2019-12-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Ja, vi får se mer vad som framkommer offentligt. Därefter vet vi såklart vad som hände mer exakt. Vi får ha tålamod helt enkelt.

Dessutom KAN det vara något annan man funnit, som gör att man är övertygad om att Wilma är avliden. Exempelvis en kroppsdel, där blodförekomsten påvisat dödliga halter av barbiturater eller något externt tillfört ämne eller annat, som gjort en överlevnad omöjlig.

Vi får vara öppna för alla möjligheter fram till dess då något blir offentligt bekräftat.
Att polisen konstaterar hennes död så snabbt innebär i praktisk mening att ett enda typ av fynd kan komma i fråga. Men av hänsyn till anhöriga och andra i närheten kan, eller rentav bör, man förstås lämna detta öppet.
Citera
2019-12-01, 11:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
De kanske inte hade något "val"? Dessutom kanske de faktiskt gillade honom. När man är tjej i den där åldern och blir tillsammans med någon brukar föräldrar inte kunna göra så mycket, oavsett om de gillar killen eller inte. Som tjej i den åldern ser man till att träffa killen ändå, bakom ryggen på alla andra, på väl valda platser så ingen får veta nåt. Så det spelar ingen större roll vad föräldrar gör. När man är 17 är man snart myndig dessutom och kan göra många egna val. Ingen större skillnad heller mentalt på en 17-årig tjej och en 22-årig kille. Jag tror i alla fall att killen var trevlig och artig och tog en massa ansvar. Familjen gillade honom helt enkelt.

Hon var 15 när de började umgås. Jag säger inget om åldersskillnaden. Däremot om ras och kulturskillnaden. En 15-åring är klart omyndig och inte omöjlig att styra. Jag hade aldrig tillåtit min dotter på 15 år, inte någon dotter att vara ihop med en dylik.
Citera
2019-12-01, 11:11
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Varför tillåt «vita föräldrar» sin 17-åring dotter flytta tillsammans med en äldre kille från en främmande kultur? Varför en minderårig tjej haft så bråttom att lämna sin «vita familj» och inleda en «vuxen» relationen med en 22-årig kille? Hur kunde hon försörja sig?
Varför Wilmas pappa körde tillbaka henne till pojkvännen efter att hon bråkat med honom? Vilken normal förälder gör så?
Myndig 18 år. Pappan försörjde kanske henne då hennes hem var Lysekil! Skola i U-valla var ihop m MGM i 2 år bodde hos honom o hemma ibland.
Bekvämt...? Pappa omgift o 2 barn till, minderåriga. Styvmamma som vurmade f afghanerna. Raderat detta nu p fb. Storasyster gift med utomeuropeisk. Pappa/fru tyckte mkt om honom.
Äpplet faller inte långt från trädet. Surt, sa räven och bet i rönnbäret.
Citera
2019-12-01, 11:19
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Myndig 18 år. Pappan försörjde kanske henne då hennes hem var Lysekil! Skola i U-valla var ihop m MGM i 2 år bodde hos honom o hemma ibland.
Bekvämt...? Pappa omgift o 2 barn till, minderåriga. Styvmamma som vurmade f afghanerna. Raderat detta nu p fb. Storasyster gift med utomeuropeisk. Pappa/fru tyckte mkt om honom.
Systern är inte gift med utomeuropeisk man..
Att styvmamman har den tanken betyder inte att hon fått wilma att träffa denna killen..
Wilma träffade killen innan styvmamman började hjälpa utländska familjer så att..
Citera
2019-12-01, 11:22
Medlem
Citat:

Wilma bodde inte hos pappan och han försörjde inte henne. Hon bodde inte hos MGM heller.
Citera
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scheria
Att polisen konstaterar hennes död så snabbt innebär i praktisk mening att ett enda typ av fynd kan komma i fråga. Men av hänsyn till anhöriga och andra i närheten kan, eller rentav bör, man förstås lämna detta öppet.

Japp. Min tanke också. Det blir FÖR makaber information. Och de vill ha all information klar, innan de går ut offentligt. Och, de anhöriga blir förstås de första att få den informationen - om allt går rätt till.

Polisen kan givetvis inte åka hem till de anhöriga och i detalj berätta att de hittat huvudet (det mest troliga). Därför är informationen ännu inte bekräftad offentligt.

Jag gissar på några dygn till, innan man går ut med vilken sorts fynd man gjort. Förhoppningsvis återfinner man hela kroppen inom något dygn eller två.

Och den misstänkte pojkvännen lär i detta nuet, sitta i väldigt intensiva förhör där allt krut läggs på att han ska avslöja var han gömt Wilma.
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
misslyckats med den första familjen och slutat bry sig om minderåriga dottern. Tydligen bekvämt.

Jag tror inte att pappor i kurdiska familjer tillåter 15-åriga döttrar leva med vuxna killar. Verkligen kulturkrock.
Senast redigerad av loislois 2019-12-01 kl. 11:29.
Citera
2019-12-01, 11:26
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Wilma bodde inte hos pappan och han försörjde inte henne. Hon bodde inte hos MGM heller.

Hon var ju skriven hos pappan? Var bodde hon då och vem försörjde henne?
Citera
2019-12-01, 11:28
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Hon var ju skriven hos pappan? Var bodde hon då och vem försörjde henne?
Spelar det nån roll i detta läget?
Citera
2019-12-01, 11:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle

Var bodde hon och hur försörjde hon sig? Någon i tråden sa att hon hoppade av skolan, stämmer det? Hade hon jobb typ på kvällar och helger?

Du verkar känna till, mina tankar er hos alla er som står Wilma nära. Så fruktansvärt att tänka på vad ni tvinas gå igenom. Vi är många som tänker på er.
Citera
2019-12-01, 11:32
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Spelar det nån roll i detta läget?

Ingenting spelar väl någon roll i det här läget rent krasst?

Men är mest nyfiken på hur Wilma hade det egentligen. Skulle aldrig ha låtit min tonårsdotter bo med en kille och i synnerhet inte om jag visste att det var mycket bråk. Känns som om föräldrarna hade noll koll kokosboll på sitt barn... Rätt lång tid mellan torsdag och söndag, ingen jag känner skulle ha väntat mer än högst en natt innan de kontaktade polisen om de inte visste var deras sjuttonåring befann sig.
Citera
2019-12-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scheria

Ja, men de anhöriga har nog fått veta vad som är hittat. Vi behöver inte veta mer än att det är klart att WA är död, och polisen har nog tillräckligt för att gå till domstolen, att åklagaren kan väcka åtal. Jag skulle inte bli förvånad om det sker inom en vecka....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in