Citat:
Ursprungligen postat av
midvintermorker
Andra ska alltså skita i vad du stoppar i din kropp? Fint argument. Så om du stoppar i dig PCP och springer ut på gatan och biter ansiktet av någon så är det ditt problem?
Du vet, din individuella rätt har begränsningar. Det finns otaliga exempel på det. Individen är inte centrum för allt. Om du drar på dig ett missbruk i individualismens namn så blir det lik förbannat samhällets problem, eller hur? Men du tycker väl säkert att det inte är mer än rätt att vi som väljer att sköta oss ska betala för din personliga frigörelse?
Även om cannabis inte leder till aggressivitet så bryter det ner människan på sikt. Man blir improduktiv och riskerar även att bli paranoid. Ett samhälle som ska försörja en icke obetydlig andel hjälplösa kan inte överleva. Om man däremot plockade bort alla skyddsnät skulle jag inte ha något som helst problem med att legalisera cannabis. Då är varje människa ansvarig för sig själv. Då får vi äntligen ett samhälle där individen tvingas se om sitt eget. MEN om ni vill röka sönder ert sinne på min nota så kan ni dra åt helvete.
Hur ställer du dig till ett samhälle där cannabis är legalt men där den som knarkar ner sig inte ska garanteras att få sin vård betalad av samhället?
Ta du och slut ögonen och pulla dig själv till en anal sprutorgasm

1. PCP är ett nervgift som till och med slår alkohol. Stoppar jag i mig det nervgiftet och attackerar en annan person begår jag ett brott. Röker jag cannabis framför På spåret begår jag inte ett brott. Man ska inte straffa människor för ickebrott.
2. Med den logiken följer att alkohol, tobak och skräpmat också ska vara förbjudet - intaget av detta leder nämligen till samhällsproblem. Du vill alltså att alkohol, tobak och skräpmat ska vara förbjudet? Bra, då är du ingen hycklare.
3. Det kan gå, men då ska inte heller alkoholmissbruk, tobakseffekter (cancer) och skräpmatsföljder (hjärt- och kärlsjukdomar, fetma, diabetes osv.) bekostas av samhället. Jag tar för givet att du skriver under på detta samt själv är helnykterist, undviker halvfabrikat, snacks osv.