2019-11-29, 22:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hax ser möjligheter till ett nytt liv - utan MGM.
HD har något hon vill säga SD: https://youtu.be/cpXAXo_1d20
Citat:
- Och vem besitter mest mod?
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/69d332eb-06da-4076-92d7-436d396a01aa.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/057e88ef-dbb3-4f55-a52c-5632e9531d6a.jpg
SD:s insats: Vaktar räcket i höstsolen. Men firade faktiskt också [minsann... Vad firade han då? - Att han fick en klädsam solbränna?]
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f5c5c06b-077d-44e0-87af-f06a20aec5ed.jpg

MGM kunde inte ens bekväma sig med att videofilma sin dåvarande hustru.

Video från platsen: https://vimeo.com/235228893
Ytterligare en (bl.a. interiör): https://www.youtube.com/watch?v=VINtW1iX49w&feature=youtu.be
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/folj-med-svt-in-i-den-overgivna-gruvan

Geocachen Ramhälls gruva blev f.ö. 2013 utnämnd till årets myst.

170917 Herr D:s loggtext: https://coord.info/GLTAR66R
Här gäller det att ha is i magen - hon lever sannerligen upp till sitt namn Isdrottningen, på fler än ett sätt.
Citera
2019-11-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Egentligen (utan att veta, men gissa) så kanske det är allvarligare än så.

Man kan på allvar fundera över varför en skribent i tråden inte själv vill delta aktivt, utan agerar via pm till ett utvalt språkrör. Detta språkrör uppfattar dessa pm också som absoluta sanningar.

Detta sätt att föra ut "sanningen om L*ena" kan då inte ifrågasättas direkt till källan, utan ska bara tas som fakta.

Frågan är hur denna fakta hanteras. Skickas det vidare till andra skribenter, eller får även de pm av spökrösten?

Varför agerar skribenten på detta sätt, och i vems intresse?

Hur kan någon veta vad som hände i bilen denna natt till L*enas födelsedag?
Jag är mycket skeptisk till att den som hävdar något liknande sitter själv med i passagerarsätet.

Informationen borde ha utgått från SDs mun någon gång, vidare till vänner, vidare till trådskribenter via pm och slutligen ut i tråden?

Detta är spekulation från mig, men det är viktigt att vi som inte får dessa pm, inte kan värdera källan på eget sätt som man kan göra med skribenter som har en egen historik, är observanta på hur det som har framkommit i tråden slutligen förvanskas och får en annan skepnad.

Klurigt gjort av en mästermanipulatör.
Han vet exakt hur han ska hantera sina marionetter.
Vad jag tror.

Det är det här utredarna har att tampas med.
Är det någon som vet sanningen av SDs vänner och släkt, grannar mm?

Du kan vara helt lugn med att man har en agenda i fall man väljer att dölja sig bakom pm. Det finns ett begrepp för de som vidarebefordrar information ifrån sådana källor. Jag kan länka
Citera
2019-11-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja och därför är det nog så att SD har lurat ut LW och han har fått henne att tro att han skulle sätta upp/ eller hade satt upp en cache till minimannen som present.

Så brutalt!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han är manipulatör som spelar på moderkänslor, så mycket troligt scenario att använda vapnet "present" till Mini för att locka ut henne och när han fick ut henne, så tror jag att han stal hennes mobil.

En allvarlig kärlekssaga som hade kunnat slutat på ett vettigt sätt slutade med ett mord. Mobilerna kommer att få en avgörande betydelse, tror jag.

Jag skriver en teori som en liten ramsa som är på högsta allvar och ska absolut inte ses som trams.

Två mobiler vandrade hand i hand.

Plötsligt stod de stilla i 5 minuter. Kl 23.35 blev en katastrof och tiden för dödens rand.

Sen fick mobilerna bråttom minsann.

Den ena mobilen blev ensam när den andra i skogen försvann.

Den ensamma mobilen fick hjälp med städning av en misstänkts hand.

Det blir till att vara utan mobil i fängelseland.

Lite problem med ett par saker.

1. Påståendet att hon va rädd för SD spricker.

2. Påståendet att LW skulle ha gett SD kontaktförbud spricker.

3. Varför lämnade hon ytterdörren öppen.
Citera
2019-11-30, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Intressant att LW ville byta till ett kvinnligt målsägandebiträde. Möjligen hade hon en känsla av att en kvinna kunde ha helt andra förutsättningar än en man att förstå hennes situation.

Tydligen fick hon då byta ut det manliga målsägarbiträde mot ett kvinnligt. Även den manlige åklagaren Mats Berg (han som lade ned ärendet med bilincidenten) har sedan bytts ut mot den kvinnliga åklagaren Åsa Hiding. Den manlige domaren Lars-Erik Hult (som kanske inte
imponerades tillräckligt av anmälningarna och ljudinspelningarna) byttes ut mot den kvinnliga domaren Ulla Gustavsson.

Kanske en förutsättning för att ett åtal nu skall kunna väckas är att det går att få garantier för att det blir kvinnliga nämndemän i en rättegång?
Och med det menar du? ..
Senast redigerad av Osamaj 2019-11-30 kl. 01:54.
Citera
2019-11-30, 02:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Egentligen (utan att veta, men gissa) så kanske det är allvarligare än så.

Man kan på allvar fundera över varför en skribent i tråden inte själv vill delta aktivt, utan agerar via pm till ett utvalt språkrör. Detta språkrör uppfattar dessa pm också som absoluta sanningar.

Detta sätt att föra ut "sanningen om L*ena" kan då inte ifrågasättas direkt till källan, utan ska bara tas som fakta.

Frågan är hur denna fakta hanteras. Skickas det vidare till andra skribenter, eller får även de pm av spökrösten?

Varför agerar skribenten på detta sätt, och i vems intresse?

Hur kan någon veta vad som hände i bilen denna natt till L*enas födelsedag?
Jag är mycket skeptisk till att den som hävdar något liknande sitter själv med i passagerarsätet.

Informationen borde ha utgått från SDs mun någon gång, vidare till vänner, vidare till trådskribenter via pm och slutligen ut i tråden?

Detta är spekulation från mig, men det är viktigt att vi som inte får dessa pm, inte kan värdera källan på eget sätt som man kan göra med skribenter som har en egen historik, är observanta på hur det som har framkommit i tråden slutligen förvanskas och får en annan skepnad.

Klurigt gjort av en mästermanipulatör.
Han vet exakt hur han ska hantera sina marionetter.
Vad jag tror.

Det är det här utredarna har att tampas med.
Är det någon som vet sanningen av SDs vänner och släkt, grannar mm?

Jag har i varje fall inte fått några PM från
någon spökröst.
Jag grundar mina åsikter på vad LW
själv har delat med sig av på Facebook,
Insta och GC-loggen.

Märkligt att du oroar dig över vad andra
får för PM. Det är ju din inbox som tydligen
alltid är full.
Citera
2019-11-30, 02:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har i varje fall inte fått några PM från
någon spökröst.
Jag grundar mina åsikter på vad LW
själv har delat med sig av på Facebook,
Insta och GC-loggen.

Märkligt att du oroar dig över vad andra
får för PM. Det är ju din inbox som tydligen
alltid är full.

Samma här.
Citera
2019-11-30, 09:32
Medlem
HD är en gåta för mig (skyldig eller ej).

Det borde inte vara någon gåta för henne att barnen nu måste uppleva det värsta sina liv.

Hur kan hon vara ute och leka i stället för att ägna sig åt sina barn?

Har hon inte fattat att hon för tillfället är ensam vårdnadshavare?
Om hon inte begriper bättre borde väl hennes föräldrar/kamrater komma med ett tips om vad som är klädsamt.
Citera
2019-11-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det borde inte vara någon gåta för henne att barnen nu måste uppleva det värsta sina liv.

Om hon inte begriper bättre borde väl hennes föräldrar/kamrater komma med ett tips om vad som är klädsamt.

Tror inte att hon är ensamvårnadshavare. Ensam om att vårda barnen däremot.

De tycks vara likadana typ hela gänget. Man skulle ha kunnat tro att LW också prioriterade ungarna efter skilsmässan - men nej. Vuxenlekarna var viktigare..
Citera
2019-11-30, 11:07
Medlem
Citat:

Hon kanske bara får övervakade träffar med barnen? De kan ju vara omhändertagna p g a att mamma och pappa är mordmisstänkta.
Fast lek i skog går nog alltid först för Isdrottningen ändå. Flickorna har ju sina intressen med kaniner, hästar och lånehundar.
Vi vet ju att HD/SD redan för 3 år sen tyckte att en hund var en bra barnvakt när de valde lek i skog 14 mil bort och lämnade "avkommorna" ensamma hemma nästan ett dygn.

Barnen har haft "turen" att ha tillgång till djuren...
Citera
2019-11-30, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Du kan vara helt lugn med att man har en agenda i fall man väljer att dölja sig bakom pm. Det finns ett begrepp för de som vidarebefordrar information ifrån sådana källor. Jag kan länka

Jag kan på ett sätt förstå att om man på något sätt har koppling till någon av de berörda, att det kan kan bli jobbigt att bli ifrågasatt och mer än det ibland av skribenter i tråden.

Det som har framkommit är att flera i SDs omgivning verkar har stått stadigt på hans sida, trots misstanken om ett mycket allvarligt brott. Och trots att de flesta av dom även känt brottsoffret.

En mycket prekär situation för de flesta. Om man försöker tänka sig in i först de allra närmaste vännernas situation, såsom JG och resten av det sk "järngänget". Människor som alltså har känt SD sedan mycket länge, såsom en glad skit.

De har antagligen under mycket lång tid matats med den sida av händelserna som SD velat ha fram. Detta filter kommer att färga allt de de hör/ser/upplever genom detta filter. Frågan är väl om detta inte bara är den version som SD upplever (på riktigt) eller om det är en tillrättalagd version(ej sann)?

Jag har sett det tidigare och kan verkligen förstå det, att det är stört omöjligt att tro att någon som man trott sig känna, är en brutal mördare. Det går nog inte att få ihop den bilden. Försvaren träder in, det blir en slags förträngningsmekanism. Man tar helt enkelt inte in de varningstecken som finns där.

Jag kan mycket väl tänka mig att dessa "svagheter" hos personer i omgivningen är det som en person som SD ser direkt. Det är ingen slump att de får agera budbärare.

De kan också "användas" på ett annat sätt, såsom i det "krig" som kommer att slutligen leda till ett mord. Det som vi ser här i tråden är som en spegling av det som hände ute i verkligheten.

Människor sätts upp mot varandra i en konflikt som egentligen handlar om en ojämn kamp mellan två personer. Mgm har sina knektar och hästar som han spelar med i sitt schackspel.

Konfliktytorna vidgas till HD, geocachingen, vänner sätts upp mot LW, och det blir ett större krig, där polerna blir alltmer tydliga. Vännerna har blivit inställda på att LW är "fienden".

Dessa legoknektar är nu viktiga personer som mgm behöver som sitt stöd även efter mordet. De kommer visa honom sin lojalitet genom att fortsätta kampen. Han har redan tydligt talat om för @charkoals vän att man ska inte läsa flashback. Det är nästan inte en uppmaning, det är en order. Här finns bara lögner. Man ska lyssna på honom, han har sanningen.

Och nu ska "sanningen" ut på flashback. Vännerna försöker nu på olika sätt att "infiltrera" tråden på uppmaning av SD. Det ska suddas i geocachingloggar, det ska suddas bland grannar, det ska suddas på flashback.

Ny historia ska skrivas.

Ett exempel på ny historia som SD planterar till sin omgivning:

""Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.""

"Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker"

https://www.flashback.org/sp68562199

Det är det jag tror att vi kommer att få se när FUP kommer.
Citera
2019-11-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lite problem med ett par saker.

1. Påståendet att hon va rädd för SD spricker.

2. Påståendet att LW skulle ha gett SD kontaktförbud spricker.

3. Varför lämnade hon ytterdörren öppen.

1 Jag vet inte om hon var rädd, men om SD tog sig till henne oombedd och stod utanför hennes dörr, så tror jag hon hellre öppnade dörren för att säga åt honom att gå därifrån istället för att riskera att han skulle börja bulta på dörren, skrika och gapa.

2 Kontaktförbud eller inte - samma svar som ovan.

3 Hon hade inte tänkt låta SD pilla med någon cache till Mini, tror jag. Kanske hon gick ut med dörren öppen med mobilen i handen för att hon trodde att hon skulle komma in snabbt igen, men mördaren satte punkt för hennes liv.

Vi kommer att få läsa om trianguleringar och mobiluppkopplingar mot master och olika nätverk i FUP.
Det ska bli intressant att se om SD:s mobil har vandrat ensam på platser han påstår att han inte vistats. Eller, om hans mobil "råkat" dö i nära anslutning för tiden vid mordet...
Citera
2019-11-30, 11:41
Medlem
Citat:

Kan barnen valt att bo hos morföräldrarna som har en villa i Vivalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in