2019-12-01, 16:56
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Handlar mer om vart GM har rört sig när mobilspårningen ligger färdig
Så du menar att spårningen visar att han varit där några fåtal minuter för att dumpa en del?
Polisen sökte i Uddevalla den dagen
Citera
2019-12-01, 16:58
Medlem
Antar att det var vid bäveån dem gjort fyndet.
Citera
2019-12-01, 16:58
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Jo... Mina källor säger detta. Enda sanna källan är polisen där har vi ingen insyn.. Vad du tror och jag vet är olika teorier som allt annat här på fb

I mina ögon "vet" du ingenting sålänge du inte kan presentera en källa på det du påstår. Tills dess är ditt påstående bara en till trådsanning som inte är bekräftad.
Mina källor säger att kroppsdelen återfanns i garaget hos mgm: s pappa, och att eftersökandet är koncentrerat till vattendrag för att mgm berättade det under förhör i torsdags.
Detta "vet" jag, medans du gissar på att delen återfanns på Orust. Ser du vikten av att presentera en källa nu?

OBS!! Detta inlägg är INTE sant. Jag har ingen trovärdig källa till mina påståenden. Jag visar endast för en annan användare att påståenden utan källor är värdelösa OBS!!
Citera
2019-12-01, 17:00
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så du menar att spårningen visar att han varit där några fåtal minuter för att dumpa en del?
Polisen sökte i Uddevalla den dagen
Fynden runt Bulid? Min teori han /dom har spridit runt
Citera
2019-12-01, 17:01
Medlem
T34Panzers avatar
Spelar det någon roll just nu var de fann kroppsdelen?

För oavsett VAR dom fann den (detta kommer vi att få veta tids nog,) så är det uppenbart att det NU söks i ett specifikt område i Bäveån.

Polisen måste fått i indikationer på att detta är intressant annars hade inte Kustbevakningen sökt så fokuserat som dom gjorde hela dagen igår, enligt kartan i MarineTraffic.
Citera
2019-12-01, 17:01
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
I mina ögon "vet" du ingenting sålänge du inte kan presentera en källa på det du påstår. Tills dess är ditt påstående bara en till trådsanning som inte är bekräftad.
Mina källor säger att kroppsdelen återfanns i garaget hos mgm: s pappa, och att eftersökandet är koncentrerat till vattendrag för att mgm berättade det under förhör i torsdags.
Detta "vet" jag, medans du gissar på att delen återfanns på Orust. Ser du vikten av att presentera en källa nu?

OBS!! Detta inlägg är INTE sant. Jag har ingen trovärdig källa till mina påståenden. Jag visar endast för en annan användare att påståenden utan källor är värdelösa OBS!!
Tycker du ska lämna FB... Källorna har polisen/vittnen
Citera
2019-12-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja man får hoppas att de nu hanterar det så tragiska fyndet med maximal taktisk kompetens. Nog inte helt uteslutet att han kommer att erkänna då han konfronteras med detta.
Med reservation för att han redan vet.

En risk kan ju annars vara att han får info från personal på häktet, kanske har han lojala bruschor där?

Han borde ju bli rejält omskakad av att se en bild nu!
Undrar om hans försvarsadvokat har rätt att antyda om att ett fynd gjorts ...
Känner inte till den biten ...
Eller kan det komma från medintagna, om han nu kan prata alls med dem.
Att gå och röka får de göra ensamma, inte tillsammans med andra rökare.
Även det bevakas.
Citera
2019-12-01, 17:02
Medlem
Citat:
Handlar mer om vart GM har rört sig när mobilspårningen ligger färdig

Polisen bekräftade själva igår att de söker i Uddevalla efter mer bevis med hjälp av kustbevakningen..

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polisen-får-hjälp-av-kustbevakningen-i-sökarbetet-1.20990625

Och om du följt tråden borde du själv sett länken där man kan följa båten i realtid..

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:15
Citera
2019-12-01, 17:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag förstår hur du tänker. Du ser det med den utomståendes nyfikna ögon, du vill veta allt.

Du måste samtidigt förstå att alla uppgifter kring en mordutredning är att betrakta som känsliga. Detta för att inte påverka vittnen och av. GM. De uppgifter som kommer till medias kännedom kring Wilmas öde är så kallade "köttbitar" för att ev. få en reaktion från allmänheten.

- - -

Just det. Vi vet att allmäheten vill veta - saker som INTE polis eller t exMP, FIKK får lämna ut.

INSE att polis endast ger ut saker i media - i hopp om allmänhetens vilja att hitta spår.
De FÅR (enligt lagen) och KAN INTE heller lämna ut detaljer som kan komma att sabotera en rättegång om brott. Just - för att ni (allmogen) inte gör annat än glappar med munnen ...

Ingen av er skulle platsa vare sig inom FM eller Polisen som anställda. Helt klart. För ni klarar inte av att hålla tyst.

INSE - det!!!

---
Och ja - jag har arbetat inom FM = kollad och klar (ang brott och sekretess - vilket man gör kontinuerligt vid ev. ny anställning) - inser också att ni aldrig kan bli anställda inom denna changer/bransh.

Varför? Ni kan inte sluta glappa.
Citera
2019-12-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee

Om dem gjort fyndet i pappans garage.
Borde då inte pappan sitta häktad nu?
Citera
2019-12-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, eller så kanske han kan se det på tv i sin cell.
Han har knappast TV i sin "cell".
Citera
2019-12-01, 17:07
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Han borde ju bli rejält omskakad av att se en bild nu!
Undrar om hans försvarsadvokat har rätt att antyda om att ett fynd gjorts ...
Känner inte till den biten ...
Eller kan det komma från medintagna, om han nu kan prata alls med dem.
Att gå och röka får de göra ensamma, inte tillsammans med andra rökare.
Även det bevakas.

Vet inte hur det funkar med advokater och vad dom får säga, men i mina yngre dagar satt jag med restriktioner på ett av landets häkten med noll kontakt med andra intagna.
När jag hade min promenad/rökpaus så lyckades jag ändå föra diskussioner med andra intagna på andra sidan en trävägg som delade upp "tårtbitarna" mellan intagna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in