2019-12-01, 00:24
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
Hej,

har inte kommenterat här på många år! Endast läst tråden....dagligen vid höst...varje år...Intressant med era svar och ideer.

Jag har varit en köpare hos 4verkeri sedan dem " kom" in i bilden.

jag e väldigt väldigt förvånad över deras priser iår! Detta hade jag inte alls förväntat mig. Vi är alltid 4-5 pers som åker samtidigt och lägger minst 4-5k per person varje år där.

Vi har pratat lite tillsammans och är alla förvånade. Jag förväntade mig att Tornado Uncle nic skulle liggga på samma som deras F.D 50mm gjort. alltså en ny version bara, samma pris.

Le mafia , ja ungefär 1500-1700 ( då det är två tårtor tänker man att det skulle vara billigare vid köp av "2" ) .

Aggeri antagligen deras FD , Tiger?....om jag inte minns fel låg den på 359? nu 499kr...

Vart är Paris?! så jäkla fin tårta och prisvärd. Dra av 3 av dem fick publiken att sätta champagne i halsen.
https://www.youtube.com/watch?v=1FDEMZIOyxc

Carribean dream? samma sak där...Prisvärd ...grym kaliber.

https://www.youtube.com/watch?v=y8ogc0Vhh_8

Revolver!! herregud.....gåshud.

https://www.youtube.com/watch?v=21qF74q-i10

IStället tar man in danska tårtor som är nån Korean i kina byggt på 20mm kaliber för 900kr? vad är detta!!! då kan vi ju lika bra tända tomtebloss förfan. Varför inte ta inspiration av dem gamla tårtorna som är borta och sätter ihop samma effekt under annat namn??? Dom såldes som smör på Ica maxi. Man fick alltid vara i god tid för att få tag idem. Sen vart det slut på lagret.

jag vet inte riktigt....jag vet inte vad jag ska säga. Jag GISSAR på att prishöjningarna är PGA raketerna är BORTA. Då dom sålde enormt mycket antar jag att dom vill " väga upp" omsättningen precis som om det vore raketer där iår igen...då måste man öka priserna på tårtorna....detta är min teori iallafall.

Jag kommer nog leta mig vidare med gänget ...

Trevlig kväll....

Hej Vidi, lägger ni så mycket pengar som du säger, så hade jag helt klart sökt mig vidare. Jag hade sökt mig till ställen där säljarna själva är intresserade utav fyrverkerier. Nu har 4verkerier ett väldigt brett utbud, men helt ärligt. Hur mycket är det egentligen som är intressant där?

När man lägger sådana summor som ni gör, så kan man göra väldigt bra deals, till och med hos en Svea återförsäljare. Tony på Ljudbyggaren i Hyllinge eller Jonas på Knallhatten i Nordanå är två stycken mycket trevliga herrar jag kan rekommendera att handla hos. Och som jag aldrig har behövt förhandla med, utan dom har alltid gett mig rabatt automatiskt.

Deras utbud är givetvis inte lika brett som 4verkerier, men dom har verkligen plockat ut guldkorn hos olika företag. Jag hade gett dom en chans!

Citat:
du har helt rätt, köpte 2 st.

Men herre jävla gud. Sånt här gör mig inte motiverad och handla. Majestic höjd med 1000kr, dock är jag fullt medveten om att dom körde hårdkampanj med denna förra året, men än dock.

Jag kommer åka till Sven i år, men jag kommer helt klart skippa att köpa stora tårtor där.
Då mitt projekt med mina sky screamers ifrån Vulcan och Ironman ifrån Extreme blev skrotat i år, så hade jag faktiskt tänkt att köpa en compund eller andra mindre tårtor hos 4verkerier och byggt en egen compound. Men helt ärligt så skiter jag i han i år.

Handlar jag något där, så blir det lite små skit. Men absolut inga mängder. Det blir nog en liten roadtrip i år till dom olika återförsäljarna
Citera
2019-12-01, 01:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Vi har pratat lite tillsammans och är alla förvånade. Jag förväntade mig att Tornado Uncle nic skulle liggga på samma som deras F.D 50mm gjort. alltså en ny version bara, samma pris.

Ja, en krona under Extremes är lite konstigt..

Citat:
Le mafia , ja ungefär 1500-1700 ( då det är två tårtor tänker man att det skulle vara billigare vid köp av "2" ) .

Ja, jag håller med. Trodde faktiskt den skulle ligga däromkring

Citat:
Aggeri antagligen deras FD , Tiger?....om jag inte minns fel låg den på 359? nu 499kr...

Nä, Tiger tog man in innan CE från Fyrverkerigården (Extreme). Skulle vilja påstå att det är omöjligt att hitta en likvärdig nu efter att CE-märkningen infördes. Efter Tiger hade man Asher, men den är ju inte alls lik Tiger, och dessutom från annan leverantör i Kina. Då skulle jag mer tro att Aggeri är en version av Asher

Citat:
Vart är Paris?! så jäkla fin tårta och prisvärd. Dra av 3 av dem fick publiken att sätta champagne i halsen.

[...]

Carribean dream? samma sak där...Prisvärd ...grym kaliber.

Också produkter som fanns innan CE kom, riktigt bra tårtor! Revolvern var nog poppis, verkade gå väldigt fort när den kom. Var sugen på den men hann aldrig tänka till innan det stod "slut" på hemsidan. High Explosive och Ultimate är dom senaste med bra pris jag tyckt varit prisvärda

Citat:
jag vet inte riktigt....jag vet inte vad jag ska säga. Jag GISSAR på att prishöjningarna är PGA raketerna är BORTA. Då dom sålde enormt mycket antar jag att dom vill " väga upp" omsättningen precis som om det vore raketer där iår igen...då måste man öka priserna på tårtorna....detta är min teori iallafall.

Svårt att säga. Raketer gick säkert åt, men jag tycker mig mest ha sett tårtor och bomber i folks fyrverkerisamlingar genom åren? Så att ta in fler olika sorter av dessa istället borde inte vara några problem. Finns säkert fler förklaringar. Samtidigt kommer det upp en ruta om att årets priser inte är uppdaterade, så möjligtvis är det inte dom slutliga priserna vi ser just nu utan laborationer för funktion/layout etc. Kanske att man får avvakta tills dom informerar om att hemsidan är uppdaterad. Vet att mycket varit hoppigt senaste åren innan allting varit färdigställt (man har ju en viss iver så man tittar ju in lite då och då)

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Tror inte Extremes hemsida är uppdaterad än, va kosta den 399kr för två år sedan? Har för mig att det var 499kr. Problemet är att det är ju inga små höjningar företagen gör varje år. Det handlar om 50-200kr, och så jävla mycket kan inte allt ha gått upp så man måste höja så jävla mycket år efter år?

Du har nog rätt. Minnet säger mig dock att den fanns för 399 hos Bonnen. Antingen att det var felmärkt, eller så låg den helt enkelt på 499 som du säger

Citat:
Har du koll på Sven's dom senaste åren? Hade varit kul att se jämförelse där!

Försöker ju alltid arkivera alla dom stora importörerna, så lite har jag ju förstås. Men det kan ju vara att man sparat något vid ett visst datum som sedan ändrats etc. Det har ju varit lite hoppigt med priserna ibland av olika anledningar. Men det kanske hade varit lite roligt

Citat:
Tror bara dessa finns i 170g eller vad dom ligger på, dock har man märkt om dom.

Jag har misstänkt det, däremot vill jag minnas att det stått "75g" på själva texten på någon bild jag sett. Alltså inte på ett klistermärke utan på själva etiketten. Men jag är inte helt säker, så det skulle kunna vara så som du säger också. Om Bonnen har sin tomteverkstad med smällkaramellen så har Fyrverkerifabriken det med sina ommärkningar..

Citat:
Rätta mig gärna om jag har fel, men kosta inte deras Ultimate Explosive 795kr förra året och nu 998kr

Ja, eller 798:- om man ska vara petig

Citat:
Men herre jävla gud. Sånt här gör mig inte motiverad och handla. Majestic höjd med 1000kr, dock är jag fullt medveten om att dom körde hårdkampanj med denna förra året, men än dock.

Startade på 3495kr, sedan blev det hårdkampanj och den gick ner till runt 2000kr. 2995kr är billigare än vad den startade på förra året men vilken varians i priserna, haha

Citat:
Jag kommer åka till Sven i år, men jag kommer helt klart skippa att köpa stora tårtor där.

Det är ungefär där det ligger. Ändras inte prisbilden är nästan det som det främst är bra priser på vissa av dom mindre tårtorna..

Citat:
Då mitt projekt med mina sky screamers ifrån Vulcan och Ironman ifrån Extreme blev skrotat i år, så hade jag faktiskt tänkt att köpa en compund eller andra mindre tårtor hos 4verkerier och byggt en egen compound. Men helt ärligt så skiter jag i han i år.

Vad tänkte du på för tårtor? Erkänn att du fått mersmak på att bygga runt lite?

Citat:
Handlar jag något där, så blir det lite små skit. Men absolut inga mängder. Det blir nog en liten roadtrip i år till dom olika återförsäljarna

Har du spanat in något skoj någonstanns?

Vet någon förresten om det är provskjutning vid vattentornet i Landskrona i år?
Citera
2019-12-01, 01:49
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Jag har misstänkt det, däremot vill jag minnas att det stått "75g" på själva texten på någon bild jag sett. Alltså inte på ett klistermärke utan på själva etiketten. Men jag är inte helt säker, så det skulle kunna vara så som du säger också. Om Bonnen har sin tomteverkstad med smällkaramellen så har Fyrverkerifabriken det med sina ommärkningar..

Startade på 3495kr, sedan blev det hårdkampanj och den gick ner till runt 2000kr. 2995kr är billigare än vad den startade på förra året men vilken varians i priserna, haha

Vad tänkte du på för tårtor? Erkänn att du fått mersmak på att bygga runt lite?

Har du spanat in något skoj någonstanns?

Vet någon förresten om det är provskjutning vid vattentornet i Landskrona i år?

Har 3 paket med Las Vegas, så ska testa Elvis raketerna i år. Fick aldrig tummen ur förra året. Hitta även en Paris i mina gömmor

Nej men Knallhatten, Ljudbyggaren, dom kan ha lite speciella saker på lager ibland, hitta tårtor ifrån Engelsund förra gången jag var hos Knallhatten. Ljudbyggaren har ibland haft tårtor ifrån Festivals Norska sida.

Kom på att jag ska ju ha 2x Infinity ifrån Chaos till ett av mina projekt.

2x Infinity sen som går över till 2x Golden Dragon sen till modulor cake (stavning), iaf 3rader med saluter. Har ju redan Golden Dragon och salutfinalen, så detta projekt får jag inte skrota. Får se om jag tar dom hos Sven eller Jonas på Knallhatten.

Sen blir det kanske en tur till Danmark, men det är ju inte jättebilligt med tanke på skit kronan.
Citera
2019-12-01, 02:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Har 3 paket med Las Vegas, så ska testa Elvis raketerna i år. Fick aldrig tummen ur förra året. Hitta även en Paris i mina gömmor

Blir ju ofta så. Ska försöka att inte köpa för mycket smått i år, har inventerat lite.. Har dock svårt att skjuta det som är icke-CE. Dels för att det inte går att få tag på mer, men också för att det är bra grejor som man vill ha kvar ett tag

Citat:
Nej men Knallhatten, Ljudbyggaren, dom kan ha lite speciella saker på lager ibland, hitta tårtor ifrån Engelsund förra gången jag var hos Knallhatten. Ljudbyggaren har ibland haft tårtor ifrån Festivals Norska sida.

Jo, det är ju roligt. Engelsrud går ju hand i hand med Royal Party, så där kan man hitta en och annan bra pjäs

Citat:
Kom på att jag ska ju ha 2x Infinity ifrån Chaos till ett av mina projekt.

2x Infinity sen som går över till 2x Golden Dragon sen till modulor cake (stavning), iaf 3rader med saluter. Har ju redan Golden Dragon och salutfinalen, så detta projekt får jag inte skrota. Får se om jag tar dom hos Sven eller Jonas på Knallhatten.

Sen blir det kanske en tur till Danmark, men det är ju inte jättebilligt med tanke på skit kronan.

Det låter bra! Infinity är en riktigt bra tårta

Inte sett nåt från JoHo hos Knallhatten tidigare, ska dom ta in mer från dom än den?

Har du förresten sett Flower Power Gold?
Citera
2019-12-01, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
170g är dom.

Har en låda jackson från stars också, dock inte 125g utan 75, ska testa några såna till nyår tänkte jag.
Citera
2019-12-01, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Har en låda jackson från stars också, dock inte 125g utan 75, ska testa några såna till nyår tänkte jag.

Ska också testa 75g och 125g jackson i år och en 170g Elvis. Kul att ha några lite större.
Citera
2019-12-01, 09:20
Medlem
Pilsnerologs avatar
Uppdatering från 4verkeri:

https://youtu.be/rQY4QkiPmF4

Såg även att Flower Power nu är sänkt till 499:- på hemsidan. Får hoppas att fler produkter följer..
Senast redigerad av Pilsnerolog 2019-12-01 kl. 09:26.
Citera
2019-12-01, 10:01
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Uppdatering från 4verkeri:

https://youtu.be/rQY4QkiPmF4

Såg även att Flower Power nu är sänkt till 499:- på hemsidan. Får hoppas att fler produkter följer..

499kr är listpris på Flower Power, så den är inte sänkt. Den kostar lika mycket hos alla Extremåterförsäljare som går på listpriser!
Citera
2019-12-01, 10:13
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
499kr är listpris på Flower Power, så den är inte sänkt. Den kostar lika mycket hos alla Extremåterförsäljare som går på listpriser!

Ah låter rimligt. Hade för mig att den låg ute för 599:- på 4verkeris hemsida tidigare i veckan..
Citera
2019-12-01, 10:25
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Ah låter rimligt. Hade för mig att den låg ute för 599:- på 4verkeris hemsida tidigare i veckan..

Kan ju vara Be Happy ni tänker på, formen på dom två är ju identiska :P
Citera
2019-12-01, 11:06
Medlem
NoelFBs avatar
Klippte med till på en Sydney under BF för bra pris för att passa på.

4verkeris priser var ju inte direkt lockande.. Var sugen på deras nya 50mm men 998:- för den känns ju så där återstår och se om det blir ett besök i år eller inte, har typ allt till nyår men en tårta i större kaliber hade inte varit fel.
Citera
2019-12-01, 16:00
Medlem
Fyrverkerimästarna reklamblad: https://fyrverkerimastarna.se/wp-content/uploads/135590-Flygblad-FM.pdf

Mighty Explosive 25skott 1kg, 1399:- Helvete vad dyr! Är det GFF Brocade Crown?
https://fyrverkerimastarna.se/produkter/mighty-explosive/

Film: https://www.youtube.com/watch?v=5hD1b89FZl8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in