2019-11-30, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kriminologen-om-polisens-fynd-efter-mordet-pa-17-aringen-fy-fan

"fy fan"

– Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker, säger han och fortsätter:

– Det är för jävligt, rent ut sagt. Man tänker på de anhöriga, vänner och bekanta, skolkamrater som nu får höra och läsa det här. Fy fan.

Har dom hittat huvudet tro ?

Alla uttalanden i diverse tidningar gör det högst sannolikt att så är fallet.

"Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död. Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv."
En kroppsdel vars avlägsnande alltså är oförenlig med liv. Det formuleras inte bara som att man lyckats bevisa att kroppsdelen avlägsnades då personen var död snarare än vid liv, utan tyder mer på att det är en vital del så som huvud.

"Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker."
Alltså en mer eller mindre tveklöst identifierbar kroppsdel. Återigen styrker det att det skulle vara huvudet. Just huvudet är också högst otäckt och känsligt att nämna.

Självklart är detta inte bekräftat av hänsyn till familj och förundersökningssekretess.
Citera
2019-11-30, 04:00
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Gillar ni att skriva ut detta? Det är annars självklarheter vi alla förstår men inte har mage att skriva eller kanske ens tänka. De flesta tänker på Wilma som en söt, frisk och levnadsglad tonåring med livet framför sig vars liv ändats i en meningslös händelsekedja som bara kan förstås som totalt meningslös och tragisk.

Vi diskuterar vilken kroppsdel det är, det har med topic att göra. Jag utgår inte från att alla förstår implicita saker. Någon måste skriva ut det, det råkade bara vara skribenterna i tråden som redan har gjort det.
Självklart är det tragiskt med mera, att en ung tjej bragts om livet. Det - om något - borde vara en självklarhet.
Citera
2019-11-30, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Du kan ju forska lite i hur polisen har arbetat med medier före din tid. Det här mörkandet i fall av grova brott, som nu är vardagsmat i Sverige, är helt kontraproduktivt och gynnar främst politiska motiv.

Intressanta åsikter. Om jag fattar dig rätt påstår du att orsaken till att Uddevallapolisen inte lämnar ut detaljer kring förundersökningen av mordet av W, har med politiska motiv att göra.
Citera
2019-11-30, 04:12
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Vi diskuterar vilken kroppsdel det är, det har med topic att göra

Kanske det. Men isåfall borde det göras en gång - inte 100 gånger, vilket vi nu sett. Det blir lite ghoulish att läsa 100 personer spekulera i vilken kroppsdel, yadda.

Ni borde sett att diskussionen redan uppstått, dra inte upp den igen. Om ni inte kan tillföra nåt nytt till diskussionen (och det kan ni inte, eftersom ni inte vet mer än vi eller massmedia) så nöj er med vad andra redan skrivit, ok?
Citera
2019-11-30, 04:15
Medlem
VARFÖR går FIKK ut med varenda detalj kring fallet rakt ut i media? Både med olika fynd som gjorts och nu senast när familjen fick beskedet. Är det deras policy att delge media känsliga detaljer löpande?
Citera
2019-11-30, 04:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Du kan ju forska lite i hur polisen har arbetat med medier före din tid. Det här mörkandet i fall av grova brott, som nu är vardagsmat i Sverige, är helt kontraproduktivt och gynnar främst politiska motiv.

Mnjä, förstår du vad ordet "kontraproduktivt" betyder? Det läckte som satan i såväl Palmeutredningen och da Costa fallet, på vilket sätt tycker du utfallet av det kacklandet var mer framgångsrikt?
Citera
2019-11-30, 04:18
Medlem
En riktigt rörig tråd, vad har kommit fram det senaste dygnet; en kroppsdel, som polisen bedömt tillhörde W och att W inte längre är vid liv, hon är död.

MGM sitter ganska säkert i ännu mer i misstänkt skuld till W's död, hur mycket hjälp från släkten han fått att försöka gömma liket, är oklart, men troligt att det skett.

Polisen har sannolikt graverande spår av mordet/dråpet i lägenheten, annars skulle MGM inte häktats så snabbt efter anmälan om "försvinnandet", de hade lägenheten som utgångspunkt. En återfunnen kroppsdel, som tillhör W, stärker ju polisens grundide fatalt.

Om jag förstått det rätt, är pappan till MGM åter igen intagen och kanske häktad. Det betyder ju att han har något med styckningen att göra, polisens misstanke som nu bekräftats av återfunnen kroppsel.

Jag försökte läsa en del kommentarer igår, men 80-90% var bara bullskit, ser fram emot ett mer sakligt och analyserande kommentarsfält senare idag...
Citera
2019-11-30, 04:27
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
VARFÖR går FIKK ut med varenda detalj kring fallet rakt ut i media? Både med olika fynd som gjorts och nu senast när familjen fick beskedet. Är det deras policy att delge media känsliga detaljer löpande?

Förutom att jag enbart såg nån Daniel nämd som var med när nyheter förmedlades till familjen, så ser jag inte riktigt vilken information du avser här.

Sen ligger det ju i FIKK's intresse att få ut sitt namn. Missing People har ju redan ett namn, så att säga, men för FIKK att bli stora kräver ju media. Dom kanske måste agera lite som arslen för att folk ska få nys om dom, jag vet inte.

ÄN drar jag inte några slutsatser förutom dom självklara.
Citera
2019-11-30, 04:34
Medlem
Hade inte hon haft en batikhäxa till styvmor, så hade detta sannolikt inte inträffat.

Du har blod på dina händer morsan! Fatta det din fet kossa!
Senast redigerad av DonTrump 2019-11-30 kl. 04:40.
Citera
2019-11-30, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Hade inte hon haft en batixhäxa till styvmor, så hade detta sannolikt inte inträffat.

Du har blod på dina händer morsan! Fatta det din fet kossa!

På vilket sätt är w:s styvmor inblandad i detta? Kan du utveckla?
Citera
2019-11-30, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Detta är säkert hedersmord! Kan mycket möjligt vara att killen älskade henne och ville inte göra slut med henne, och då blandade sig familjen in. Det kan vara rätt så många fler bakom detta.
Sjukt sjukt tragiskt detta, har själv en dotter på 16 år och det gör ont i mitt hjärta. Stackars flicka, stackars föräldrar. Herregud 😩😩😩😩😩
Men snälla lägg av. Googla på hedersmord om du ska slänga dig med begreppet.
Citera
2019-11-30, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
På vilket sätt är w:s styvmor inblandad i detta? Kan du utveckla?

Välkommen till Flashback där roten till allt ont är MÖNA, styvmodern har såklart gillat något inlägg på Facebook om ensamkommande och hon är därför medskyldig eller "oren" enligt vissa och familjen får skylla sig själv, den argumentationen.. i ett nötskal. Lönar sig inte att diskutera med sådana personer.
Senast redigerad av nicememesbro 2019-11-30 kl. 05:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in