2019-12-01, 11:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Han har varit på förhör som X-antal andra också varit som umgås med MGM.
Och han var här i den aktuella tiden.

Han bor ju inte i Uddevalla. Så han var här på besök.

Vet du när kusinen kom till Uddevalla, vilket datum, ungefärligt.

Och vet du om MGM och kanske även BO var dataspelsberoende?

Och vet du när MGM flyttade in i sin lägenhet och hur fick han den?
Citera
2019-12-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tannii
Nu sitter GW och pratar om fallet på Nyhetsmorgon!

Vad kom han fram till?
Citera
2019-12-01, 11:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Alltså kan det snälla, slutas diskuteras huruvida lämpligt det är att en 17 åring bor hemifrån eller inte!! Hur många flyttar inte till studentboende i och med att de börjar gymnasiet. Inget konstigt alls att bo hemifrån som 17 åring.. Gjorde jag med... Att skuldbelägga föräldrar, är så fruktansvärt osmakligt!! Mod har redan flertalet gånger uppmanat alla att SLUTA diskutera onödig skit

Hon inte bara bodde hemifrån. Hon bodde med en kurd! Iaf periodvis. Från det hon var 15 år!
Det är vad vi invänder emot.
Citera
2019-12-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det var ju på onsdagen hon var festklädd och på väg någonstans, inte torsdagen!

Ok. Har inte påstått varken det ena el det andra.
Citera
2019-12-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, men de anhöriga har nog fått veta vad som är hittat. Vi behöver inte veta mer än att det är klart att WA är död, och polisen har nog tillräckligt för att gå till domstolen, att åklagaren kan väcka åtal. Jag skulle inte bli förvånad om det sker inom en vecka....

Åtal inom en vecka??? Du är ganska ny i denna branschen va?
Åtal kommer tidigast väckas om ett halvår!
Citera
2019-12-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hon inte bara bodde hemifrån. Hon bodde med en kurd! Iaf periodvis. Från det hon var 15 år!
Det är vad vi invänder emot.

Har inte framkommit i tråden en enda gång att hon ska ha bott med honom periodvis från det att hon var 15. Bara att de vart ett par sen hon var 15!! Hur länge hon bott där har inte nämnts här! SLUTA dra egna slutsatser om obekräftade uppgifter
Citera
2019-12-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ingenting spelar väl någon roll i det här läget rent krasst?

Men är mest nyfiken på hur Wilma hade det egentligen. Skulle aldrig ha låtit min tonårsdotter bo med en kille och i synnerhet inte om jag visste att det var mycket bråk. Känns som om föräldrarna hade noll koll kokosboll på sitt barn... Rätt lång tid mellan torsdag och söndag, ingen jag känner skulle ha väntat mer än högst en natt innan de kontaktade polisen om de inte visste var deras sjuttonåring befann sig.

Var är den biologiska mamman?
Citera
2019-12-01, 11:52
Medlem
whatthefucks avatar
Jag har inte läst de senaste dygnen här på fb. Är man säker på att hon blivit styckad? Kan det eventuellt vara ett djur eller att det skett på annat vis? Jag tycker själv det låter som om en människa valt att ta isär henne pga lättare att förflytta.
Jag har svårt att se att mgm gjort detta själv. Men vad vet jag.

Enligt mig så kan inte vem som helst stycka. Jag dödar inte ens en mygga, men man vet inte hur man skulle agera eller fungerar i en situation där man "råkat" döda någon.
Däremot så är jag rätt övertygad om att varken min mor eller far skulle hjälpa mig att stycka min man om jag hade ihjäl han.
De skulle garanterat stötta mig igenom det hela, men verkligen inte stycka åt mig.

Ursäkta jag är trött och snurrig.
Citera
2019-12-01, 11:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ingenting spelar väl någon roll i det här läget rent krasst?

Men är mest nyfiken på hur Wilma hade det egentligen. Skulle aldrig ha låtit min tonårsdotter bo med en kille och i synnerhet inte om jag visste att det var mycket bråk. Känns som om föräldrarna hade noll koll kokosboll på sitt barn... Rätt lång tid mellan torsdag och söndag, ingen jag känner skulle ha väntat mer än högst en natt innan de kontaktade polisen om de inte visste var deras sjuttonåring befann sig.

Jag vill inte lägga skuld på någon men jag håller med dej. En 17 åring behöver ha en fast, trygg punkt i livet.
Citera
2019-12-01, 11:54
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Såna här mord OCH styckning är statistiskt sett mer vanligt att svenska män utför.
Stor skillnad på detta mord och mord i kriminella kretsar, det sistnämnda är säkert flera gärningsmännen med utländsk bakgrund flera.

Historiskt men i dagsläget vet jag inte med all hedersproblematik som säkert börjar ge utslag i statistiken om man skulle undersöka noggrant. Sedan är det här mycket speciellt då en son mördar sin flickvän (vilket inte tyvärr är ovanligt eller konstigt) men FADERN hjälper till att stycka liket. Det är det sistnämnda som är helt jävla sinnessjukt i sammanhanget och tyder på stora fel av olika slag inom familjen.
Citera
2019-12-01, 11:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Har inte framkommit i tråden en enda gång att hon ska ha bott med honom periodvis från det att hon var 15. Bara att de vart ett par sen hon var 15!! Hur länge hon bott där har inte nämnts här! SLUTA dra egna slutsatser om obekräftade uppgifter

Jag och de allra flesta andra svenskar och andra vita skulle inte ha tillåtit vår dotter att ha det förhållandet oavsett om hon var 15, 17 eller vilken ålder. Detta oavsett om de bodde ihop eller inte.
En bekant till mig blev ihop med en tjej när hon var 15. De är nu gifta och har barn. Han är ganska mycket äldre än henne. Han fick verkligen visa att han var seriös innan det förhållandet godkändes. Jag kan säga dig att det hade inte godkänts om han hade varit kurd.
Citera
2019-12-01, 12:00
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Historiskt men i dagsläget vet jag inte med all hedersproblematik som säkert börjar ge utslag i statistiken om man skulle undersöka noggrant. Sedan är det här mycket speciellt då en son mördar sin flickvän (vilket inte tyvärr är ovanligt eller konstigt) men FADERN hjälper till att stycka liket. Det är det sistnämnda som är helt jävla sinnessjukt i sammanhanget och tyder på stora fel av olika slag inom familjen.
Det är sant, nu vet vi iofs inte vem som styckat henne men absolut helt vidrigt sjukt att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in