2019-11-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Behövs 0 motiv för att dräpa någon. Slå, i affekt, någon på käften så att fallet resulterar i en subaraknoidalblödning. Inget motiv, till nästan 100% dödlig utgång.

Ja så är det .
Men personen jag svarade på ansåg att motivet var solklart , då frågade jag vad motivet var och motivet var mord fick jag till svar . Men mord i sig är inte ett motiv.
Citera
2019-11-30, 21:05
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Herregud
Och sen tror jag heller inte hans uppsåt var att döda , tror det skett i samband med ett bråk, att han kanske knuffa henne och hon föll väldigt dumt .
Men nu är hon död och då kan man väl hoppas att det var planerat, för då blir straffet strängare om dom kan bevisa att det var planerat .

Fast om polisen hittar en kroppsdel som "gör det uteslutet att finna henne vid liv" så har man ju separerat kroppsdelar och då har man nog knappast bara råkat knuffa någon lite för hårt i stridens hetta.
Citera
2019-11-30, 21:06
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Sannolikt ja, precis som jag även skrev. Men tror du polisen går ut i media och säger att hon är död, om det handlar om sannolikhet?

Knappast.

Enligt polisen är hon död!

"Polisens fynd av en kroppsdel på torsdagskvällen i sökandet efter Wilma Andersson, 17, innebar att den sista strimman av hopp tyvärr släcktes för familjen. Det finns ingen tvekan i det som polisen först meddelades anhöriga, och sen medierna, efter fyndet: Hon kommer inte att hittas vid liv."

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sokandet-i-wilmafallet-ska-fortsatta-med-full-kraft/
Citera
2019-11-30, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Enligt polisen är hon död!

Precis. Och de som hävdar motsatsen, eller försöker uppbåda tvivel, bör konsekvent avfärdas som konspirationsteoriker i klass med "sandy hook crisis actors"-dårar.
Citera
2019-11-30, 21:09
Medlem
Ett motiv kan ju ha varit att hon inte ville ha med han att göra mer (p ga massa tidigare bråk) och mgm tyckte att då ska ingen annan få henne heller. Bara min tanke.
Citera
2019-11-30, 21:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är möjligt, men det talar snarare för min teori än emot den. Min teori (att MGM av misstag slog ihjäl tösen och sedan fick hjälp av pappa) förändras inte av att MGM är en troglodyt.

Om det stämmer att MGM har sökt på Nätet efter hur man gör sig av med en kropp så är MGM korkad, och det ordentligt.
1. Alla normala vet, eller kan lista ut, hur man bär sig åt.
2. Alla normala vet att om snuten kommer på besök kommer dom att vända ut och in på din sökhistorik och upptäcka den här skningen innan du hinner säga plastsäck.

Leif D vibbar att polisen kommer att rama in den här snubben. Frågan är bara om det håller i en rättegång. Det räcker inte med att man har internetsökningar på hur man gör sig av med en kropp + blodspår i lägenheten (om man nu har hittat något sådant. Finns det spår, så kommer dessa att hittas, det behövs inte spciellt många molekyler för att en hund skall markera och ett fynd kan göras.). Som alla vet så är domstolarna infiltrerade med allt möjligt skumt folk nu för tiden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ett motiv kan ju ha varit att hon inte ville ha med han att göra mer (p ga massa tidigare bråk) och mgm tyckte att då ska ingen annan få henne heller. Bara min tanke.

Motivet är inte problemet. Finns massor av motiv. Problemet är att, bortom rimligt tvivel, sätta ditt MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Fast om polisen hittar en kroppsdel som "gör det uteslutet att finna henne vid liv" så har man ju separerat kroppsdelar och då har man nog knappast bara råkat knuffa någon lite för hårt i stridens hetta.

Och varför inte ?
Du råkar knuffa någon som faller och dör och grips sen av panik , du vet att du kommer åka in för det om du ringer polisen , så du väljer att försöka dölja bevis och styckar då kroppen för att göra dig av med den lättare .
Att kroppen är styckad säger ju inget om hur hon dog! Planerat eller hände det i stundens hetta?
Citera
2019-11-30, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Om det stämmer att MGM har sökt på Nätet efter hur man gör sig av med en kropp så är MGM korkad, och det ordentligt.
1. Alla normala vet, eller kan lista ut, hur man bär sig åt.
2. Alla normala vet att om snuten kommer på besök kommer dom att vända ut och in på din sökhistorik och upptäcka den här skningen innan du hinner säga plastsäck.

Nej, jag bestrider såväl 1. som 2. Detta är inte allmän kunskap. Du behöver inte vara kretin för att faila här.
Citera
2019-11-30, 21:15
Medlem
Det är alltså wilmas huvud man hittat enl källor inom polisen
Citera
2019-11-30, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid.o
Det är alltså wilmas huvud man hittat enl källor inom polisen

Fucking källa! Alltså, det vore inte förvånande, men "källa inom polisen" smäller inte högt här.
Citera
2019-11-30, 21:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nej, det är inte speciellt sannolikt. Det är en kurd vi talar om. Folk från det här området har typiskt en IQ på 85. Så sannolikheten att han skulle ha en IQ kring 100 är då i runda slängar 10%. Nåt sånt.

Ja det är faktiskt intressant.
Och är detta relevant kan man fråga sig? Ja, det tycker jag: för det kan visa på hur ogenomtänkt han agerat både vid styckining och hur han agerat efteråt.

Jag tror inte heller han ligger så högt på skalan i och med att han enligt en tidningsartikel hade ”godkänt i de flesta ämnen”

Det innebär ju att han inte hade särskilt imponerande betyg - och inte heller hade godkänt betyg i alla ämnen.

Enligt en studie när det gäller irakiska kurder ligger IQ på 83-90

” In this study our analysis of the literature has assessed the level of Kurdish intelligence quotient. The area of Kurdish nation, located in four different countries includes Iran, Iraq, Syria and Turkey. The average IQ of Iranian people is 84, Iraqi people 87, Syrian people 83 and Turkey people is 90. These numbers came from a work carried out from 2002 to 2006 by Richard Lynn, a British Professor of Psychology, and Tatu Vanhanen, a Finnish Professor of Political Science, who conducted IQ studies in more than 80 countries (IQ Research). Based on this study we estimate the average Kurdish IQ ranges between 83 and 90.”

Neurocognitive, Biological and Genetics factors and the Risk of Developing Borderline Intellectual Functioning (BIF) Disease among Kurdish Societies

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in