Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kriminologen-om-polisens-fynd-efter-mordet-pa-17-aringen-fy-fan
"fy fan"
– Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker, säger han och fortsätter:
– Det är för jävligt, rent ut sagt. Man tänker på de anhöriga, vänner och bekanta, skolkamrater som nu får höra och läsa det här. Fy fan.
Har dom hittat huvudet tro ?
"fy fan"
– Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker, säger han och fortsätter:
– Det är för jävligt, rent ut sagt. Man tänker på de anhöriga, vänner och bekanta, skolkamrater som nu får höra och läsa det här. Fy fan.
Har dom hittat huvudet tro ?

Alla uttalanden i diverse tidningar gör det högst sannolikt att så är fallet.
"Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död. Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv."
En kroppsdel vars avlägsnande alltså är oförenlig med liv. Det formuleras inte bara som att man lyckats bevisa att kroppsdelen avlägsnades då personen var död snarare än vid liv, utan tyder mer på att det är en vital del så som huvud.
"Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker."
Alltså en mer eller mindre tveklöst identifierbar kroppsdel. Återigen styrker det att det skulle vara huvudet. Just huvudet är också högst otäckt och känsligt att nämna.
Självklart är detta inte bekräftat av hänsyn till familj och förundersökningssekretess.
Lönar sig inte att diskutera med sådana personer.