2019-11-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du är den som kan konstateras ljuga i objektiv mening även om du bara uttrycker dig slarvigt när det passar.

Du skrev att det "här" (dvs i tråden) påståtts att anmälningarna lagts ned direkt men citatet från SD kommer ju från en annan websida.

Dina exakta ord:

Har någon här i tråden påstått att båda anmälningarna "lades ned direkt"? Fakta är att inget gick vidare till åtal och det på olika grunder. SD är ju heller inte jurist så han kanske inte noterar distinktion om när anmälare kan ta tillbaka anmälan och när något "läggs ned" av polis eller åklagare. Första anmälningen kände han väl inte ens till, den tog LW väl tillbaka innan han ens hördes. Den anmälningen blev han väl varse om först långt senare (oklart om han informerades vid förhören vid misshandelsanmälningen eller om det skedde när han hördes om försvinnandet/mordet).

Jag tror nog att LW berättade för SD att hon hade eller skulle anmäla honom precis innan FAD nov -16. Därför stod han på avstånd och spejade när han dagen efter hennes anmälan "lät" en svarthårig bekant (LW) FTF:a och dagen efter det indikeras det om Val, Liv och Död i hans loggningar från FAD som han och HD i sista stund valde att åka på när de fixat en hund som barnvakt till "avkommorna".

161105 http://coord.info/GLPP3TA8
Text om döden och val. Som grädde på moset fotar han en död fågel och skriver att GC är farligt. Den där sjuka killen höll helt klart på med "dolda" dödshot till LW. Inte konstigt att hon återtog sin anmälan. Han lyckades med sin manipulativa härskarteknik.

Att SD tog till nävarna när han kände ilska och hat, har vi fått veta genom rapportering i media. Plus att han sagt sig haft både fysiskt och mentalt övertag över LW. Han var sitt egna vapen med andra ord.

LW fattade nog att han var farlig, men kanske inte att vårens motgångar gjorde honom ännu farligare? Vem vet, han kanske fick stöttning av HD som ivrigt hejade på efter lång tids hat till kvinnan hon ansåg är skuld till att hennes make inte kunde hålla sig i styr.

Båda får en jul i häktet?
Citera
2019-11-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan på ett sätt förstå att om man på något sätt har koppling till någon av de berörda, att det kan kan bli jobbigt att bli ifrågasatt och mer än det ibland av skribenter i tråden.

Det som har framkommit är att flera i SDs omgivning verkar har stått stadigt på hans sida, trots misstanken om ett mycket allvarligt brott. Och trots att de flesta av dom även känt brottsoffret.

En mycket prekär situation för de flesta. Om man försöker tänka sig in i först de allra närmaste vännernas situation, såsom JG och resten av det sk "järngänget". Människor som alltså har känt SD sedan mycket länge, såsom en glad skit.

De har antagligen under mycket lång tid matats med den sida av händelserna som SD velat ha fram. Detta filter kommer att färga allt de de hör/ser/upplever genom detta filter. Frågan är väl om detta inte bara är den version som SD upplever (på riktigt) eller om det är en tillrättalagd version(ej sann)?

Jag har sett det tidigare och kan verkligen förstå det, att det är stört omöjligt att tro att någon som man trott sig känna, är en brutal mördare. Det går nog inte att få ihop den bilden. Försvaren träder in, det blir en slags förträngningsmekanism. Man tar helt enkelt inte in de varningstecken som finns där.

Jag kan mycket väl tänka mig att dessa "svagheter" hos personer i omgivningen är det som en person som SD ser direkt. Det är ingen slump att de får agera budbärare.

De kan också "användas" på ett annat sätt, såsom i det "krig" som kommer att slutligen leda till ett mord. Det som vi ser här i tråden är som en spegling av det som hände ute i verkligheten.

Människor sätts upp mot varandra i en konflikt som egentligen handlar om en ojämn kamp mellan två personer. Mgm har sina knektar och hästar som han spelar med i sitt schackspel.

Konfliktytorna vidgas till HD, geocachingen, vänner sätts upp mot LW, och det blir ett större krig, där polerna blir alltmer tydliga. Vännerna har blivit inställda på att LW är "fienden".

Dessa legoknektar är nu viktiga personer som mgm behöver som sitt stöd även efter mordet. De kommer visa honom sin lojalitet genom att fortsätta kampen. Han har redan tydligt talat om för @charkoals vän att man ska inte läsa flashback. Det är nästan inte en uppmaning, det är en order. Här finns bara lögner. Man ska lyssna på honom, han har sanningen.

Och nu ska "sanningen" ut på flashback. Vännerna försöker nu på olika sätt att "infiltrera" tråden på uppmaning av SD. Det ska suddas i geocachingloggar, det ska suddas bland grannar, det ska suddas på flashback.

Ny historia ska skrivas.

Ett exempel på ny historia som SD planterar till sin omgivning:

""Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.""

"Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker"

https://www.flashback.org/sp68562199

Det är det jag tror att vi kommer att få se när FUP kommer.

Oj, vilken konspirationsteoretiker. Du tycks illa däran, vilka paranoida vanföreställningar. Den här tråden verkar skapa hallucinationer hos dig. Dags att ta ett break?
Citera
2019-11-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
]Det verkar som att vissa inte tror att SD ljuger, utan att det är L*ena som ljuger.[/b]
Suck.

Jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att det blir ett åtal och att domen är övertygande så att det håller i HR.

Att få läsa SDs förhör ska bli ett sant nöje.

För min del så skulle jag inte lita på
någon av dom, ljuger som sju Boforsdirektörer
båda två, tror jag.
Citera
2019-11-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
1 Jag vet inte om hon var rädd, men om SD tog sig till henne oombedd och stod utanför hennes dörr, så tror jag hon hellre öppnade dörren för att säga åt honom att gå därifrån istället för att riskera att han skulle börja bulta på dörren, skrika och gapa.

2 Kontaktförbud eller inte - samma svar som ovan.

3 Hon hade inte tänkt låta SD pilla med någon cache till Mini, tror jag. Kanske hon gick ut med dörren öppen med mobilen i handen för att hon trodde att hon skulle komma in snabbt igen, men mördaren satte punkt för hennes liv.

Vi kommer att få läsa om trianguleringar och mobiluppkopplingar mot master och olika nätverk i FUP.
Det ska bli intressant att se om SD:s mobil har vandrat ensam på platser han påstår att han inte vistats. Eller, om hans mobil "råkat" dö i nära anslutning för tiden vid mordet...

Du tror att hon övermannades redan vid sin ytterdörr, eller?
Citera
2019-11-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror att hon övermannades redan vid sin ytterdörr, eller?

Njae, jag tror han kan ha huggit tag i hennes arm och tagit mobilen.

Tekniska bevisen kommer förhoppningsvis berätta.

Samtal emellan de båda kommer nog inte se vackra ut från något håll, tror jag.
Vänner och anhöriga ska nog låta bli att läsa FUP om de inte vill bli omskakade i sina föreställningar.
Citera
2019-11-30, 23:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag tror nog att LW berättade för SD att hon hade eller skulle anmäla honom precis innan FAD nov -16. Därför stod han på avstånd och spejade när han dagen efter hennes anmälan "lät" en svarthårig bekant (LW) FTF:a och dagen efter det indikeras det om Val, Liv och Död i hans loggningar från FAD som han och HD i sista stund valde att åka på när de fixat en hund som barnvakt till "avkommorna".

Text om döden och val. Som grädde på moset fotar han en död fågel och skriver att GC är farligt. Den där sjuka killen höll helt klart på med "dolda" dödshot till LW. Inte konstigt att hon återtog sin anmälan. Han lyckades med sin manipulativa härskarteknik.

Att SD tog till nävarna när han kände ilska och hat, har vi fått veta genom rapportering i media. Plus att han sagt sig haft både fysiskt och mentalt övertag över LW. Han var sitt egna vapen med andra ord.

LW fattade nog att han var farlig, men kanske inte att vårens motgångar gjorde honom ännu farligare? Vem vet, han kanske fick stöttning av HD som ivrigt hejade på efter lång tids hat till kvinnan hon ansåg är skuld till att hennes make inte kunde hålla sig i styr.

Eller också stod han och reflekterade och försökte vara filosofisk när han snubblade över kvarlevor av ett djur som tidigare varit en levande varelse. Väldigt många människor är lagd åt det hållet.
Som jag förstått av rapporteringen så fick inte SD kännedom om anmälan om ofredandet förrän långt efteråt. Anmälan om misshandel blev han varse om när han förhördes efter ett par veckor. Så det verkar inte som att LW där var särskilt rakryggad.
Möjligt är ju att hennes infall att åka på det eventet där hon fotade honom efter han avföljt henne och refererade till "Tummetott" kanske var ett tafatt försök att försöka skoja till det så det skulle vara "som vanligt" om hon noterat att hon blev avvisad på fejan med?
Citera
2019-11-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Oj, vilken konspirationsteoretiker. Du tycks illa däran, vilka paranoida vanföreställningar. Den här tråden verkar skapa hallucinationer hos dig. Dags att ta ett break?

Det hen beskriver, men applicerar på detta fall, är ett klassiskt beteende hos en narcissist med psykopatiska drag. Väl känt hos de flesta som sysslar med brott som detta.

Har man själv inte satt sig in i den "störningen" förstår man inte tankegången.
Jag förstår exakt vad @notknapparen beskriver. Tror jag.

Så nja, tillkortakommanden kanske bor hos dig
Citera
2019-11-30, 23:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hen beskriver, men applicerar på detta fall, är ett klassiskt beteende hos en narcissist med psykopatiska drag. Väl känt hos de flesta som sysslar med brott som detta.

Har man själv inte satt sig in i den "störningen" förstår man inte tankegången.
Jag förstår exakt vad @notknapparen beskriver. Tror jag.

Så nja, tillkortakommanden kanske bor hos dig

Missförstår du med avsikt? Det som framstår som paranoia i notknapperens inlägg är hens återkommande antydningar om att postare som ifrågasätter helgonförklaringen av LW skulle ha en specifik agenda mer eller mindre på SDs uppdrag. Eller antagandet om att man bara kan ha en viss uppfattning om man känner någon av de inblandade.

Sätt dig inte in för mycket i störningar, det kanske smittar.
Citera
2019-11-30, 23:35
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Mycket troligt att hon hade förvarnat honom. Och att hans ilska växte efter vetskapen.
Citat:
Uppenbart dolda dödshot ja, med död fågel och inte minst medföljande text.
Han skriver också: "Den stora behållningen var såklart umgänget med riktiga och fina vänner." Betoningen var nog tänkt att ligga på "riktiga"; underförstått tillhörde inte LW hans "riktiga" vänner.
Citat:
Utan LWs inspelningar och övrig digital konversation hade han aldrig erkänt både fysiskt och mentalt övertag. - Han kommer att fortsätta anpassa sin historia allteftersom nya bevis läggs fram.
Citat:
Även om han hade uttalat dödshot och annat tidigare så kan hon ha trott sig kunna kontrollera olika situationer i högre grad än som var fallet.
Det kan ha räckt med att HD hade tappat allt intresse för honom med påföljd att han nu hade mist kontrollen över henne med.
Citat:
HD är knepig att få grepp om; distanserad och sval gör hon inte större väsen av sig. Uppfattas heller inte, till skillnad från SD, som manipulativ. Visar sig vara orädd vid utmanande aktiviteter, äger stor mental kapacitet och låter burkletning gå före det mesta i livet.
Att man har något på henne är givet när brottsrubriceringen fortfarande kvarstår efter häktning. Hon och SDs tajta relation fram tills häktningen i augusti är inte till hennes fördel; antingen har han riktat underliggande hot mot henne och hon känner rädsla, alternativt skyddar hon honom medvetet eller så är hon delaktig i brottet.
Citera
2019-11-30, 23:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
För min del så skulle jag inte lita på
någon av dom, ljuger som sju Boforsdirektörer
båda två, tror jag.
När det gäller bilincidenten i januari 2017 så kan det säkert vara så att LW och SD gjorde olika tolkningar, men jag kan inte se att det skulle ha någon särskild betydelse för att LW mer än ett år senare hittas dödad.

Om vi begränsar oss till LW:s försvinnande och död i maj 2018, finns det egentligen något skäl att tro att SD ljuger om någonting här? Det han har sagt är väl att han inte har haft med saken att göra, och något som motsäger den utsagan har vi väl inte kunnat läsa om?
Citera
2019-12-01, 00:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Missförstår du med avsikt? Det som framstår som paranoia i notknapperens inlägg är hens återkommande antydningar om att postare som ifrågasätter helgonförklaringen av LW skulle ha en specifik agenda mer eller mindre på SDs uppdrag. Eller antagandet om att man bara kan ha en viss uppfattning om man känner någon av de inblandade.

Sätt dig inte in för mycket i störningar, det kanske smittar.

Varför är du så övertygad om att denna tråd skulle vara skonad från desinformation från SDs vänner och allierade,när dom flesta trådar i ABK har en eller flera personer som försöker styra inläggen bort från GM och frenetiskt försöker skuldbelägga offret.Man behöver inte vara någon Leif GW Persson för att begripa det.Och nej jag tror inte att LW var guds gåva till mänskligheten och hon hade säkert sina brister och fel,men å andra sidan vilken människa har inte det,inte ens Jesus var felfri,men däremot så tror jag att LW förväntade sej ett liv tillsammans med SD och köpte alla hans lögner till den dagen hon förstod att han aldrig skulle lämna HD,Och jag är helt övertygad om att LW konfronterade SD om alla dessa lögner,tyvärr fick hon betala med sitt liv.

Och för övrigt så tycker jag att Notknapparen skriver mycket som är intressant för tråden
Senast redigerad av firebird1974 2019-12-01 kl. 00:51.
Citera
2019-12-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När det gäller bilincidenten i januari 2017 så kan det säkert vara så att LW och SD gjorde olika tolkningar, men jag kan inte se att det skulle ha någon särskild betydelse för att LW mer än ett år senare hittas dödad.

Om vi begränsar oss till LW:s försvinnande och död i maj 2018, finns det egentligen något skäl att tro att SD ljuger om någonting här? Det han har sagt är väl att han inte har haft med saken att göra, och något som motsäger den utsagan har vi väl inte kunnat läsa om?

Problemet är att vi inte har en aning om vad SD har sagt, mer
detaljerat menar jag då.
Förundersökningssekretessen har fungerat väl, framförallt sett med
ÅKs ögon.
Det vore intressant å få veta vad det va rent konkret som gjorde
att det vägde över till sannolika skäl.
När någon väl har hamnat där så är det väldigt svårt å komma därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in