ner till sitt förråd under natten mellan 14 och 15 nov.
Dagen natten därpå har han fått hjälp att transportera plastpåsarna till olika ställen. Jag tror inte de har placerats på samma plats utan olika. Det kan t o m vara så att vissa av plastpåsarna har innehållit mindre delar och dessa kan ha slängts i soptunnor utomhus. Det kan också vara så att de körts iväg till andra städer. Troligtvis, mest sannolikt är att han fått hjälp av någon, förmodligen en nära släkting eller någon annan, med missbruksproblem.
Citera
2019-12-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Tycker du ska lämna FB... Källorna har polisen/vittnen

Håller med Monocerotis.
Och .. det är tillåtet att spekulera här utan källhänvisningar.
Om inte det vore möjligt så skulle alla boende i Uddevalla som skriver här
samt de som är bekanta /bekantas bekanta med W och GMG
inte kunna skriva något alls,
samt övriga som kan tillföra något i form av en bra tankegång eller någon kunskap i något
specifikt avseende osv..
Citera
2019-12-01, 17:38
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Någon som har koll på om plastmorsan fortfarande spammar sönder sin FB med anti utvisningsgrupper eller har hon fattat att det kanske inte passar in just nu...
Citera
2019-12-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Förmodligen har delningen av kroppen skett i MGM:s lägenhet, gissningsvis badkaret eller dusch, beroende av vilket han har.
Därefter har han lagt delarna i plastpåsar och burit ner till sitt förråd under natten mellan 14 och 15 nov.
Dagen natten därpå har han fått hjälp att transportera plastpåsarna till olika ställen. Jag tror inte de har placerats på samma plats utan olika. Det kan t o m vara så att vissa av plastpåsarna har innehållit mindre delar och dessa kan ha slängts i soptunnor utomhus. Det kan också vara så att de körts iväg till andra städer. Troligtvis, mest sannolikt är att han fått hjälp av någon, förmodligen en nära släkting eller någon annan, med missbruksproblem.

Väldigt konstigt i och för sig, varför en viktig del som är lätt att identifiera som W, dumpas så centralt.
Det kan man anta eftersom de letar i de centrala delarna av Uddevalla.
Just en viktig del borde han åkt långt bort med ...?
Bara en tanke -
Senast redigerad av Marielo 2019-12-01 kl. 17:42.
Citera
2019-12-01, 17:42
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Just det. Vi vet att allmäheten vill veta - saker som INTE polis eller t exMP, FIKK får lämna ut.

INSE att polis endast ger ut saker i media - i hopp om allmänhetens vilja att hitta spår.
De FÅR (enligt lagen) och KAN INTE heller lämna ut detaljer som kan komma att sabotera en rättegång om brott. Just - för att ni (allmogen) inte gör annat än glappar med munnen ...

Ingen av er skulle platsa vare sig inom FM eller Polisen som anställda. Helt klart. För ni klarar inte av att hålla tyst.

INSE - det!!!

---
Och ja - jag har arbetat inom FM = kollad och klar (ang brott och sekretess - vilket man gör kontinuerligt vid ev. ny anställning) - inser också att ni aldrig kan bli anställda inom denna changer/bransh.

Varför? Ni kan inte sluta glappa.

Stilla undran; använder man ofta sär skrivning inom denna 'changer/bransh'? OM du nu har arbetat där är kraven på grundläggande kunskaper i svenska slopade.
Citera
2019-12-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Vet inte hur det funkar med advokater och vad dom får säga, men i mina yngre dagar satt jag med restriktioner på ett av landets häkten med noll kontakt med andra intagna.
När jag hade min promenad/rökpaus så lyckades jag ändå föra diskussioner med andra intagna på andra sidan en trävägg som delade upp "tårtbitarna" mellan intagna....

OK, ja det beror kanske på hur lokalen är inredd alltså.
Sen så kan ju andra intagna fara med osanning eller tro sig ha hört något.
Citera
2019-12-01, 17:45
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Håller med Monocerotis.
Och .. det är tillåtet att spekulera här utan källhänvisningar.
Om inte det vore möjligt så skulle alla boende i Uddevalla som skriver här
samt de som är bekanta /bekantas bekanta med W och GMG
inte kunna skriva något alls,
samt övriga som kan tillföra något i form av en bra tankegång eller någon kunskap i något
specifikt avseende osv..

Du kanske skulle plugga på skillnaden mellan spekulation och trådsanning...
Citera
2019-12-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Stilla undran; använder man ofta sär skrivning inom denna 'changer/bransh'? OM du nu har arbetat där är kraven på grundläggande kunskaper i svenska slopade.

Ja precis vad jag reflekterade över också!! "Changer" ... menar han "genre" tro ....?

Var det inte en känd psykolog som skrev att positivt och konstruktivt "skvaller" bidrar till samhällets / civilisationens utveckling ...
Allt "skvaller" är inte av ondo.
I alla grupper av människor finns seriösa och mindre seriösa ...
Citera
2019-12-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp
Jag skrev tidigare om diverse händelser på Orust med pådrag i närheten av Vräland och Varekil.

Det har inte med W att göra så glöm det!

Bra! Då kanske vi kan avfärda det. Vet du vad det handlade om på Orust?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in