2019-11-30, 21:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Ganska svårt att gå ut med källa när FUP ej är färdigställd.
Vill helst inte röja personer som arbetar med FU.

Kan säga att det är raderad data som IT-forensiker vid NFC grävt fram!

Lägg av. Det där köper jag inte
Citera
2019-11-30, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Lägg av. Det där köper jag inte

Tror inte jag heller. Låter mer som en Hollywood-story tbh...
Citera
2019-11-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessthess
Skulle det vara ett ben, så kan man fortfarande leva, och polisen skulle inte kunna identifiera så snabbt att det är just W.
Alltså osannolikt att det är ett ben dem hittat. Det är någon som vill sprida hittepå.
Ja om man känner en kirurg med tillgång på fritiden till avancerad utrusning och sköterskor och blodbank med rätt blodtyp så kan man överleva om man börjar operera omedelbart. Jag tror inte polisen tror på sådana osannolika scenarier angående denna klientel som är inblandade i detta fall om ens någon.
Citera
2019-11-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fucking källa! Alltså, det vore inte förvånande, men "källa inom polisen" smäller inte högt här.
Källa inom polisen är ju 100% sant? Eller du kanske tror att polisen sitter och hittat på i förundersökningen?
Citera
2019-11-30, 21:22
Medlem
Wishnickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Åklagaren har tagit ledigt i helgen
Oerhört effektivt att ingen förhör pågår under helgen och inte för ofta. Den monotona ensamheten tär.
Citera
2019-11-30, 21:23
Medlem
Varför uttalar sig inte Stefan Löfven om fallet?
Citera
2019-11-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid.o
Det är alltså wilmas huvud man hittat enl källor inom polisen
Var det bara huvudet eller huvud och torso? Menar inte att vara morbid men det säger en del om gärningsmannen om han tagit av huvudet eller låtit den delen vara intakt.
Citera
2019-11-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Brukar inte åklagare utgå från konkreta tekniska analyser, om såna finns, vid rubricering av misstankegrader, brottsmisstankar etc?
Det handlar om rimliga tvivel även här. Om åklagaren anser att de bevis som finns, ger vid handen att den anhållne med stor sannolikhet är gärningsmannen så går hon/han efter det. Ibland finns inte tekniska bevis överhuvudtaget, utan en hel massa indicier som pekar enbart mot den misstänkte. Och istället för att ta risken att den anhållne flyr så häktar man honom/henne. Men det måste finnas skäl att hålla någon frihetsberövad - en balansakt ibland med andra ord. I det här fallet med Wilma tror jag de har relativt handfasta bevis i form av blod etc både i bil och lägenhet. Samt sökningar i mobil och dator.
Citera
2019-11-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Var det bara huvudet eller huvud och torso? Menar inte att vara morbid men det säger en del om gärningsmannen om han tagit av huvudet eller låtit den delen vara intakt.
Det har inte verifierats vilken kroppsdel. Så vi har varken huvud eller något annat!
Citera
2019-11-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har inte verifierats vilken kroppsdel. Så vi har varken huvud eller något annat!
Jag frågar personen som påstår sig ha info från poliskälla inte dig. Tidningen kan jag läsa själv!
Citera
2019-11-30, 21:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Finns det ett vattenkraftverk i Bäveån? I så fall kan ju det förklara om kroppen hittas i delar.

Det finns, men det förpackar inte något plastsäckar / plastpåsar.
Citera
2019-11-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är möjligt att du tycker det. Men nu står inte barn under femton år med. Men inte i internets offentliga sökbara register. Därför skall man inte gå ut med att "det finns minsann inga barn på 14 resp 3 år skrivna på adressen. Det är fel. Det är lögn. För det har inte skribenten en aning om. Men om man ringer skatteverket så kan man få reda på det. Därefter, om barnen inte står på adressen, DÅ kan man ha ryggen fri och säga att det inte finns barn skrivna på adressen. Men nu är det de facto inte sant.
Jag har inte varit med hela tråden. Men har direktacces till skatteverkets registrera. O, jag får Vilmas efternamn eller födelsestad eller pojkvännens fullständiga namn adress eller födelsedata så kan jag kolla på måndag e.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in